به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۲۴۴۳۳
کسب مجدد سهمیه آسیا از اهداف فولاد است

مصاحبه با كم حاشيه‌ترين مدير ورزشي ايران

گروه ورزشی: مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان كه يكي از كم‌حاشيه‌ترين و در عين حال موفق‌ترين مديران ورزش ايران محسوب مي‌شود مي‌گويد: حداقل هدف ما در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، کسب سهمیه آسیایی است.
مصاحبه با كم حاشيه‌ترين مدير ورزشي ايران
سیف‌الله دهکردی  در خصوص قرعه تیم فولاد در جام باشگاه های آسیا اظهار کرد: تیم ما با تیم‌های الفاتح عربستان و بنیادکار ازبکستان هم گروه شده است و یکی از دو تیم قطری الجیش و لخویا هم پس از بازی در مرحله پلی‌آف، به تیم‌های گروه ما اضافه می‌شوند. به هر حال اولین دیدار ما در این جام برابر یکی از دو تیم صعودکننده مرحله پلی‌آف است که در خانه حریف برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه باشگاه برای حضوری پر قدرت در این رقابت‌ها چیست؟ گفت: ما قبلا در این زمینه با فرکی صحبت کرده بودیم و البته در ادامه هم باید در این خصوص جلسه‌ای با یکدیگر داشته باشیم تا بدانم نظر و نیاز فرکی در زمینه چگونگی آمادگی تیم برای این مسابقات چه می‌باشد تا ما هم در خدمت او باشیم و آنچه وظیفه‌مان است را انجام دهیم. آنچه هم که درخصوص مسایل فنی تیم است به خود فرکی مربوط می‌شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم این است که باتوجه به این‌که ما سهمیه جذب یک بازیکن آسیایی را داریم، پیگیر این موضوع باشیم که البته احتمالا خود فرکی نیز پیگیر جذب این بازیکن است. همچنین قصد داریم برای آمادگی بیشترمان جهت حضور در این مسابقات، دیدارهای دوستانه‌ای با تیم‌های خارجی‌ای که در سطح تیم‌های گروه‌مان هستند، داشته باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: به هر حال باتوجه به مشخص شدن قرعه ما در بازی‌های آسیایی، ما در این مسابقات باید با دو سبک از فوتبال رقابت کنیم و برای این‌که دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم باید با تیم‌هایی بازی کنیم که سبک‌شان به سبک فوتبال تیم‌های گروه‌مان بخورد. در هر صورت باید با فرکی درخصوص برگزاری بازی‌های تدارکاتی صحبت کنیم و ببینیم تیم‌هایی در این سطح پیدا می‌کنیم یا خیر.

دهکردی افزود: البته باتوجه به برگزاری مسابقات نیم‌فصل دوم و آماده شدن تیم‌ملی برای جام جهانی باید دید که می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی را در برنامه‌مان بگنجانیم یا خیر. البته ممکن است کی‌روش حین مسابقات لیگ اردویی برای تیم‌ملی در نظر بگیرد که باتوجه به این‌که ما ملی‌پوشی نداریم، شاید بتوانیم بازی تدارکاتی‌ای برگزار کنیم تا تجربه‌مان را قبل از مسابقات آسیایی بالاتر ببریم.

وی به زمان برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: هفته اول، دوم و سوم به ترتیب ششم و هفتم، بیستم و بیست‌ویکم و بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم اسفندماه برگزار می‌شود. هفته چهارم و پنجم نیز دوازدهم و سیزدهم و بیست‌وششم و بیست‌وهفتم فروردین‌ماه سال آینده می‌باشد و آخرین هفته هم دوم و سوم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که هدف‌تان در این مسابقات چیست؟ عنوان کرد: تیم ما برای دومین بار است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. بار اول که چند سال پیش بود، در این مسابقات حضور پیدا کردیم اما نتیجه نگرفتیم. به هر حال امیدوارم اکنون خودمان را به صورتی آماده کنیم که بتوانیم از مرحله اول رقابت‌ها به مرحله بعد صعود کنیم و در مرحله بعد هم با حمایت اصحاب رسانه و هواداران، جایگاه خوبی را به دست آوریم.

وی همچنین با قدردانی از هواداران فولاد، به انتظارش از آن‌ها اشاره و خاطرنشان‌کرد: ما سهمیه استان هستم، در تمام استان‌ها که تیمی در لیگ برتر دارند، هوادارانش، ورزشگاه‌ را پر و تیم خود را تشویق می‌کنند. باتوجه به این‌که ما مدعی هستیم، خوزستان مهد فوتبال است، توقع من به عنوان پیشکسوت فوتبال این است که مردم با ورزشگاه آشتی و نمایندگان استان را تشویق کنند. به هر حال اکنون ما آسیایی هستیم و با حمایت آن‌ها می‌توانیم جایگاه خوبی کسب کنیم و اگر ورزشگاه خالی باشد، کاری صورت نمی‌گیرد. انتظار ما از مردم خوب خوزستان این است که با تمام وجود تیم خود را همراهی کنند.

دهکردی در پاسخ به این سوال که باشگاه چه برنامه‌هایی جهت جذب هواداران دارد؟ گفت: اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق شویم باید کارهای بسیاری انجام دهیم و بتوانیم ملی‌پوشان بیشتری داشته باشیم، چرا که داشتن ملی‌پوش در کشاندن مردم به ورزشگاه و جذب آن‌ها تاثیرگذار است. همچنین باید یکسری فعالیت در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشگاهی و صنف‌های مختلف داشته باشیم و کارهایی انجام دهیم تا این افراد هم در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. به هر حال باید در این زمینه بررسی کنیم و کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی در ادامه درباره عملکرد فولاد در لیگ برتر کشور هم گفت: فکر می‌کنم بازیکنانی که در نیم‌فصل دوم به جمع تیم اضافه شده‌اند، باید با سایر بازیکنان کمی بیشتر هماهنگ شوند. به نظرم تیم ما باید در چند بازی اخیر بیشتر امتیاز می‌گرفت که البته خود فرکی هم ممکن است از نحوه بازی‌های تیم رضایت داشته باشد ولی از روند نتیجه گرفتن راضی نبوده است. مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که باتوجه به عملکرد فعلی فولاد بازهم این تیم برای قهرمانی تلاش می‌کند؟ بیان کرد: تلاش ما این است که امسال هم بتوانیم سهمیه آسیایی کسب کنیم و این حداقل هدفی است که برای خودمان در نظر می‌گیریم و در این راستا هم تلاش‌مان را می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که روند ساخت ورزشگاه اختصاصی فولاد به کجا رسیده است و آیا برای بازی‌های آسیایی فولاد آماده می‌شود؟ گفت: این ورزشگاه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است ولی فکر نمی‌کنم برای این بازی‌ها آماده شود و اگر روند ساخت آن به همین صورت که اکنون در حال طی شدن است، پیش رود، فکر می‌کنم اگر انشاالله تیم‌مان در فصل آینده هم آسیایی شود، برای آن رقابت‌ها آماده شود. به هر حال طبق آنچه من در ظاهر می‌بینم، از روند ساخت ورزشگاه راضی هستم. دهکردی در ادامه در خصوص تغییر در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید از زحمات گرشاسبی تشکر کنم و به او به خاطر سمت جدیدش در وزارت ورزش و جوانان هم تبریک می‌گویم. همچنین انتخاب کیانی‌زاده را به عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: کیانی‌زاده از جنس ورزش و تحصیل‌کرده آن می‌باشد و سال‌های بسیاری است که در استان در حال خدمت کردن است. انصافا طی این چند سال زحمات بسیاری برای ورزش خوزستان کشیده است و امیدوارم در کار خود موفق باشد. کیانی‌زاده از قهرمانان وزنه‌برداری است و یکی از مشخصه‌های مثبت او روابط خوبش با باشگاه‌ها و مسوولان استان است و همه ما هم با او همکاری لازم را می‌کنیم تا در اهداف خود موفق باشد. به نظرم اگر او مدیرکل ورزش و جوانان استان شود، مانند گرشاسبی می‌تواند مدیری موفق باشد.
مرجع : ایسنا

مهرزاد - اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۰۱:۲۴
ای کاش از جناب دهکُردی می پرسیدید که چرا فولاد هر هفته دریغ از هفته ی قبل می شه و یه پلّه پایین تر می ره ؟ .. فقط امیدوارم که اینجوری در هفته آخر پلّه پلّه به دسته یک نرفته باشه !!؟ (186688)