به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۴۳۳۰

ایران: «بذرپاش» باید 870 میلیون را برگرداند

گروه سياسي: یک منبع آگاه در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با اعلام بدهی وطن امروز به این روزنامه اظهار کرد: 870 میلیون تومان اموال روزنامه ایران باید بازگردانده شود.
ایران: «بذرپاش» باید 870 میلیون را برگرداند
وی در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: زمانی که موسسه ایران از وطن امروز شکایت کرد، حداقل هزینه ها درنظر گرفتند در حالی که اگر هزینه‌هاي واقعی را لحاظ مي‌کردند بدهی وطن امروز به موسسه ایران خیلی بیشتر مي‌شد.  این منبع آگاه درباره ماجرای بدهی 870 میلیون تومانی روزنامه وطن امروز به موسسه ایران گفت: وطن امروز از اواسط سال 87 تا اوایل سال 90 در موسسه ایران چاپ شد و تمامی امورات چاپ مربوط به این روزنامه اعم از کاغذ، لیتوگرافی و چاپ در این موسسه صورت مي‌گرفت.

وی ادامه داد: اواخر دولت دهم، اختلافاتی بین مهرداد بذرپاش و اسنفدیار رحیم مشایی بوجود آمد و چاپ وطن امروز در موسسه ایران متوقف شد. پس از آن نه تنها چاپ روزنامه وطن امروز در موسسه ایران متوقف شد بلکه به خاطر بدهی‌هاي تسویه نشده روزنامه ایران شکایت کرد. این منبع آگاه یادآور شد: این شکایت مربوط به دوره دولت دهم است و شکایت جدیدی نیز نشده است، البته پیگیر آن شکایت هستیم چون اموال موسسه است، باید بازگردد و به طور قطع از راه‌هاي قانونی این مساله را پیگیری مي‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چاپ روزنامه وطن امروز در موسسه ایران براساس قرارداد صورت مي‌گرفت یا خیر افزود: یک قرارداد یکساله وجود داشته و بعد از یکسال نیز بدون قرار داد ادامه دادند. وی گفت که چاپ روزنامه وطن امروز در موسسه ایران مربوط به دوران مدیریت کاوه اشتهاردی بوده و در زمان علی اکبر جوانفکر از این روزنامه شکایت شده است.

 شاید بذرپاش فکر می‌کند حق خود را گرفته است!

همچنین مدیر مسئول رورنامه شرق در واکنش به برخی اخبار مبنی بربدهی 870 میلیون تومانی روزنامه وطن امروز گفت: بذرپاش باید بدهی خود را بدهد مگر اینکه این تصور را داشته باشد که حق خود را گرفته است. یک روزنامه نباید با ابزار دیگران به خصوص امکانات دولتی کار خود را پیش ببرد. مهدی رحمانیان گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد یعنی اینکه حرف و عمل مهرداد بذرپاش با هم منافات دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم خبر بدهی روزنامه وطن امروز درست نباشد اما اگر این گونه باشد، باید هرچه سریع تر بدهی خود را پرداخت کند زیرا روزنامه ایران متعلق به دولت بوده و در نتیجه سرمایه همه مردم ایران است. تا این حد استفاده از امکانات یک روزنامه دولتی توسط یک روزنامه خصوصی برایم عجیب است.

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: در حال حاضر باید افرادی که مجوز امکانات دولتی به یک فرد را داده اند دلیل این کار را بیان کنند و فردی که حق دولت را پرداخت نمی کند نیز پاسخگو باشد. بدون شک اگر افراد دیگری از یک هزارم این امکانات هم استفاده مي‌کردند دچار مشکلات فراوانی مي‌شدند اما نمی دانم چرا این مسئله درباره بذرپاش اجرا نمی شود.

رحمانیان با اشاره به انتقادات مهرداد بذرپاش از عملکرد دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد حق افراد است به خصوص یک نماینده مجلس که وظیفه نظارت بر عملکرد دولت را دارد اما بذرپاش که چنین رفتاری دارد چرا این گونه حرف مي‌زند و حرف و عملش با هم منافات دارد؟ او که خود رطب خورده است نباید منع رطب کند.