به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۴۲۰۸۴

۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل جان باختند

۸۰ بیمار کرونایی در اردبیل جان باختند
گروه جامعه:طبق آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در هفته ای گذشت ۸۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان جان خود را از دست داده و ۴۴۱نفر نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.شهرام حبیب زاده در گفت و گویی با بیان اینکه در سایه بی توجهی برخی از مردم همچنان در حال شیوع است، اظهار کرد: متأسفانه در کمال تأسف باید گفت که برخی نه به سلامتی خود اعتنایی می‌کنند و نه به سلامتی اطرافیان و این باعث شده است تا در کنترل و قطع زنجیره شیوع ویروس به مشکل برخوریم.وی از برگزاری جشن عروسی در برخی از نقاط استان اردبیل خبر داد و گفت: شیوع در کل جهان اتفاق افتاده و خانواده‌ها نمی‌توانند هشدارهای صادر شده از سوی مسئولین بهداشت و سلامت کشور را سلیقه‌ای تلقی کنند چرا که کشورهای پر ادعا در علم پزشکی در کنترل مرگ و میز ناشی از این ویروس عاجر مانده اند در حالی که متخصصین و کادر درمان کشور با همراهی مردم توانسته ایم پیک‌های قبلی را به خوبی پشت سر بگذاریم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از آغاز ممنوعیت‌های تردد و فعالیت کسب و کارها از فردا، شنبه خبر داد و گفت: امیدواریم تمام گروه‌های هدف این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را به خاطر سلامتی خود و مظلومیت کادر درمان رعایت کنند تا بتوانیم روند صعودی این ویروس را در استان کنترل کرده و وضعیت قرمز را به سمت وضعیت بهتر پیش ببریم.از تاریخ ۲۴ آبان تا امروز متأسفانه ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست داده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است. حبیب زاده به بررسی آمار یک هفته گذشته مبتلایان به این بیماری پرداخت و گفت: از تاریخ ۲۴ آبان تا امروز متأسفانه ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست داده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.وی از بستری ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در یک هفته گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: در میان بستری شدگان متأسفانه برخلاف دیدگاه برخی از مردم افراد جوان نیز وجود دارد که نشان دهنده بی رحم بودن این ویروس در درگیر کردن تمام گروه‌های سنی است ولی گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

بهبودی ۴۴۱ نفر از بیماران کرونایی در یک هفته گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در طول هفته گذشته با تلاش شبانه روزی کادر درمان و ایثارگری‌های این قشر ۴۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان ترخیص و برای گذراندن دوره نگاهت به منازل خود رفته اند.حبیب زاده با تشریح آمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اردبیل بستری شده و ۶۴ نفر نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.تخت‌های ویژه آی. سی. یو، اورژانس و بخش‌های کرونایی و حتی تخت‌های اضطراری نیز تکمیل شده است و قطعاً بیماران جدید برای بستری شدن باید منتظر ترخیص و یا فوت بیمار بستری شده در مراکز درمانی باشند وی از بستری ۸۱ بیمار بدحال در بخش‌های آی. سی. یو مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۱۰ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند که به خانواده‌های آنان تسلیت گفته و خواهش می‌کنیم از برگزاری مراسم ختم برای این درگذشتگان جددا خودداری کرده و با قرائت قرآن کریم و فاتحه از سوی اقوام در منازل خودشان یاد آنان را گرامی بدارند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری ۴۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تخت‌های ویژه آی. سی. یو، اورژانس و بخش‌های کرونایی و حتی تخت‌های اضطراری نیز تکمیل شده است و قطعاً بیماران جدید برای بستری شدن باید منتظر ترخیص و یا فوت بیمار بستری شده در مراکز درمانی باشند که اطمینان داریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتظر چنین اتفاقی نخواهند بود.حبیب زاده با اشاره به تداوم وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد، افزود: شهرستان‌های خلخال، گرمی، اصلاندوز و نیر در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان کوثر، سرعین، نمین و بیله سوار در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند که امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها از فردا بتواینم وضعیت را کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها