به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۲۴۱۰۹

امضای طومار جلوگیری از انتقال کارون دراهواز

گروه جامعه: هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز در حالی برگزار شد که در این جلسه اعضای شورای شهر اهواز طومار دانشجویی که به منظور جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی تهیه شده بود امضا کردند.
امضای طومار جلوگیری از انتقال کارون دراهواز
عصر امروز دوشنبه در هجدهمین جلسه شورای شهر اهواز نامه ارسالی از طرف فرمانداری شهر اهواز در خصوص ایرادات وارده به آیین نامه داخلی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته این نکته نیز قابل ذکر است که اشکالات مطرح شده عموما در قالب تغییر و یا افزودن بعضی کلمات به بندهای این آیین نامه بود. احداث آلاچیق در پشت بام مجتمع های آپارتمانی و املاک ویلایی، عوارض مازاد ارتفاع، عوارض ساخت و ساز های خارج از پیش آمدگی های مجاز، ضوابط احداث نورگیر و لایحه عوارض تاخیر در تمدید پروانه از جمله لایحه های بودند که در هجدهمین شورای شهر اهواز به آنها رسیدگی شد. در حاشه این مراسم زمانی که از صحبت و نطق پیش از دستور جان علی خورشیدی ممانعت به عمل آمد این عضو شورای شهر صحن علنی مجلس را ترک که البته پس از صحبت سایر اعضا با وی بعد از چند دقیقه به سالن برگزاری جلسه مراجعت کرد. کاظم سواری در این خصوص عنوان کرد: نطق پیش از دستور جلسه هر یک از اعضا از جلسه قبل مشخص می شود. همچنین تذکری که در این راستا به یکی از اعضای شورا داده شد کاملا قانونی بوده است اما اگر کسی نسبت به این اقدام من ناراحت شده من می توانم استعفا دهم و در کنار سایر اعضا قرار بگیرم.

همچنین در این جلسه طوماری که توسط دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در راستای جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی تهیه شده بود توسط اعضای شورای شهر اهواز امضا شد. این طومار در مدت سه روز سه هزار و 671 امضا توسط دانشجویان و اساتید این دانشگاه جمع آوری داشته است. این طومار توسط دانشجویان به صحن علنی مجلس شورای اسلامی کشور نیز خواهد رفت. رئیس شورای منطقه محروم ملاشیه اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: تنها در زمان جنگ، جاده های این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند و در حال حاضر از استانداردهای اولیه یک جاده نیز برخوردار نیستند. عقیل سیاحی افزود: منطقه ملاشیه در کنار رودخانه کارون قرار گرفته است اما هیچ منفعتی از این رودخانه برای این منطقه حاصل نشده و آب آشامیدنی در این ناحیه بسیار بی کیفیت است و اهالی با مشکلات فراوانی در زمینه فاضلاب مواجه هستند. وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت هایی که باید برای این منطقه در نظر گرفت احداث یک کلانتری است، گفت: این منطقه فاقد پایگاه آتش نشانی، کتابخانه عمومی، فرهنگ سرا و پارک عمومی است، مردم این مناطق در نهایت ضعف مالی به سر می برند اما حاضر هستند در صورتی که این امکانات اولیه زندگی شهری برای آن ها محقق شود به شهرداری منطقه مالیات پرداخت کنند.
مرجع : مهر

نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۲۳:۳۹
به نظر می رسد وقت ان رسیده است که با نگاهی نو به رودخانه کارون، منابع ابی این بزرگترین رودخانه کشور را مورد کارشناسی علمی و به روز قرار دهیم و از انجام پروژه های انتقال اب از سرچشمه های کارون براساس لابی ها و فشارهای سیاسی جلوگیری بعمل اید.
متوقف نشدن طرحهای انتقال اب از سرچشمه های رود کارون بخصوص طرح بهشت اباد،نگرانیهای عمیقی در بین مردم استانهای چهارمحال و خوزستان بوجود اورده و ارامش مردم را با مخاطرات جدی روبرو کرده است ،امیدواریم دولت اقای روحانی با تدبیر خود ، امید را به مردم نگران استانهای خوزستان و چهارمحال برگرداند. (185282)