کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

8 برابر شدن پهناي بايد اينترنت تا پایان سال

اظهارات تازه وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

21 آذر 1392 ساعت 13:18

گروه فناوري: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه فيلترينگ نبايد بر سرعت اينترنت اثرگذار باشد، گفت: اعتقادي به فيلترينگ سايت هاي علمي و آموزشي نداريم و نبايد اين سايت ها فيلتر باشند.


محمود واعظي در حاشيه نشست مشترك با معاونت علمي در پاسخ به خبرنگار مهر با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادي به فيلترينگ ندارند، افزود: موضوع فيلنرينگ دو بخش است يك بخش آن فيلتر مربوط به سايتهاي علمي و تخصصي و آموزشي است كه اين سايت ها نبايد فيلتر باشد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش دوم فيلترينگ را مربوط به سايت هاي غير اخلاقي دانست و اظهار داشت: اين امر نه اولويت قوه قضائيه و نه دولت است بلكه از مطالبات و درخواست هاي مردم است كه سايت هاي غير اخلاقي در دسترسي نباشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان كمتر از 14 سال به مراتب بيشتر و بهتر از والدين خود از اينترنت استفاده مي كنند از اين رو سعي مي شود كه در دسترسي به اين نوع سايت ها نظارتهايي صورت گيرد. واعظي در عين حال خاطر نشان كرد: موضوع فيلترينگ نيايد بر سرعت اينترنت و دسترسي به سايت علمي اثر گذار باشد.

وزير ارتباطات، ICT‌را پيشران توسعه فناوري در كشور توصيف و اضافه كرد: براي توسعه آينده كشور بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود كه در حال حاضر 51 هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور داريم و براي توسعه سراسري ارتباطات درصدد هستيم كه 22 كيلومتر فيبر نوري ديگر به اين ميزان اضافه شود.

وي از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100 روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانیه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.


کد مطلب: 24396

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/24396/اظهارات-تازه-وزیر-ارتباطات-درباره-فیلترینگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir