به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۲۴۵۶۴

کلینزمن تا 2018 مربي تيم ملي آمريكا است

گروه ورزشي: فدراسیون فوتبال آمریکا قرارداد یورگن کلینزمن را تا سال 2018 تمدید کرد.
کلینزمن تا 2018 مربي تيم ملي آمريكا است
یورگن کلیتزمن که در سال 2011 هدایت تیم ملی آمریکا را برعهده گرفت، نتایج خوبی با این تیم کسب کرد و موفق شد جواز صعود به جام جهانی 2014 برزیل را بگیرد. فدراسیون فوتبال آمریکا پس از موفقیت این مربی آلمانی قرارداد او را تا سال 2018 تمدید کرد. 27 پیروزی 10 تساوی و 7 شکست عملکرد کلینزمن در تیم ملی فوتبال آمریکا بوده است.

سونیل گالاتی، رییس فدراسیون فوتبال آمریکا پس از تمدید قرارداد سرمربی این تیم گفت: یکی از دلایلی که باعث شد ما کلینزمن را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال خود انتخاب کنیم، پیشرفت ورزش در کشور بود. خوشبختانه با این مربی آلمانی نتایج خوبی در بازی‌های خانگی و خارج از خانه به دست آوردیم و می‌خواهیم با او ادامه دهیم.

 کلینزمن هم پس از تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال آمریکا گفت: از این که قراردادم با تیم ملی فوتبال آمریکا را تمدید کردم بسیار خوشحالم. هنوز دو سال و نیم به پایان زمان قراردادم باقی مانده است. با این حال فدراسیون فوتبال آمریکا پیشنهاد تمدید چهار ساله را به من داد و این خبر بسیار خوبی برای من بود و نشان می‌دهد که آنها از عملکرد من در این دو سال راضی بوده‌اند. امیدوارم بتوانم نتایج خوبی کسب کنم. آمریکا در جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آلمان، پرتغال و غنا همگروه است‌.

تیم ملی فوتبال آمریکا در دیداری دوستانه موفق شد ایتالیا را با بازیکنان سرشناسش از پیش‌رو بردارد. این نخستین پیروزی تاریخ فوتبال آمریکا برابر ایتالیا به شمار می‌آید. شاگردان کلینزمن همچنین موفق شدند در انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای شمالی، مکزیک را در خانه‌اش شکست دهند که این نتیجه هم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این کشور ثبت شد.