به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۴۲۴۱۳

بهترین دستگاه تصفیه آب

گروه کسب و کار:
دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب

آب آشامیدنی در شهرهای وسیع و برخی روستا ها سرشار از آلودگی های متفاوتی بوده که با نوشیدن این آب به بدن انسان سرایت خواهد نمود. یکی از بهترین سیستم های تصفیه آب موجود در بازار، دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. این محصول خانگی، کاملا با کیفیت بوده و می‌ تواند در شبانه روز آبی کاملا تمیز و گوارا در اختیار شما قرار دهد. دستگاه تصفیه آب دارای یک عدد شیر جداگانه به غیر از شیر آب سینک بوده که بر روی قسمتی از سینک ظرفشویی نصب می‌ گردد تا آب تصفیه شده این دستگاه، براحتی قابل برداشت و استفاده باشد.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO)
روش اسمز معکوس(RO) ، جدیدترین و بهترین روش ثابت شده برای تصفیه آب آشامیدنی در دنیا محسوب می شود. اسمز معکوس یک فرآیند تصفیه آب پیشرفته بوده که از ترکیب چندین فیلتر برای تصفیه در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی، اداری و صنعتی استفاده می شود. در فرآیند اسمز معکوس با اعمال فشار به مایع غلیظ که با یک پمپ فشار بالا انجام می گیرد، مایع با فشار با فیلتر شدن آلاینده ها از غشاء نیمه تراوا گذر می کند و تاثیر زیادی در حذف مواد شیمیایی، ویروس ها، باکتری ها و نمک آب دارد.
دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس
بهترین دستگاه تصفیه آب
برای انتخاب و خرید مناسب ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب، ابتدا باید نوع کاربری دستگاه را مشخص کنید، یعنی اینکه این دستگاه را در چه مکانی با چه میزان حجم مصرفی آب می خواهید استفاده کنید:
 
1- حجم مخازن تصفیه آب
قبل از انتخاب مناسب ترین دستگاه تصفیه آب باید بدانید که می خواهید این دستگاه را در یک منزل مسکونی و یا در یک سازمان و شرکت بزرگ استفاده کنید. دستگاه تصفیه آب دارای مخازنی جهت نگهداری آب تصفیه شده می باشد، بدیهی است که حجم این مخازن برای منازل، می بایست کوچک تر و برای سازمان ها و اماکن پرجمعیت و بزرگ باید بزرگتر باشد، تا دستگاه بتواند حجم بیشتری از آب را در زمان معین تصفیه کرده و به نیاز افراد برای مصرف آب تصفیه شده پاسخ بدهد. در صورت تعیین نوع کاربری دستگاه تصفیه آب می توانید حجم مخزن را مشخص کرده و دستگاه مناسب خود را خریداری کنید.

2-نوع آلاینده ‌ها
یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از انتخاب یک دستگاه تصفیه آب مناسب در نظر گرفت، نوع آلاینده‌های منطقه نصب این دستگاه می باشد. در برخی مناطق آب آشامیدنی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بنابراین دستگاهی با تعداد فیلتر پایین مناسب است. اما در برخی از مناطق کشور مانند نواحی جنوبی که آلاینده‌ های آب بسیار بالا است و حتی در آن گل و لای نیز مشاهده می ‌شود، دستگاه‌ هایی با تعداد مراحل بالاتر نیاز است تا تمام انواع آلاینده‌ های آب را به طور کامل از آن حذف کنند. تعداد مراحل دستگاه در حقیقت از روی تعداد فیلترهای آن مشخص می‌ شود و دستگاه‌ هایی که دارای تعداد فیلتر بیشتری باشند، آلاینده‌ های بیشتری را از آب حذف می‌ کنند.

3- برند دستگاه تصفیه آب
یکی دیگر از مواردی که در خرید دستگاه تصفیه آب مهم است، انتخاب برند دستگاه است. امروزه برندهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و بهترین آن ها برندهای تایوانی از جمله دستگاه تصفیه آب سافت واتر، تصفیه آب آکوا و تصفیه آب سی سی کا می باشند که در چند سال اخیر اعتماد مردم را به خود جلب کرده و به عبارتی، امتحان خود را به خوبی پس داده ‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.
دستگاه تصفیه آب سافت واتر
 دستگاه تصفیه آب سافت واتر
یکی از محبوبترین دستگاه های تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب سافت واتر است که دارای 7 نوع می باشد و از بهترین متریال و فیلتر های قوی ساخته شده است. در خرید دستگاه تصفیه آب سافت واتر دقت کنید و از فروشگاه های اینترنتی معتبری نظیر دیجی آب کالا خرید کنید تا دستگاه دارای قطعات با کیفیت و خدمات پس از فروش باشد.

 خرید دستگاه تصفیه آب از دیجی آب کالا
از آنجایی که در بازار فروش دستگاه تصفیه آب، واسطه‌ ها و فروشندگان متفرقه فراوانی هستند، باید دقت کنید که دستگاهی که خریداری می کنید، حتما اصل باشد. یکی از روش هایی که به شما در این امر کمک می کند خرید از نمایندگی های رسمی، وارد کنندگان اصلی و شرکت های معتبر فروش دستگاه تصفیه آب مانند شرکت دیجی آب کالا می باشد. از جمله مزایای خرید از شرکت دیجی آب کالا شامل موارد زیر می باشد:
1-    خرید اینترنتی از شرکت دیجی آب کالا، امتیاز ارسال و نصب رایگان را نیز با خود به همراه دارد.
2-    اگر از شرکت دیجی آب کالا، این دستگاه را تهیه کنید، می توانید آن را با قیمت و هزینه پایین تری خریداری کنید.
3-    شرکت دیجی آب کالا نمایندگی تصفیه آب آکوا بوده و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر نیز ارائه می‌ دهد.

 ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب
از جمله مهمترین خصوصیات بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی آن است که:
1-    در این دستگاه حتما باید از سیستم اسمزی معکوس استفاده شده، چراکه این سیستم می‌ تواند علاوه بر حذف ذرات فیزیکی، ذرات میکروبی و محلول در آب را نیز از بین ببرد .
2-    بهترین دستگاه تصفیه آب باید بتواند علاوه بر آنکه آب شیرین و تمیز را در اختیار خانواده ها قرار می دهد از طول عمر بالایی نیز برخوردار بوده و زود خراب نشود و بتواند بدرستی و برای زمان طولانی آب را تصفیه کرده و بدون هیچگونه تغییری در طعم و مزه واقعی آب آنرا در اختیار شما قرار دهد .
3-    یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید دارای ممبران با کیفیت بوده و مخزن آنتی باکتریایی داشته باشد.
4-    همچنین شرکت ارائه دهنده این دستگاه باید بتواند خدمات خوب و مناسبی در اختیار مشتریان قرار دهد.
5-    شیر آب یک دستگاه تصفیه آب خوب باید حتما مدل اهرمی و از جنس کروم یا استیل بوده و دستگاه باید محدود کننده جریان فاضلاب داشته و مجهز به شیر برقی باشد.
 انواع مراحل و فیلترهای دستگاه تصفیه آب

یک دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس، معمولا شامل ۶ الی ۹ فیلتر تصفیه آب خانگی می‌ شود و آب را از این فیلترها عبور می ‌دهد. فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب، املاح درشت بزرگتر از ۵ میکرون، یعنی املاحی که با چشم دیده می‌ شوند، در کتری رسوب کرده و همچنین باعث بروز سنگ کلیه می شوند را از آب آشامیدنی تصفیه می‌کند. فیلتر مرحله دوم و سوم تصفیه آب خانگی با نام‌ های کربن اکتیو و کربن بلاک، به جذب کلر از آب آشامیدنی می ‌پردازند.
فیلتر مرحله چهارم ممبران تصفیه آب، یعنی فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، فیلتری بسیار ریز بافت است که تمام املاح مضر آب آشامیدنی همچون آلاینده های بسیار ریز مثل نیترات، نیتریت، آرسنیک، آلومینیوم و ... که باعث بروز بسیاری بیماری ‌های پوستی و داخلی در بدن می شوند را تصفیه می‌ کند.

فیلتر مرحله پنجم تصفیه آب به شیرین کردن بو و طعم آب آشامیدنی پرداخته و در فیلتر مرحله ششم تصفیه آب، املاح معدنی مفید که طی مراحل تصفیه حذف شده ‌اند همچون کلسیم، منیزیم، سدیم و بی کربنات را به آب آشامیدنی باز می ‌گرداند.
هفتمین مرحله از دستگاه تصفیه آب خانگی یونیزه قلیایی، فیلتر آلکالاین، قلیایی کننده آب آشامیدنی است که خواص آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی به آب می‌ دهد که از بیماری‌ هایی همچون قند، چربی، بیماری‌ های گوارشی و دیگر بیماری‌ ها جلوگیری می‌کند. دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس دارای پمپ و مخزن ذخیره آب تصفیه شده است و در صورت قطع آب یا برق به میزان ۱۲ الی ۱۶ لیتر می توانید بدون افت فشار از آب ذخیره شده استفاده کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها