به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۲۴۲۳۳

برف و باران برخي نقاط کشور را فرا می‌گیرد

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: برف و باران از چهارشنبه کشور را فرا می‌گیرد.
عبدالرضا امیدوار شهری، افزود: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تشکیل یک مرکز کم فشار در شرق دریای مدیترانه است که تا جنوب شرق دریای سرخ گسترده می‌شود. این سامانه ضمن حرکت شرق سوی خود از بعد از ظهر روز چهارشنبه ابتدا شمال غرب و غرب و طی روز پنجشنبه علاوه بر آن دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی افزود: بر این اساس بعد از ظهر چهارشنبه بارش پراکنده برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ‌اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود و در استان خوزستان و ایلام وزش باد شدید با گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز پنجشنبه بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام، لرستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، همدان مرکزی، زنجان قزوین تهران، اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، استان کردستان، شمال کرمانشاه، شمال خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی به وضع هوای کشور در روز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: در روز جمعه بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان شمال خوزستان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضع هوای تهران نیز به ایسنا گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه قسمتی ابری اوایل شب ابری به تدریج با بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 6 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.