به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۴۱۶۶۶

فروغی: نمی‌توان برای المپیک قول مدال داد

فروغی: نمی‌توان برای المپیک قول مدال داد
گروه ورزشی: تیرانداز المپیکی گفت: رکورد حال حاضرم راضی کننده است اما نمی‌توان هیچ قولی برای کسب مدال المپیک داد.جواد فروغی  در خصوص شرایط تمرینی خود اظهار کرد: تا چندی پیش تنها هفته‌ای دو روز تمرین داشتم اما یک ماهی است  که می‌توانم سه جلسه در هفته سر تمرینات حاضر شوم و روزهای زوج تمرین می‌کنم. از زمانی هم که مسابقات آنلاین استارت خورد شرایط بهتر و سبب رویکرد بهتر شد. در حال حاضر با همین تمرینات و مسابقات آنلاین پیش می‌رویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. قرار است از اول آذر محدودیت‌هایی اعمال شود و باید دید این تعطیلی‌ها شامل مراکز ورزشی هم می‌شود. من که مخالف تعطیلی در رشته تیراندازی هستم چون این رشته کاملا انفرادی است و وسایلمان نیز از یکدیگر کاملا مجزا است. فاصله‌ها رعایت می‌شود و بین ورزشکاران هیچ وسیله و موقعیت مشترکی وجود ندارد.ملی‌پوش تپانچه در خصوص کسب مدال المپیک توکیو گفت: راستش را بخواهید نمی‌توان هیچ قولی داد، اما با امید کسب مدال پیش می‌رویم. امیدوار هستم در المپیک بهترین عملکرد را اجرا کنم، شرایط المپیک تعیین کننده خواهد بود. امیدوارم چیزی را که یاد گرفته‌ام و رکوردی را که در حال حاضر دارم در المپیک تکرار کنم و بهترین عملکرد خودم را در المپیک هم داشته باشم. رکورد حال حاضرم راضی کننده است ولی نمی‌توان با توجه به آن قولی داد چون با قول مدال توقع ایجاد می‌شود.تیرانداز المپیکی در خصوص مشکلات موجود برای تمرین ماده ۲۵ متر گفت: ماده ۲۵ متر را به دو دلیل باید تمرین می‌کردم. اول از این جهت که ماده کمکی تپانچه بادی است  و این دو رشته لازم و ملزوم هم‌ هستند. ۲۵ متر در ماشه کشی کمک می‌کند و باعث بالا رفتن سرعت عمل در بادی هم خواهد شد. از طرفی هر چند من سهمیه تپانچه بادی المپیک را گرفتم اما اگر بخواهم می‌توانم در ماده رپید فایر هم شرکت کنم. این ماده همانطور که از اسمش پیدا است (آتش سریع) نیاز به فشنگ زیادی دارد. در حال حاضر با توجه به شرایط، فدراسیون نمی‌تواند این حجم فشنگ را تهیه کند و به همین دلیل هم من فعلا از تمرین در این رشته منصرف شده‌ام.
 
وی افزود: من در المپیک سهمیه بادی گرفتم اما اگر بخواهیم در رپید فایر هم حق شرکت داریم، البته به شرطی که قبل از المپیک در یک مسابقه جهانی رکورد ۵۶۰ را بدست آوریم. این کار هم نیاز به تمرین دارد و برای کسی که تا حالا در این ماده کار نکرده در خوشبینانه‌ترین حالت به ۲ تا ۳ ماه زمان و روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ فشنگ نیاز دارد. در حال حاضر هیچ کدام مقدور نیست و ما تمرین این ماده را کنار گذاشتیم. البته رستمیان در ماده سنتر فایر که نیاز کمتری به فشنگ دارد تمرین می‌کند و می‌تواند در المپیک مسابقه بدهد.فروغی در ادامه در خصوص تشکیل اردوهای منسجم برای تیم ملی گفت: در حال حاضر که سالن ۸۰ خط فدراسیون در اختیار ما است و می‌توانیم تمرین کنیم. فدراسیون هم مخالفتی با برگزاری اردوهای منسجم ندارد فقط برای انجام اردوی منسجم نیاز است که ورزشکاران شهرستانی‌ هم به اردو بیایند. در این صورت اول اینکه ممکن است خانواده‌هایشان در این شرایط با حضورشان در اردو مخالفت کنند و دوم اینکه بحث رفت و آمد و خوابگاه نیز پیش می‌آید. در خوابگاه مشکلاتی از قبیل غذا و تماس بیشتر ورزشکاران مطرح می‌شود که این‌ها ممکن است سبب مشکلاتی شود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبودی در بحث مهمات وجود دارد یا خیر گفت: در بخش ساچمه که مشکلی نیست، فشنگ نیز در حد تمرین رستمیان هست ولی اگر من هم بخواهم تمرین کنم فعلا شرایطش وجود ندارد. اگر اعزام به آلمان داشته باشیم شاید بتوان به نوعی تمرین در رپید فایر را هم شروع کرد.

تیرانداز المپیکی در خصوص به روز شدن سلاحش گفت: هنوز زمان برای تغییر سلاح وجود دارد، هرچند که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد به نفع مان خواهد بود، هر چه بیشتر سلاح جدید در دست باشد بیشتر می‌توان به آن عادت کرد. شرکت سازنده سلاح به نام من سلاحی آماده کرده است اما فکر می‌کنم حدود ۴۰ درصد مبلغ  باید واریز شود تا سلاح را برای ما ارسال کنند. فدراسیون تقبل کرده است که این هزینه را می‌پردازد تا اسلحه به دست ما برسد اما اینکه چه زمانی به دست ما برسد مشخص نیست.او در ادامه در خصوص مسابقات بین المللی آنلاین گفت: مصر و هندوستان مسابقاتی در نظر گرفته اند، البته مسابقات هندوستان قطعی نیست چون هند به لحاظ زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار مشکلاتی دارد. با مسابقات مصر موافقت شده و فکر می‌کنم این مسابقات ۲۰ آذر انجام شود. در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده ولی اینکه چند کشور و چه ورزشکارانی در آن حضور خواهند داشت مشخص نیست.فروغی در خصوص آغاز مسابقات جام جهانی گفت: تاکنون هیچ کشوری به طور رسمی برای مسابقات دعوت نکرده است. مسابقات جایزه بزرگ اسلوونی هم که لغو شد. احتمالا اولین مسابقه جام جهانی در هندوستان و اواخر اسفند باشد.ملی‌پوش تیراندازی در خصوص پیش بینی اش از المپیک گفت: جدای از بحث تکنیک و تاکتیک در تیراندازی نمی‌توان هیچ برآوردی از مسابقه داشت. این رشته همانند وزنه‌برداری، شمشیربازی و ... نیست. این رشته همانند یک ساختمان ظریف است که از هر طرفی باد بوزد خواهد ریخت. فضای روحی و روانی، هیجانات مثبت و منفی و فشارهای اطراف بر روی عملکرد تیرانداز اثر می‌گذارد. تلاش ما در المپیک این است چیزهایی که آموخته ایم را به نحو احسن اجرا کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.وی در ادامه در خصوص پرداخت حقوق ماهانه ۲.۵ میلیونی که قرار بود فدراسیون به ورزشکاران پرداخت کند گفت: تاکنون هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم. حقوق‌های ما قرار بود که از همین ماه واریز شود، ظاهرا موانع پرداخت هم برطرف شده و به زودی این پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
برچسب ها: المپیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها