به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۴۲۳۹۰

استقرار بمب افکن‌های بی-۵۲ در خاورمیانه

استقرار بمب افکن‌های بی-۵۲ در خاورمیانه
گروه بین الملل: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، موسوم به «سنتکام»، ر از استقرار بمب افکن‌های «بی-۵۲» در منطقه خاورمیانه خبر داد.سنتکام در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: «سنتکام متعهد به حفظ و حراست از ثبات و امنیت در منطقه. توانایی انتقال سریع نیروها به داخل، خارج و اطراف منطقه برای دستیابی، حفظ و بهره برداری از خلاقیت، کلید جلوگیری از اقدامات پرخاشگرانه احتمالی است.»سنتکام تصریح کرده است: این ماموریت بدون توقف (بمب افکن‌ها)، توانایی ارتش ایالات متحده را در استقرار نیروی قدرت جنگی هوایی در هر نقطه از جهان در یک بازه زمانی کوتاه و ادغام در عملیات برای کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای نشان می‌دهد.ژنرال گرک گیلوت ، فرمانده نهم نیروی هوایی (مرکزی نیروهای هوایی)، هم در این خصوص گفته است، چنین ماموریت‌هایی باعث افزایش آمادگی نیروهای مشترک است.گزارش‌ها حاکی است که دو بمب افکن بی ۵۲ از پایگاهی در داکوتای شمالی بدون توقف عازم خاورمیانه شده‌اند.
مناطق و حوزه تحت ماموریت سنتکام شامل خاورمیانه، از جمله مصر، و آسیای مرکزی می‌شود. از سال ۲۰۰۱ تاکنون به دلیل جنگ در افغانستان ،عراق و سوریه این سه کشور از فعال‌ترین حوزه‌های فعالیت سنتکام بوده‌اند.
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها