به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۴۱۵۰

آغاز جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت

گروه سياسي: جلسه غیرعلنی مجلس با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در حالی دقایقی قبل آغاز شد که نمایندگان پیش از حضور وی، در یک رای‌گیری با تشکیل جلسات علنی پارلمان طی هفته آینده مخالفت کردند.
آغاز جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت
جلسه غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس دقایقی قبل با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور آغاز شد. قرار است نوبخت در جلسه غیرعلنی پارلمان گزارشی از جزئیات لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را ارائه دهد، سپس قاسمی معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به سخنرانی درباره جزئیات لایحه بودجه 93 می‌پردازند. همچنین پیش از حضور نوبخت در صحن مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس پس از ارائه توضیحاتی درباره تشکیل جلسات علنی خانه ملت در هفته آینده، از وکلای ملت رای‌گیری کرده است اما نمایندگان مجلس با تشکیل جلسات علنی طی هفته آتی مخالفت کردند، بنابراین مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسه علنی نخواهند داشت.

 عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با تسنیم از برگزاری جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه غیرعلنی محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، قاسمی معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم رئیس‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تبیین بودجه سال 93 کل کشور می‌پردازند. محمد دهقان ادامه داد: این جلسه غیرعلنی به منظور ارائه نقطه‌ نظرات و بحث‌های تبیینی در مورد لایحه بودجه سال آینده کل کشور برگزار شد و در این جلسه جزئیات بودجه سال آینده برای نمایندگان مجلس تبیین و تشریح شد. همچنین، سیدباقر حسینی نماینده  زابل در مجلس در باره این جلسه گفته است: محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به نمایندگان در مورد مقایسه بودجه سال 92 و لایحه بودجه 93 و همچنین منابع درآمدی و هزینه‌ای لایحه توضیح داد.

مخالفت نمایندگان با برگزاری جلسه علنی در هفته آینده
وی ادامه داد: پیش از سخنان نوبخت نیز به پیشنهاد جمعی از نمایندگان برای برگزاری جلسه علنی در هفته آینده و تعویق دوباره و یک هفته‌ای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه مطرح شد که با موافقت نمایندگان روبه‌رو نشد و هفته آینده مجلس جلسه علنی ندارد. حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز یکشنبه هفته جاری لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را تقدیم مجلس کرد.