به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۴۵۸۹

قتل دختر معتاد جوان توسط پدرش

گروه حوادث:​ پدری که در درگیری دختر معتادش او را به قتل رسانده ‌بود به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.
قتل دختر معتاد جوان توسط پدرش
 حمید -متهم 54‌ساله- مدعی است وقتی ضربات کشنده را بر بدن دخترش وارد کرد تصور نمی‌کرد این ضربات باعث مرگ او شود. مردی اوایل سال‌جاری جسم نیمه‌جان دختر جوانش را به بیمارستان منتقل کرد و مدعی شد وی توسط افراد ناشناس زخمی شده ‌است. این مرد در ابتدا منکر داشتن هرگونه اطلاعی از نحوه زخمی‌شدن دخترش شد و گفت شاید او خودزنی کرده ‌باشد. پرستاران لحظاتی بعد از انتقال رعنا -دختر زخمی- به بیمارستان خبر دادند او بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده ‌است. عمق ضرباتی که به مقتول وارد شده ‌بود نشان می‌داد او خودزنی نکرده ‌است ضمن اینکه زمان زخمی‌شدن رعنا فقط پدرش حمید در خانه‌ حضور داشت. خواهر رعنا که با تماس پدرش به خانه او رفته ‌بود در این‌باره به پلیس گفت: من در خانه خودم بودم که پدرم با من تماس گرفت و گفت رعنا بدحال است و خودتان را برسانید، من هم بلافاصله به خواهر دیگرم خبر دادم و با هم به منزل پدرم رفتیم وقتی وارد اتاق رعنا شدیم دیدیم او غرق در خون روی تخت افتاده است وضعیت او نشان می‌داد درگیری شدیدی داشته با این حال پدرم به ما نگفت رعنا چرا دچار این وضعیت شده و بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم.

پزشکی قانونی قتل رعنا را تایید و اعلام کرد عمق ضربات نشان می‌دهد این دختر با جسمی تیز و برنده به قتل رسیده و علت مرگ نیز خونریزی بسیار وسیع در قلب و ریه است که باعث قطع‌شدن شریان‌های اصلی حیاتی شده ‌است. وقتی پدر رعنا یک‌بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت این‌بار به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت به خاطر اعتیاد رعنا او را کشته ‌است. او به ماموران گفت: رعنا وقتی 18‌ساله‌ بود ازدواج کرد و شش‌ماه قبل از شوهرش جدا شد آنها با هم اختلافات شدیدی داشتند رعنا به شیشه اعتیاد پیدا کرده و علت جدایی‌اش هم همین موضوع بود از وقتی طلاق گرفته ‌بود در خانه من زندگی می‌کرد. یک روز متوجه شدم هیچ‌کدام از وسایل خودش که به خانه‌ام آورده بود نیست. بعد فهمیدم همه آنها را فروخته تا پول موادش را برای مدتی تامین کند. من و همسرم هر روز با دخترمان درگیر بودیم او خیلی پرخاشگر بود و همیشه با هم زد و خورد می‌کردیم. رعنا بارها تهدید کرده ‌بود مرا می‌کشد حتی باعث شد همسرم از خانه برود و دیگر برنگردد. او همیشه مادرش را کتک می‌زد و وادارش می‌کرد پول مواد او را بدهد. حتی یک روز هم نبود که من و دخترم بتوانیم راحت با هم صحبت کنیم.

متهم ادامه داد: روز حادثه دوباره با هم دعوا کردیم. رعنا شیشه مصرف ‌کرده بود و حالت درستی نداشت. مادرش هم از خانه رفته ‌بود، گفتم باید به این وضعیت پایان بدهد و دیگر نمی‌توانم تحملش کنم. اگر هم نمی‌تواند ترک کند بهتر است از خانه برود و دیگر برنگردد. گفتم من دیگر چنین دختری را در خانه نمی‌خواهم. با هم دعوا کردیم به سمت من حمله کرد تا کتکم بزند اما نتوانست، به سمت آشپزخانه رفت و چاقو برداشت خیلی عصبانی شده‌ بودم اصلا نفهمیدم چطور چاقو دستم آمد و به سمت دخترم حمله کردم. چندین‌ ضربه چاقو بر بدنش زدم و او به زمین افتاد. رعنا دختر ظریفی بود نتوانست در برابرم مقاومت کند و من هم پشت‌سرهم چاقو می‌زدم یکدفعه به خودم آمدم و دیدم دخترم را کشته‌ام.
با اعتراف این مرد به قتل، همسرش از او شکایت و درخواست مجازات کرد. با توجه به مدارک موجود در پرونده، بازسازی‌ صحنه جرم و کشف آلت قتاله کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. حمید به‌زودی باید برای دفاع از خود پای میز محاکمه قرار گیرد.
مرجع : روزنامه شرق