به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۴۲۱۲۷

لوازم ضروری دانش آموزان کنکوری چیست؟

گروه کسب و کار: کنکور یکی از مراحل مهم در زندگی نوجوانان به شمار می‌رود که سرنوشت آینده آنان را رقم می‌زند و آن را دچار تغییر و تحول می‌نماید.
دانش آموزان کنکوری با فشار زیادی در این دوران مواجه هستند. بنابراین لازم است به آن‌ها کمک شود تا از این فشار رهایی یابند. به عنوان نمونه، لوازم تحریر کنکور به دانش آموزان کمک می‌کنند تا بهتر بتوانند از زمان و فرصت خود تا زمان کنکور، بهره ببرند. در این مقاله قصد داریم تا به تهیه لیستی از لوازم ضروری و مورد نیاز این دانش آموزان، اقدام کنیم.

لوازم دانش آموزان کنکوری
لیست لوازم تحریر و کتاب‌های دانش آموزان کنکوری
مداد مشکی
یکی از لوازم مورد نیاز برای دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، مداد مشکی است. مداد مورد نیاز این دانش آموزان باید مدادی نرم و مشکی و پر رنگ باشد. کنکوری‌ها از این مداد برای تست زنی استفاده می‌کنند و برای اینکه بتوانند با سرعتی بالاتر به این کار بپردازند لازم است چند مداد مشکی نرم در دسترس خود داشته باشند تا چنانچه یکی از مدادها با اشکالی مواجه شد، در سرعت تست زنی شان اختلال ایجاد نشود.

پاک کن
هر کجا از مداد برای نوشتن و یا تست زنی بهره ببریم نیاز به داشتن مداد پاک کن هم احساس می‌شود تا هر گونه اشتباهی را بتوانیم با آن پاک کنیم. بدین ترتیب، داشتن مداد پاک کن از ضروریات یک دانش آموز کنکوری برای پاک کردن اشتباهات در تست‌ها به شمار می‌رود.

دفتر برنامه‌ریزی
دانش آموزانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند لازم است از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌ای مناسب و منظم برای انجام مطالعات، تست‌زنی‌ها و مرورهای خود تدوین نمایند. برای این کار آن‌ها می‌توانند از یک دفتر برای برنامه‌ریزی استفاده کنند و یا یک پلنر و یا سررسید برای انجام این کار داشته باشند. در این دفتر لازم است کلیه اهداف و مقاصد و برنامه‌های مورد نظرشان را تا زمان کنکور ثبت و ضبط نمایند.
در این دفتر، دانش آموزان باید ساعات خالی خود در شبانه روز را مشخص کنند و سپس مطابق میل خود با برنامه مورد نظرشان، آن ساعات خالی را پر کنند تا در روزهای منتهی به کنکور از این اقدام خود سود ببرند.

مداد تراش
تراشیدن مداد مشکی، یکی از کارهای رایج برای افرادی است که از این نوع مداد، استفاده می‌کنند. دانش آموزان کنکوری به این وسیله نیاز بسیاری دارند تا در هنگام شکستن نوک مداد یا خراب شدن نوک آن، بتوانند بلافاصله آن را بتراشند و تنظیم نمایند و از آن استفاده کنند.

کاغذهای یادداشت و گیره‌های کاغذ
یکی از بهترین روش‌های یادگیری مطالب زیاد با حجم بسیار، یادداشت آن مطالب است تا بازخوانی و یادآوری آن در شرایطی مانند کنکور، ساده‌تر شود. بنابراین داشتن کاغذهای مناسب برای یادداشت مطالب و خلاصه‌برداری از آن‌ها که به تثبیت اطلاعات در مغز کمک می‌کند، ضرورت بسیار دارد. این کار کمک می‌کند تا دانش آموزان کنکوری، هم در هنگام خواندن مطالب کار راحتی داشته باشند و هم در هنگام مرور مطالب به آن‌ها کمک می‌کند.
بدین منظور لازم است مطالب یادداشت شده، با گیره‌های کاغذ به هم متصل شوند و در دسته بندی‌های مناسب قرار بگیرند تا در هنگام مرور مطالب و خلاصه‌ها، مشکلی برای دانش آموزان، ایجاد نشود و یا یادداشت‌هایشان گم و مفقود نگردد.

بهترین روش‌های یادگیری مطالب
فلاسک
شاید مطرح شدن نام این وسیله در میان لوازم ضروری دانش آموز کنکوری، برایتان قدری عجیب به نظر برسد. اما لازم به ذکر است که وجود یک فلاسک که با چای و یا قهوه پر شده باشد می‌تواند کمک بسیار قابل توجهی برای دانش آموز کنکوری در هنگام مطالعات شبانه روزی‌اش باشد.
مصرف چای و قهوه در شب، باعث می‌شود دانش آموز بتواند ساعات بیشتری را بیدار بماند و به مطالعه بپردازد و هنگام روز هم به برطرف شدن خستگی وی کمک می‌کند و او می‌تواند در دقایقی که می‌خواهد استراحت کند مقداری نوشیدنی گرم نیز مصرف کند. بنابراین لازم است کنکوری‌ها از قبل، برای تهیه یک فلاسک مناسب هم اقدام نمایند.

ساعت
از دیگر ملزومات کنکوری‌ها، داشتن یک ساعت است چراکه، زمان و زمان بندی دقیق در کنکور بسیار اهمیت دارد. داشتن یک ساعت دقیق به خصوص یک ساعت مچی مناسب، باعث می‌شود تا دانش آموزان برای انجام برنامه‌ریزی‌های خود و تعیین دقیق مدت زمان تست زنی و مطالعه و مرورهای خود، دچار مشکل نشوند.

مطالعه و خواندن کتاب
چراغ مطالعه
در زمان آماده شدن برای کنکور، دانش آموز باید از تمامی ساعات شبانه روز برای مطالعه و خواندن کتاب‌های مورد نظر، استفاده کند چرا که زمان محدودی در اختیار این دانش آموز است. بنابراین لازم است بسیاری از شب‌ها را نیز به امر مطالعه و تست زنی اختصاص دهد بنابراین ضروری است یک چراغ مطالعه مناسب در اختیار داشته باشد تا موجبات آزار خانواده را فراهم نکند و از نور مناسبی جهت مطالعه بهره مند گردد.

کتاب‌های کمک آموزشی ویا کمک درسی
به کار بردن کتاب‌های کمک آموزشی مناسب برای دانش آموزان کنکوری، موجب می‌شود آمادگی آنان برای حضور در آزمون و تست زنی به بهترین نحو ممکن ارتقا یابد. معمولا این کتاب‌ها به صورتی جامع و با هدف موفقیت این داوطلبان طراحی و تدوین شده‌اند.
استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی، می‌تواند علاوه بر آموزش دروس کنکور، مهارت‌های تست زنی را نیز در دانش آموزان تقویت کند. در این راستا کتاب‌های زیادی در بازار موجود است که داوطلبان کنکور، می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی‌شان، نوع مناسب آن را انتخاب کنند تا با کمک این کتب و مطالعه آن‌ها از میزان فشار وارد بر آنان در هنگام کنکور جلوگیری به عمل آید.

خرید لوازم تحریر
تهیه لوازم مورد نیاز دانش آموزان کنکوری، خود دارای نکاتی است. این لوازم باید به گونه‌ای خریداری شوند که وقت زیادی را از دانش آموز، تلف نکنند. از آنجا که دانش آموزان و داوطلبان کنکور لازم است بیشترین زمان خود را به مطالعه کتاب‌های درسی و کمک درسی اختصاص دهند و یا از زمانشان در راستای تقویت مهارت‌های تست زنی بهره گیرند بنابراین نباید وقت خود را با چرخیدن در بازار برای تهیه لوازم تحریر کنکور، هدر دهند.  خرید لوازم تحریر بصورت اینترنتی و خرید اینترنتی کتاب، یکی از راه‌هایی است که از اتلاف وقت وی جلوگیری می‌کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها