به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۲۴۴۱۴

دورکاری کارمندان دولت متوقف می شود

گروه اقتصادي: جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت :‌ بررسی ها نشان می​دهد ، دورکاری به دلیل نداشتن مبنای علمی​، باعث کاهش کارایی دستگاه​ها می​شود.
دورکاری کارمندان دولت متوقف می شود
محمود عسگری آزاد افزود : در هیچ کشوری دورکاری به این شکل یافت نمي​شود و بررسی ها نشان مي​دهد با اجرای دورکاری هم افرادی که دور کاری انجام مي​دهند و افرادی که این کار را نمي​کنند، هر دو احساس تبعیض مي​کنند. وی ادامه داد :‌ دورکاری باعث جدا شدن کارمند از مجموعه کاری خود مي​شود ، کارایی نیروی انسانی را کاهش مي​دهد و باعث مي​شود گاهی افراد در ساعت دورکاری مشغول شغل دوم شوند. جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت :‌ در دورکاری ایجاد زیرساخت ها اهمیت زیادی دارد به گونه ای که ارتباط کارمند و دستگاه مربوطه حفظ شود و امکان آنلاین بودن و ارائه گزارش فراهم باشد ، اما مشاهده مي​شود به دلیل نبودن زیر ساخت ها ارتباط کارمند با دستگاه ذی ربط قطع شده است. عسگری آزاد گفت: آنچه باید اجرا مي​شد برون سپاری بودن است ، یعنی دستگاههای دولتی بخشهایی از فعالیت های خود را به بخش غیردولتی واگذار کنند تا هم کوچک سازی دولت دنبال شود و هم کا رایی و کاهش هزینه تحقق یابد. وی گفت : در مواردی حتی دیده شده است دستگاهها به دلیل فزونی نیروی انسانی خود نسبت به فضا و امکانات، دست به اجرای دورکاری زده اند و این نشان مي​دهد وقتی قواعد کار مشخص نباشد هر اتفاقی ممکن است، روی دهد.

جانشین معاون توسعه مدیریت : ساماندهی آزمون های استخدامی
جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت : آزمون های استخدامی که ضوابط قانونی در آن رعایت نشده است، تجدیدنظر مي​شود. محمود عسگری آزاد افزود: اشکالی که در مورد آزمون های استخدامی پیش آمده ، این است که بعضی از مجوزها برای استخدام که به دستگاهها داده شده و همچنین بعضی آزمونهایی که برگزار شده فاقد ضوابط قانونی بوده است. وی با اشاره به ابطال طرح مهر آفرین از سوی رئیس جمهور گفت:‌ بعضی از دستگاهها بدون توجه به این مسئله اقدام به برگزاری آزمون استخدامی مي​کردند. جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد : در دولت جدید دستورالعملی به دستگاههای اجرایی داده شد تا بر اساس فرم مشخصی اطلاعات آزمون های استخدامی برگزار شده را گزارش کنند تا بررسی شود و اگر ضوابط قانونی رعایت شده باشد ، دیگر مراحل استخدام برای پذیرفته شدگان انجام شود. عسگری آزاد ادامه داد : چنانچه در بررسی مشخص شود، ضوابط قانونی در برگزاری آزمون استخدام رعایت نشده است، روند ادامه کار متوقف خواهد شد. وی درباره مدت زمانی که برای تعیین تکلیف وضعیت آزمون های استخدامی لازم است ، گفت‌: هنوز مشخص نیست چه تعداد‌ آزمون با چه نتایجی برگزار شده است.
مرجع : واحدمرکزی خبر