به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۲۴۶۶۴
کشتی برایم تمام شد

اكبري: پاک‌بودم، قربانی مافیای‌کشتی شدم

گروه ورزشی: امیر علی‌اکبری می‌گوید کشتی برای او تمام شده اما از مقامات ورزش ایران تقاضا دارد تا برای اعاده حیثیت از وی آزمایش دوپینگ بگیرند.
اكبري: پاک‌بودم، قربانی مافیای‌کشتی شدم
امیر علی‌اکبری قهرمان وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان از سوی فدراسیون جهانی کشتی برای همیشه محروم شد اظهار کرد: همان‌طور که گفتم من در این چند ماه حتی جرأت استفاده کردن از مکمل‌های مجاز را هم نداشتم و حتی در اردوهای تیم ملی نیز از کلمن حاضر در تمرینات استفاده نمی‌کردم و با خودم آب پلمپ شده می‌بردم.

قصد متهم کردن "ریف" را ندارم

اما تنها اشتباهی که در این چند ماه کردم این بود که قبل از مسابقه‌ی فینال در حالی که با پزشک تیم آذربایجان که دوستی دیرینه‌ای با ایرانی‌ها دارد خود را برای مسابقه‌ی فینال آماده می‌کردم، او به من قرص دیکلوفناک داد تا درد زانوهایم کم شود. البته من قصد متهم کردن "ریف" ماساژور بلغاری تیم ملی آذربایجان را ندارم؛ چرا که شاید واقعا آن قرص دیکلوفناک بوده است اما حرف من این است که سناریویی که برای حذف من از کشتی برنامه‌ریزی شده بود گردن‌کلفت‌تر از این حرف‌ها است و من قربانی مافیای کشتی شدم.

می‌خواهم مردم بفهمند امیر علی‌اکبری پاک بوده است

قهرمان سال 2010 جهان هم‌چنین در مورد تنها خواسته‌اش از مسوولین ورزش گفت: کشتی دیگر برای من تمام شده است و می‌دانم که نمی‌شود کاری کرد اما از مسوولین ورزش می‌خواهم برای دفاع از حیثیتم از من آزمایش دوپینگ بگیرند تا مشخص شود که امیر علی‌اکبری با دوپینگ قهرمان جهان نشده است. این ماده‌ای که برای نمونه‌ی من اعلام کردند حداقل تا شش ماه در بدن می‌ماند و اگر من دوپینگ کرده باشم الان هم باید این ماده در بدنم باشد. هدف من این است که تنها در داخل کشور اعاده حیثیت کنم و بتوانم در آینده زندگی کنم. می‌خواهم مردم بفهمند که امیر علی‌اکبری پاک بوده است.

ای کاش هیچ وقت به وزن 120 کیلوگرم نمی‌آمدم

وی هم‌چنین گفت: ای کاش هیچ وقت به وزن 120 کیلوگرم نمی‌آمدم؛ چون وزنی نیست که بخواهند به ایران مدال طلای المپیک بدهند. حالا که فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که ای کاش در 96 کیلوگرم می‌ماندم تا مافیای کشتی این‌طور مرا قربانی نمی‌کرد. علی‌اکبری در پایان در پاسخ به این سوال که حالا که کشتی تمام شده برای زندگی‌ات چه برنامه‌ای داری، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای ندارم؛ چون تمام اولویت‌های زندگی من کشتی بود. حالا باید موج این جریانات بخوابد تا بتوانم برای آینده‌ی زندگی‌ام به خوبی فکر کنم. در این دو روز قبل رفتارهای خوبی با من نشد اما فکر می‌کنم مردم پس از این‌که حرف‌هایم را شنیدند متقاعد شده باشند که بی‌گناهم و دیدگاه‌ها نسبت به من تغییر کرده است. از فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون کشتی تنها می‌خواهم شرایط را طوری مهیا کنند که از من آزمایش گرفته شود.
مرجع : ایسنا

پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۲۸
در این سالها یک نفر مظلوم در دوپینگ داشتیم که باعث دوپینگش فدراسیون بود و اون کسی نبود جز سعید علی حسینی. و از بقیه 99 درصدشون مشکل دوپینگ داشتن. (187522)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۷
واقعا تلخ بود حرفاش
ورزش از نگاه دو رو نشون میداد چندبار گریه کرد
میگفت آبمعدنی رو اگه پلمپ بود میخوردم هر آبی رو نمیخوردم متأسفانه طبق معمول ضعف فدراسیون بوده که چرا اصلاً اجازه داده بره تو اتاق آذربایجانی ها،وقتی انقد حساسه که با یه آب خوردن ممکنه دوپینگی بشه چرا تو سالن کسی همراهش نبوده کسی مراقبش نبوده
جای تأسف داره (187536)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۵۴
مگه تیم ایران پزشک نداره ؟ (187541)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۵۶
کشتی واسه ما ایرانیا حداقل جنبه پهلوانی داره ...
اگه این اتفاق یا بدتر از این توی فوتبال بیوفته شاید اینقد ناراحت کننده نباشه
امیدوارم دیگه نشنویم از این موارد (187542)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۷:۳۰
حتی قرص استامینوفن سرماخوردگی هم در ازمایشات بسیار دقیق سازمان وادا نشان میدهد ما گفته های علی اکبری را قبول میکنیم ایا دو سال پیش که دو پینگ شما مثبت بود هم همین حرفها را زدید! بهر حال اتفاقیه که افتاده اما به اندازه یک دنیا دلمان بحال سعید علی حسینی میسوزد که اسیر مافیای داخلی خودمان شد که متاسفانه هنوز سر کار هستند اونها امدند با سلیمی هم همین کار را بکنند که تیرشان به سنگ خورد؟؟؟ (187594)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۷:۵۱
همیشه گناهمان راتقصیر دیگران می اندازیم (187603)