کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمایشات رهبری، فصل‌الخطاب مواضع ایران

26 آبان 1399 ساعت 17:18


گروه سیاسی: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فصل‌الخطاب مواضع ایران و اصول راهبردی درباره منطقه قفقاز است که باید به‌طور کامل عملی شود.
 علی اکبر ولایتی افزود: کشور ایران با آذربایجان، ارمنستان و بخشی از خاک آذربایجان در نخجوان مرز مشترک دارد و هیچ کشوری در منطقه نیست که چنین ویژگی‌ای داشته باشد، بنابراین منطقی است ایران به‌عنوان همسایه آذربایجان و ارمنستان به موضوع به صورت جدی بپردازد و ورود نماید.
وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید فرمودند که بخش اشغال شده آذربایجان باید به این کشور بازگردانده شود و بازگشت این منطقه را به جمهوری آذربایجان که موفقیت بزرگی است، تبریک می‌گوییم ضمن آن که معظم له تأکید کردند مرزهای بین‌المللی نباید خدشه‌دار شود و معتقد هستند ریشه همه درگیری‌ها گسست ایجاد شده در مرزهای بین‌المللی است که باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این معتقدیم امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بدون امنیت و آرامش کشورهای همسایه امکان پذیر نخواهد بود.  ولایتی گفت: معتقدیم اگر جنگی در منطقه رخ دهد، باعث شهید شدن برادران آذری و دوستان ارمنی می‌شود که باید از آن جلوگیری شود  و لذا باید کسانی که با این موضوع مرتبط هستند زودتر اقدام انجام می‌دادند تا حقوق حقه بازگردانده شود و این مسئله به کشورهای خارج از منطقه ارتباطی نداشته و ایران در جهت ایجاد صلح عادلانه تلاش خواهد کرد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: شهرهای اشغال شده باید آزاد می‌شد و مردم آذربایجان این کار را انجام دادند و به آن‌ها تبریک می‌گوییم، زیرا ما با جمهوری آذربایجان ارتباط برادرانه، دوستانه، تاریخی و فرهنگی داریم.


کد مطلب: 241384

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241384/فرمایشات-رهبری-فصل-الخطاب-مواضع-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir