کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن کرونا در مسیر مجوز عرضه در آمریکا

29 آبان 1399 ساعت 14:10


گروه علم و فناوری:دو شرکت آلمانی و آمریکایی بایون‌تک و فایزر، یک مانع تعیین کننده برای عرضه واکسن کرونا در ایالات متحده را از سر راه برداشتند. ارزیابی و بررسی نهایی واکسن، ایمن سازی ۹۵درصدی در برابر ویروس را اثبات کرده است.

مدیران دو شرکت تحقیقاتی و داروسازی بایون‌تک و فایزر، از ضریب اثربخشی ۹۵درصدی واکسن کرونا خبر ‌دادند. جزییات مثبتی که آنها از ایمنی واکسن و عوارض جانبی احتمالی منتشر کردند، سنگ‌بنای کسب مجوز اضطراری واکسن از سازمان غذا و دارو در آمریکا محسوب می‌شود.
حال این دو شرکت می‌خواهند در دو سه روز آتی، تقاضای خود را به اداره بهداشت ایالات متحده (FDA) ارسال کنند. اطلاعات و توضیحات مربوط به واکسن، هم‌چنین قرار است در اختیار تمامی مقامات مسئول شبکه بهداشت و درمان در سراسر دنیا قرار گیرد.
بایون‌تک و فایزر، اولین شرکت‌های تحقیقات دارویی در دنیا بودند که از فرایند موفقیت‌آمیز تولید واکسن کووید ۱۹  خبر دادند.  پژوهش‌های اولیه نشان می‌داد که واکسن تا ۹۰درصد اثربخشی دارد.روز دوشنبه شرکت آمریکایی "مدرنا" نیز از تولید واکسنی با ضریب ایمنی ۵/ ۹۴درصدی علیه ویروس خبر داد.کمیسیون اتحادیه اروپا با استقبال از کشف بایون‌تک و فایزر، ۳۰۰ میلیون دوز واکسن سفارش داده است.


کد مطلب: 241910

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241910/واکسن-کرونا-مسیر-مجوز-عرضه-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir