به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۲۴۱۰۶

ساخت اکسیر جوانی از سم مار در روسيه

گروه علمي: دانشمندان روسی از غدد بزاقی مار افعی ˈ سم مارˈ اکسیر جوانی ساخته اند که قادر است سرعت و روند چین و چروک صورت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.
ساخت اکسیر جوانی از سم مار در روسيه
از منابع خبری، دانشمندان روسی راهی برای کُند کردن روند پیری، یافته اند. دانشمندان سرم منحصر به فردِ جوانی را از سمّ مار، ساخته اند. این مواد قادرهستند تا به عضلات آرامش داده و سرعت پدیداری چین و چروک را به طور قابل توجهی کاهش دهند. محققان از موسسه شیمی بیو ارگانیک روسیه، توانستند از غدد بزاقی مارِ افعیِ برمه ای که تنها در ویتنام یافت می شود، سموم منحصر به فردی را بدست آورند. یوری اوتکین، رئیس آزمایشگاه موسسه شیمی بیوارگانیک آکادمی علوم روسیه می گوید: ˈدر طول مطالعه بر روی زهر افعی برمه ای که یک مار بسیار نادر و توسط همکاران ویتنامی به ما اهدا شده بود، توانستیم ترکیب یک پپتید و یا یک سم را شناسایی کنیم. این ماده به صورت انتخابی، انتقال تکانه ها و یا همان پالس های عصبی را، از اعصاب به عضلات، بلوکه می کندˈ. برای اینکه اثربخشی تحقیقات دانشمندان روسی اثبات شود، از قورباغه های آفریقایی استفاده شد. آنها این ماده را بر روی رسپتور تخم نابالغ این حیوانِ دوزیست، کاشته و سپس واکنش آن را نسبت به اجزای سازنده زهر، مشاهده کردند. در یکی از این آزمایشات متوجه شدند که پپتید کاملا عضلات را شل و آرام کرده است. یک آزمایش دیگر نیز بر روی موش آزمایشگاهی، این فرضیه را تقویت کرده است.

به عقیده دانشمندان، این پپتید می تواند به عنوان یک ماده ضد پیری مفید باشد. عامل ظهور چین و چروک، عضلات صورت است. اگر بتوان آنها را شل کرد، پدیداری چین و چروک به تعویق می افتد. ایگور کاشِواروف، مدیر آزمایشگاه موسسه شیمی بیو ارگانیک آکادمی علوم روسیه می گوید که آنها توانسته اند روش مناسبی را برای استعمال آنها در بدن انسان، بیابند:ˈما این ماده را به صورت پودر و در غلظت مورد نظر به کِرِم، اضافه می کنیم. سپس این کرم فعال شده و چین و چروک صورت را کاهش می دهدˈ. در حال حاضر تحقیقات پوستی بر روی داوطلبان آغاز شده است. در صورت موفقیت، این نه تنها یک ابزار عالی برای متخصصان زیبایی خواهد شد بلکه بر اساس ترکیبات این سم می توان یک داروی قوی مسکن ایجاد کرد.
مرجع : ايرنا