کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاشینیان مسؤولیت شکست‌ها را پذیرفت

26 آبان 1399 ساعت 17:02


گروه بین الملل: نخست وزیر ارمنستان به پذیرش مسؤولیت رویدادهای اخیر در قره باغ اذعان کرد و گفت، مذاکرات بین مردم، ارتش و دولت برای یک درک کلی از اوضاع کنونی ضرورت دارد.

نیکول پاشینیان، گفت:‌ من مقام ارشد دولت هستم که مسؤولیت آنچه رخ داده است را می‌پذیرم. هیچ تفاوتی در این باره وجود ندارد. می‌دانم که باید در مقابل دادگاه مردم خودم روبرو شوم. در این مورد، مردم قاضی هستند که باید از تمامی شرایط آگاه باشند.ما به گفت‌وگو با ارتش، اپوزیسیون و دولت نیاز داریم. باید به وضعیت قره باغ و مسائل انسانی در این منطقه رسیدگی شود. ما تلاش کردیم تا این منطق را تغییر دهیم. من تلاش کردم تا مقاومت خود را تقویت کنم اما شکست خوردیم.
پاشینیان همچنین گفته که در پی شکست در جنگ قره باغ برنامه‌ای برای کناره گیری ندارد.نخست‌وزیر ارمنستان اظهار کرد، کشورش در جنگ اخیر شکست خورد زیرا فقط با ارتش آذربایجان نمی‌جنگید بلکه با نیروهای ترکیه و مزدورانی از خاورمیانه مبارزه می‌کرد.او اضافه کرد: در درگیری‌های ژوئیه روشن است که ما آماده ورود به جنگ با ارتش آذربایجان بودیم اما دلیل اصلی شکست ما در جنگ مشارکت ترکیه و تروریست‌ها بود.وی  در فیس‌بوکش نوشت که منتظر بازگشت نیروهای ارتش است تا این مساله را با آنهایی که فقط خرده می‌گیرند و شکایت می‌کنند، حل کند.توافق آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره قره باغ باعث خشم اپوزیسیون شده و معترضان در ایروان دست به اعتراض زده و خواستار کناره گیری پاشینیان شدند.


کد مطلب: 241378

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241378/پاشینیان-مسؤولیت-شکست-ها-پذیرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir