به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۲۴۱۷۲
با دوپینگ مثبت در بازی‌های آسیایی شرکت کردم

افشاگری يك‌دوچرخه‌سوارملي پس از 3سال

گروه ورزشی: ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران مدعی شد: پیش از بازی‌های آسیایی 2010 با وجود مثبت شدن تست دوپینگم زنگی‌آبادی اجازه حضور در رقابت‌ها را به من داد چراکه او فقط مدال می‌خواست.
افشاگری يك‌دوچرخه‌سوارملي پس از 3سال
به دنبال محرومیت هشت ساله محمد پراش و مطرح شدن برخی اتهامات نسبت به فدراسیون قبلی دوچرخه‌سواری، حسنعلی ورپشتی دیگر ملی‌پوشی است که آگاهی فدراسیون قبلی از دوپینگ دوچرخه‌سواران را تائید می‌کند. ورپشتی ادعا کرد: زنگی‌آبادی فقط مدال می‌خواست و به دوچرخه‌سواران می‌گفت دوپینگ کنید من با فدراسیون پزشکی هماهنگ می‌کنم فلان موقع بیایند آزمایش بگیرند تا تست مثبت نشود.

زیرا فدراسیون با پول ریختن به حساب کمیته ضددوپینگ از آنها می‌خواست بیایند و تست بگیرند. البته آقای زنگی‌آبادی به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ برادران پراش بود بنابراین قبل از بازی‌های آسیایی 2010 و در فصل بدنسازی آمدند تست دوپینگ گرفتند که تست من و یک نفر دیگر مثبت شد اما رفتیم بازی‌های آسیایی و مدالمان را گفتیم. در واقع می‌خواستند تست برادران پراش مثبت شود که برای آنها این اتفاق رخ نداد. بنابراین پس از بازی‌های آسیایی و وقتی کارشان انجام شد، اعلام کردند تست ما مثبت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودند افراد دیگری که تست دوپینگشان مثبت شود و در بازیهای آسیایی شرکت کنند، گفت: بله، بودند. ورپشتی با بیان اینکه مثبت شدن تست محمد پراش برنامه‌ریزی شده بود، ادعا کرد: خیلی در این فدراسیون و فدراسیون قبلی دستشان در کار است. در واقع در فدراسیون حال حاضر کارمندانی هستند که فکر می‌کنند با مثبت شدن تست محمد پراش می‌توانند این فدراسیون و آقای قمری را زمین بزنند.

این تصور را دارند که با این کارها آقای قمری را کنار می‌گذارند و دوباره به آنها می‌گویند به فدراسیون تشریف بیاورید. برای نمونه فردی از طرف زنگی‌آبادی و به عنوان روابط عمومی با باشگاه پیشگامان تماس گرفته بود مبنی بر اینکه تست محمد مثبت شده است در حالی که در آن زمان فقط صحبت آن مطرح بوده و صددرصد مشخص نشده بود.

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران با بیان اینکه برای گرفتن تست دوپینگ تنها بر روی بعضی از دوچرخه‌سواران زوم می‌کنند؟ گفت: چرا همیشه در مسابقات از دوچرخه‌سوار سرعتی تست می‌گیرند و این کار را در مورد دوچرخه‌سواران استقامتی انجام نمی‌دهند و یا اینکه چرا از نفرات سوم و چهارم تست نمی‌گیرند؟

واقعا اگر به دنبال ورزش پاک هستند و می‌خواهند حق بقیه ضایع نشود چرا از محمد پراش 10 - 11 بار تست دوپینگ می‌گیرند. اگر به صورت تصادفی این کار را انجام می‌دهند پس چرا همیشه محمد پراش یا X و Y انتخاب می‌شوند. در واقع آنها می‌خواستند ما در بازی‌های آسیایی 2014 مدال نگیریم که با این شرایط هم مدال نمی‌گیریم. واقعا متاسفم برای کسانی مثل پراش که یک عمر برای ورزشی وقت گذاشتند که نهایت آن قهرمان‌کشی است.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۳۸
اوضاع چقدر خرابه !!!!!!!!!!! (185463)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۵۹
این نیز از برکات دولت کریمه است (185469)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۲:۲۹
تقلب رو داشتن تو این هشت سال کذایی حسابی برامون جا می انداختن (185744)