به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۲۴۲۲۴۷

ترامپ: سازندگان واکسن بازی فاسدی راه انداختند

گروه بین‌الملل: رئیس جمهور آمریکا تاخیر در اعلام نتایج به دست آمده در تولید واکسن کرونا را ناشی از نفوذ دموکرات‌ها دانست تا نتواند در انتخابات تاثیری داشته باشد.
ترامپ: سازندگان واکسن بازی فاسدی راه انداختند
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در نشست خبری خود که برای اعلام کاهش قیمت دارو در آمریکا برگزار شد، افزود: این برنامه همچنین داروهای مهم را نیز در بر می‌گیرد. به این ترتیب قیمت برخی داروها از یکهزار تا پنج هزار دلار کاهش می‌یابد. با این کار بیماران آمریکایی در سال میلیاردها دلار صرفه جویی خواهند کرد. برای نسل‌ها مردم آمریکا توسط داروسازان بزرگ و ارتش وکیل‌های آنها، لابی‌گران و خریداران آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته و برای سیاست‌مداران پرداخت شده‌اند. رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: اما من نسبت به منافع خاص وفادار بوده‌ام، نسبت به بیماران خود، افرادی که به داروها و داروهای تجویز شده احتیاج دارند وفادار هستم و به طور کامل برای مردم آمریکا مبارزه می‌کنم. ترامپ با بیان این که در مبارزات انتخاباتی علیه این تصمیم او میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند، اظهار کرد اما من پیروز شدم. ما آن را با ۷۴ میلیون رای به دست آوردیم، ما داروسازان بزرگ را علیه خود داشتیم، ما رسانه را علیه خود داشتیم. در برابر ما فن آوری بزرگی قرار داشت و با بی انصافی زیادی مواجه بودیم.
وی تاکید کرد من بیماران را در اولویت قرار می‌دهم. من اینجا هستم تا کار کنم. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به تولید واکسن در شرکت دارویی فایزر اظهار داشت به اجبار وی آنها در این مدت توانستند واکسن را تولید کنند وگرنه چند سال به طول می‌انجامید. آنها می‌توانستند در اکتبر ارزیابی‌ها را منتشر کنند اما تصمیم گرفتند تا پس از انتخابات این کار را نکنند. ترامپ ادامه داد: آنها آن قدر منتظر ماندند تا انتخابات برگزار شود چرا که فکر می‌کردند احتمالا بر نتایج تاثیر داشته باشد. این بازی فاسد مانع از انجام کار ما برای مردم آمریکا نشد چرا که همیشه بیماران آمریکا را در اولویت قرار می‌دهم. فکر می‌کنم هیچ وقت بهتر از آنچه امروز انجام می‌دهم، سراغ ندارید. ما در ۵۱ سال گذشته برای اولین بار قیمت‌های دارو را با موفقیت کاهش دادیم. وی با اشاره به قیمت بالای داروهایی همچون انسولین یا سرطان اظهار کرد: این داروها در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، پنج برابر گران‌تر است. اما اکنون بیماران برای انسولین ماهانه تنها ۳۵ دلار می‌پردازند. در حال نهایی کردن محبوب‌ترین دستورالعمل ملی هستند که تا کنون کسی آن را انجام نداده است. قیمت داروها ۵۰ تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها