به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۴۱۵۵۴

مصرف این داروهابدون تجویزپزشک خطرناک است

مصرف این داروهابدون تجویزپزشک خطرناک است
گروه علمی:استفاده برخی از داروها به خصوص برای اولین بار می‌تواند عوارض جانبی منفی به همراه داشته باشد که از آنها بی‌خبریم.شب‌هایی که بی‌خواب می‌شویم، می‌تواند انگیزه‌ای برای خوردن داروهای خواب‌آور باشد. بی‌خواب شدن می‌تواند سخت باشد ولی داروهای خواب‌آور هم بی ضرر نیستند. طبق گزارش‌ها، تقاضای بالایی برای قرص‌های خواب در آمریکا وجود دارد؛ ولی اغلب آنها موجب سردردهای شدید می‌شوند. در واقع کارشناسان هشدار می‌دهند که شما نباید بدون توصیه پزشک از داروی خواب‌آور استفاده کنید. باید قبل از استفاده از داروهای خواب‌آور با پزشک خود صحبت کنید.
 
نظر کارشناسان درباره مصرف خود سرانه داروهای خواب‌آور
پیترو ال راتی، متخصص مغز و اعصاب و مشاور پزشکی در WhatAsleep، می‌گوید: «در حالی که ممکن است از قرص خواب جواب گرفته باشید در طولانی مدت موجب اعتیاد شما به این دسته داروها می‌شود. بهتر است قبل از ایجاد وابستگی به داروی خواب‌آور با پزشک خود صحبت کنید. از آنجا که سابقه سلامت هر فرد متفاوت است، مشورت با یک متخصص پزشکی که برای یافتن راه درست به شما کمک کند بسیار حیاتی است.» به بروشورهای داخل جعبه قرص اکتفا نکنید؛ زیرا تنها برخی از اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نیازهای دارویی برای خوابیدن هر فرد متفاوت است
بسته به سابقه‌ی پزشکی، سن، قد و وزن هر فرد نیاز او به داروی خواب‌آور مناسب، متفاوت است. اگر خود سرانه داروی خواب‌آوری را انتخاب کنید. ممکن است بیشتر یا کمتر از میزان مورد نیاز بدن‌تان دوز دارو را انتخاب کنید.

عوارض جانبی داروهای خواب‌آور
الکسی ساوی، مربی گواهی‌شده علوم خواب و بنیانگذار SleepingOcean ، می‌گوید: «هیچ کمک‌کننده خوابی برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته نشده است.» به این دلیل که با گذشت زمان بدن به دوز مشخصی از دارو عادت می‌کند و دیگر واکنش مورد نظر را نمی‌دهد؛ بنابراین مجبور به افزایش دوز هستید که این موضوع عوارض منفی دارو را هم چند برابر می‌کند. همچنین بسیاری از خطرات بهداشتی مختلف در ارتباط با داروهای مختلف کمک به خواب وجود دارد. به گفته ساوی و راتی، برخی از این موارد شامل واکنش‌های آلرژیک، خواب آلودگی طولانی مدت در روز بعد، سردرد، درد عضلانی، یبوست، تهوع، خشکی دهان، مشکل تمرکز، سرگیجه، بی‌قراری، بی‌خوابی و خطر بالای وابسته شدن است.
 
ممکن است واقعا به دارو نیاز داشته باشید
راتی می‌گوید: «قبل از عجله برای مصرف دارو، روال روزانه خود را کامل انجام دهید و ذهن خود را از نگرانی‌ها پاک کنید. اگر با انجام یوگا و آرام کردن ذهن نتوانستید بخوابید به دارو نیاز دارید که حتما برای استفاده اولین بار باید به پزشک مراجعه کنید.»
برچسب ها: دارو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها