به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۴۱۴۴

ایران توانایی خلق شگفتی را در برزيل دارد

گروه ورزشی: give me sport" در گزارشی با بررسی وضعیت ایران در جام جهانی نوشت: شاگردان کارلوس کی‌روش توانایی شگفتی‌سازی در جام جهانی را دارند.
تیم ملی فوتبال ایران تابستان آینده در جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بازی خواهد کرد. پایگاه اینترنتی "give me sport" در گزارشی درباره حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل نوشت: تیم ملی فوتبال ایران ظرفیت این را دارد که در جام جهانی برزیل تیم شگفتی‌ساز لقب گیرد.

این سایت در ادامه نوشت: همگروه شدن با آرژانتین در جام جهانی می‌تواند برای هر تیمی به یک کابوس تبدیل شود، اما برای شاگردان کارلوس کی‌روش دیدار با لیونل مسی و یارانش دیداری جذاب خواهد بود. ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با شکست تیم‌های کره جنوبی، قطر، ازبکستان و لبنان به عنوان تیم نخست از گروهش به جام جهانی 2014 صعود کرد. از اتفاقات جالب توجه ایران در انتخابی جام جهانی شکست دادن کره جنوبی در دو دیدار رفت و برگشت بود. ایران در بازی‌های خانگی خود در انتخابی جام جهانی 100 هزار هوادار را به ورزشگاه می‌کشاند که جالب توجه است.

از زمانی که کارلوس کی‌روش، در سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، پیشرفت محسوسی در تیم ملی ایران دیده شده و آنها توانسته‌اند به رده چهل و پنجم رده بندی فیفا صعود کنند. هر چند رده بندی فیفا نمی‌تواند چندان معیار مناسبی باشد، اما ایران در جام جهانی باید با بوسنی و هرزگوین (رده بیست و یکم) و نیجریه (رده سی و ششم ) جام جهانی به رقابت بپردازد.

آرژانتین به احتمال زیاد در بازی برابر ایران که در ورزشگاه بلوهوریزنته برگزار خواهد شد ایران را شکست خواهد داد و به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود خواهد کرد. رقابت برای تیم دیگر صعود کننده از این گروه بین نیجریه، ایران و بوسنی و هرزگوین خواهد بود. ایران توانایی این را دارد تا از پس نیجریه و بوسنی و هرزگوین بر آید و به مرحله بعد راه یابد و برای اولین بار هواداران فوتبال در ایران بتوانند صعودشان را به جام جهانی ببینند. ایران در صورتی که بتواند از گروهش صعود کند باید در مرحله بعد با فرانسه یا سوئیس بازی کند.

ایران برای رسیدن به این مهم باید در دیدار اول خود برابر نیجریه که شانزدهم ژوئن در کوریتیبا برگزار خواهد شد تا بتواند نمایش قدرتمندی از خود نشان دهد و سه امتیاز مسابقه را کسب کند. نیجریه حریف سرسختی برای ایران خواهد بود. آنها قهرمان جام ملت‌های آفریقا هستند و در انتخابی جام جهانی نیز بی‌شکست بوده‌اند. البته کسب یک تساوی برابر نیجریه برای ایران اتفاق خیلی بدی نخواهد بود و امیدهای ایران را تا بازی پایانی برابر بوسنی و هرزگوین حفظ خواهد کرد.

ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی بیست و پنجم ژوئن باید با بوسنی بازی کند و به احتمال زیاد این دیدار در صورتی که ایران برابر نیجریه شکست نخورد سرنوشت این تیم را در جام جهانی رقم خواهد زد. ایران تاکنون در بازی‌های خود برابر بوسنی شکست نخورده است. از چهار دیداری که دو تیم برابر هم بازی کردند ایران در سه دیدار به پیروزی رسیده و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. از جمله پیروزی‌های بزرگ ایران برابر بوسنی برد پنج بر دو در سال 2006 است.

با در نظر گرفتن این که ایران در بازی برابر آرژانتین کاری از پیش نخواهد برد، به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش به بازیکنان اصلی خود در آن دیدار استراحت دهد تا آنها را برای بازی حساس با بوسنی آماده نگه دارد و از بازیکنان ذخیره خود برابر آرژانتین استفاده کند. از زمانی که کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ایران انتخاب شده او تصمیم‌های جنجالی کمی نگرفته است. انتخاب یک آمریکایی به عنوان مربی و جر و بحث با کره جنوبی از جمله این اتفاقات بوده است.
مرجع : ایسنا

بی بی شی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۰
من نمیدونم که چرا افتخارات کفاشیان را به سر مربی نسبت میدن پس مسئولین خادم وعالم ما کدام گوشه خفته اند. (185384)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۵:۵۱
واقعا شما الان کی روش رو با کفاشیان مقایسه کردی؟ آخه کفاشیان بجز ضرر چیکار کرده واسه این ورزش؟ از وقتی کی روش اومده یکم تیم جون گرفته (185492)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۱۴
به همین خیال باش. (185397)