به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۴۵۰۷

مرور خاطرات دريافت اسکار اصغر فرهادي

گروه فرهنگ وهنر: در حالیکه شامگاه 21 آذر ماه در رسانه‌های خبری دنیا، نامزدی فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در جوایز «گلدن گلوب» اعلام شد، اینجا در تهران و در جشنواره‌ سینما «حقیقت» نمایش مستندی درباره‌ اسکار «جدایی نادر از سیمین» مخاطبان زیادی را به سینما «فلسطین» کشانده بود.
سالن شمار 2 سینما «فلسطین» مملو از تماشاگرانی بود که آمده بودند،مستند «از ایران،یک جدایی» را ببینند، مستندی به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی که علاوه بر کارگردانی،تهیه‌کنندگی آن را با همراهی کتایون شهابی پخش‌کننده و تهیه‌کننده سینمای مستند ایران برعهده دارند. این مستند درباره‌ی اهمیت جایزه اسکار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی و بحث‌های پیرامونی آن است. بهره بردن این مستند در بخش‌هایی از انیمیشن روند روایت را جذاب کرده است، مصاحبه با اصغر فرهادی،پیمان معادی،لیلا حاتمی، شهاب حسینی و... از دیگر بخش‌های این فیلم است. و مصاحبه‌ با قشرهای مختلف مردم،روایت اسکار «جدایی نادر از سیمین» جالب توجه کرده است. به نظر می‌آید تدوین هایده‌ صفی‌یاری تدوین‌گر «جدایی نادر از سیمین» در روایت مناسب این مستند تاثیر گذاشته است.

پس از نمایش این مستند سوال اغلب تماشاگران این بود که چرا 10 روز توقف فیلمبرداری «جدایی نادر از سیمین» توسط جواد شمقدری در این مستند نیامده است که گفته می‌شود احتمالا اصغر فرهادی نخواسته است این بخش در فیلم باشد. البته فیلم محور اصلی‌اش اسکار و حواشی آن بود و به نظر می‌رسد خاطره‌ی تلخ توقف فیلمبرداری قرار نبوده در کنار خاطره‌ی شیرین اسکار قرار بگیرد. گفتنی است: این مستند فردا 23 آذر ماه ساعت 9:30 در سینما «سپیده» دوباره نمایش دارد.

مرجع : ايسنا