به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۲۴۶۷۸
در پي اظهارنظر عجیب استاندار اصفهان

نماينده اهواز: زرگر بايد از مردم خوزستان و چهارمحال‌بختياري عذرخواهي کند

موسوي: تا حل مشكلات از استعفا كوتاه نمي‌آييم
گروه جامعه: ديروز يك سايت خبري اصفهان گزارش داده بود كه استاندار اصفهان در اظهار نظری عجیب گفته است: با تجمع در کنار زاینده‌رود موافق نیستم چون معتقدم بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم اصفهان بالاتر از مردم خوزستان و چهارمحال است!
نماينده اهواز: زرگر بايد از مردم خوزستان و چهارمحال‌بختياري عذرخواهي کند
در همين زمينه يك نماينده اهواز به خبرنگار بهارنيوز گفت: حتما دراين رابطه به وزير کشور تذکرخواهم داد و مطمئن باشند که با اين حاشيه سازي‌ها نمي‌توانند ازاصل موضوع دور شوند و ما از حقوق مردم خوزستان کوتاه نمي‌آييم و زرگر بايد از مردم استان‌ها خوزستان و چهارمحال بختياري عذرخواهي کند.

شكرخدا موسوي در خصوص استعفاي دست جمعي نمايندگان خوزستان هم گفت: پس از طرح استعفا و اعلام آن از سوي نمايندگان استان خوزستان در مجلس متاسفانه هر كس به گونه‌اي به آن پرداخت كه اكثر آنان را كذب مي‌دانم. وي هرگونه جبهه‌گيري سياسي در موضوع را نابخردانه دانست و افزود: قسم مي‌خورم كه استعفاي ما جنبه سياسي نداشت و تنها براي رفاه حال مردم استان و بهبود رسيدگي به وضعيت معيشتي آنان اين كار را كرديم. موسوي ادامه داد: بنا به دلايلي كه اصلي‌ترين آن عدم توجه يا كم‌توجهي به استان بود نمايندگان به اين نتيجه رسيدند كه استعفا بدهند.

وي توضيح داد: سال گذشته بودجه استان خوزستان درخواست از درآمد 1800 ميليارد توماني بود كه در بودجه جديد 2800 ميليارد تومان آورده بودند اين مبلغ‌ها جداي از درآمد نفت است يعني بايد پول بيشتري از جيب مردم به حساب
موسوي: دولت احمدي‌نژاد بيشترين تنش را با مجلس داشت
دولت ريخته مي‌شد در حالي كه براي 5 استان هم‌طراز خوزستان درآمد پايين‌تري را مدنظر داشتند براي مثال سال گذشته بودجه درآمدهاي استان خراسان‌رضوي 1500 ميليارد تومان بود كه براي امسال 1800 ميليارد آورده بودند، تفاوت‌ها آشكار است. اين كار يعني فشار بيشتر بر مردم استان خوزستان و...

سيدشكرخدا موسوي ادامه داد: موضوع بعدي انتقال آب كارون از سرشاخه‌ها است كه فكر و ذهن خوزستاني‌ها را درگير كرده است. براي حل اين مشكل با وزير نيرو يك جلسه و با رئيس‌جمهور دولت تدبير و اميد هم يك جلسه گذاشتيم كه تاكنون تصميمي درخصوص آن گرفته نشده است. ما به صورت شفاف و حضوري اعتراض مردم استان را از انتقال آب كارون رسانديم، موضوع مهم ديگري كه از دلايل اصلي استعفاي نمايندگان بود به مساله اخير مشكل بيماري تنفسي مردم برمي‌گشت.

وي ادامه داد: به وزير بهداشت آمارهاي مراجعه‌كنندگان به بيمارستان‌ها و ساير مشكلات را ارائه كرديم و به صورت جدا از او خواستيم تا كارگروهي را براي حل و بررسي مشكل به خوزستان اعزام كنند، علت اصلي را ريشه‌يابي كنند و مردمي كه سال‌ها جنگ را اداره كردند، سزاوار بهترين‌ها هستند. وي در جواب اين سئوال كه اين مشكلات در سال‌هاي گذشته هم به صورت كم و بيبش بود؛ ولي نمايندگان استان چرا واكنش نشان ندادند؟
انتقال آب كارون از سرشاخه‌ها فكر و ذهن خوزستاني‌ها را درگير كرده است
گفت: شرايط فرق مي‌كند، دولت آقاي احمدي‌نژاد كه اتفاقا بيشترين تنش را با مجلس داشت در اواخر كار خود بود ولي ما در آن زمان هم اعتراض‌هاي خود را به مجلس بيان كرديم؛ ولي دولت تدبير و اميد تازه شروع به كار كرده است اين اعتراضات را حالا مي‌گوييم چون مي‌دانيم كه بهتر است تا سال‌هاي بعد. نماينده استان خوزستان در مجلس درخصوص خروجي استعفا نمايندگان استان گفت: آنچه ما ديديم خوب است، رئيس مجلس شخصا وارد شدند و دستوراتي را درخصوص پيگيري خواسته و برطرف كردن مشكلات مطرح شده نمايندگان خوزستان در حضور نمايندگان دادند و عكس‌العمل دولت هم رضايت‌بخش بود.

وي در ادامه تصريح كرد: بايد اين طرز فكر غلط كه نمي‌خواهد خوزستان پيشرفت كند را از ذهن‌ها پاك كرد، متاسفانه بعضي‌ها كمي و كاستي‌ها را به نظام نسبت مي‌دهند در حالي كه مقام معظم رهبري فرمودند: خوزستان را به گونه‌اي سازيد كه آن‌ور آبي‌ها به اين‌ور آبي‌ها حسادت كنند؛ ولي متاسفانه گاهي اوقات خودمان مقصر هستيم. به اعتقاد من بعضي از مديران گذشته استان رابايد محاكمه كنيم و مورد بازخواست قرار دهيم، زيرا در بسياري از كارها اشتباه حركت كرديم. من به عنوان يك پيشنهاد از استاندار جديد استان خوزستان مي‌خواهم تا كارگروهي دلسوز و كاربلد را جهت پيگيري مشكلات آب رودخانه كارون را تعيين کند.

تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۵۰
اصفهانیها اهل هوچی گری وشانتاژبازی نیستند (187387)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۵۴
اي خدا پدرت را بيامرزد.اين آقاي شكر خدا موسوي يكي از آن چند نماينده(مينويسم چند نماينده چون واقعا فقط سه چهار تا از نمايندگان خوزستان واقعا فكر مطالبات مردم هستند)واقعي مردم هستند. (187391)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۳۵
با احترام به مردم اصفهان و اینکه ایران سرای من است استاندار اصفهان بیخود کرده صفت خودش را به مردم خوزستان گفته. (187524)
محسن
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۲۰
هر چی فکر میکنم چه کامنتی بذارم که تسکینم بده، چیزی به ذهنم نمیرسه... (187406)
میری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۲۹
احسنت.به بهارونماینده غیوراهواز.بقیه هم یادبگیرند (187409)
اصلاح طلبم نه اصولی یا اعتدالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۳۸
من ب عنوان یه اصلاح طلب درخواست برکناری استان دار اصفهان رو دارم...

اگه قراره دولت تدبیر و امید استان دارانش اینطور رفتار کنن

و یا بودجه استان های ظلم دیده رو بازم کم کنن..

پس باید گفت الفاتحه....

یاد کروبی و موسوی و خاتمی و عارف بخیر...

خیلی مفت دولت رو دادیم ب اینا.... (187411)
قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۲۴
اگر اصلاح طلب باشی این جملات آخری رو نمی گفتی و کمی مسوولانه حرف می زدین
البته توهین استاندار نباید از سوی دولت بی پاسخ بماند ولی باید دید این موضوع چقدر صحت داشته.
در ضمن جریان بودجه همینه تا ارائه میشه و تا تصویبش هزاران رقم در اثر چانه زنی ها کم و زیاد میشن .برا همین میاد مجلس برای تصویب. (187519)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۴۲
از استاندار احمدی نژادی اینگونه اظهار نظرها عجیب نیست.
من به عنوان یک خوزستانی ضمن احترام به همه هموطنان عزیزم سوالی دارم و اونم اینه که با توجه به نابودی صنایع نساجی- خاویار-خشکبار-فرش و غیره در دولت احمدی نژاد آیا واقعاً به جز نفت و گاز کالایی مهم برای صادرات داریم ؟؟؟؟ اونوقت باید مردم استانهای نفت و گازخیز اینگونه مورد بی مهری قرار بگیرند.
علیرغم اینهمه بی مهری ها ببه واسطه نگاه ملی مردم و اکثر مسوولین خوزستان بازار کار استان خوزستان شامل صنایع نفت و گاز و پبروشیمی و فولاد برای همه هموطنان باز بوده است. اما خداوکیلی و بینی و بین الله در اصفهان برای افراد غیر بومی آیا امکاتات شغلی مشابه قابل تصور هست؟؟؟؟؟؟
متاسفانه این واقعیتی است که وجود دارد. (187414)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۰۰
من. چیزی نمیخوام به زرگر بگم چون آدم ها قد فهم و شعورشون صحبت میکنن ،
ولی امیدوارم نمایندگان خوزستان غیرت داشته باشن و جوابش رو بدن (187425)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۰۹
عجب حرف مفتی زده استاندار اصفهان! (187427)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۱۶
آب شرب ما بدترین و کثیف ترین آب شرب ایران است . . . کمی منصف باشن در باره این استانی که دست رد داد به صدام (187429)
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۲۴
من فرقی از لحاظ فرهنگی نمی بینم در کل ما مردم ایران از لحاظ فرهنگی ضعیف هستیم مثلا .بیشترین مصرف روغن در دنیا بیشترین مصرف شکر .اب بنزین.بشترین وارد کنددگان کلمه سکس در اینترنت .بیشترین تصادفات و غیره در ئنیا ما هستیم کدام فرهنگ می گه این آقا همه جایی ایران یکی هست (187435)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۳۱
عذر خواهی کمه
باید استعفا بده. داره جو اعتراضات رو امنیتی و به سمت و سوی درگیریهای قومی و منطقه ای میکشونه (187439)
محمد مسعودنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۰۴
اولین شخصی هم که باید محاکمه بشه خود شمایی که معلوم نیست دو سال پیش کجا بودی؟ (187454)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۰۸
دقیقا درست گفته. (187457)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۱۶
دوستت دارم آقای موسوی. به خدا ما همشهریهات تا پای جونمون از شما و بقیه ی نماینده هامون حمایت قاطعانه میکنیم. به خدا قسم (187467)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۴۹
الان فقط وقت اتحاده (187491)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۵۳
نه فقط از مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری ، بلکه از کل مردم ایران باید عذر خواهی کنه ، چون حرفش ترویج قوم گرایی و صدمه به وحدت ملیه ، پس همه مردم ایران مورد اهانت قرار گرفتند. (187494)
علی
Europe
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۲۰
بابا اینا همش سیاسته (187515)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۳۷
اگه استاندار اصفهان چنین چیزی گفته باشد حرف زشتی بوده و باید معذرت بخواهد اما نقل قول سایت محلی خیلی محکم نیست.....
اما نماینده های خوزستان باید به خاطر عملکردشان در مجلس خجالت بکشند.... (187526)
منطقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۵۲
ایشان گفتندکه اون سال ها نمیشد اعتراض کرد ولی این روزا میشه؟ چرا؟؟؟؟؟؟
چون روحانی با اخلاق هست و با این مجلس تعامل داره؟
یا اون موقع از احمدی نژاد میترسیدید؟؟؟؟؟؟؟
کدومش؟؟
متاسفم واسه این مجلس و نمایندگانش که ترسو هستند.
باید ازمنابع ایران واسه کل ایران استفاده کردنمیشه اگر یکجا مشکل داشت بقیه استانها بی تفاوت باشند چون همه یک کشوریم نه بیگانه.
استاندا اصفهان باید عذر خواهی بکنه. (187539)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۰:۴۹
اون زمان که جدواباد اقای استاندار نمیدونستن سیاست چیه و فهم سیاسی چیه علیقلی خان سردار اسعد بختیاری(رهبر مشروطه فاتح ملی)اولین ایرانی تحصیلکرده اروپا بود(لیسانس حقوق از فرانسه) و به گفته مورخان تنها کسی بود که با نهادهای دمکراتیک و مشروطه آشنایی داشت و برادرش صمصام السلنطه نخست وزیر بوده(رجوع کنید به مطالب راجع به رهبران مشروطه) ما بختیاریا بودیم که دست افغانیارو کوتاه کردیم. سال 1302زمانی که که یاغیانی مثل جعفرقلی چرمهینی و رضا جوزدانی تو اصفهان جولان میدادن قتل و غارت و تجاوز میکردن این نصیرخان بختیاری بود که بعنوان حاکم اصفهان جمعشون کرد که خود مردم اصفهان از حکومت خواستند حاکم اصفهان بختیاری بمونه(رجوع کنید مقاله حاکمان بختیاری اصفهان نوشته اسکندر عکاشه)خوبه ادم تاریخ شهرشو بدونه (187558)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۱:۵۴
با سلام من اصفهانی هستم. اگر واقعا این حرف را زده که حتما زده من به عنوان یکی از مردم اصفهان از هموطنان عزیزم در خوزستان و چهارمحال و بختیاری عذر خواهی میکنم و میگم ما هموطن هستیم و عاشق همدیگه و جواب این استاندار را به واسطه استاندار اصفهان بودن ندید بلکه به عنوان یک ایرانی که کوچکترین درکی از انسجام ملی نداره بدید. پس خواهشن بحث را اصفهانی و غیره نکنید و جواب خود این آقا را بدید (187579)
محمد رضا
Netherlands
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۰:۴۹
ای ولا سید شکرخدا. تا پای جان برای دفاع از منافع خوزستان پشت سرتیم. به پیش دلاور (187559)
ایران بزرگ دوستت داریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۳:۰۸
هرکس درهرمقامی چه نماینده مجلس وچه استاندار کوچکترین حرکت وسخنی برخلاف امنیت ملی کشور وآرامش واقتدار ایران بزرگ انجام دهند خائن هستند. (187586)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۷:۳۴
اکثر استانداران دولت تدبیر روحیه و منش اصولگرایان افراطی را دارند و تناسبشان با اعتدال و تدبیر را ما نفهمیدیم (187596)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۷:۴۶
من موندم چرا به این آقایون اجازه میدن اینطور بین اقوام مختلف ایران تفرقه ایجاد کنن! (187601)
۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ۰۷:۴۹
بابا سال دیگه انتخاباته خواستند خودی نشان بدن که ما هم هستیم آیا مشکلات خوزستان باید در همین سال اول حل شود؟ آیا دولت باید از حقوق استانهای دیگر برای خوزستان هزینه کند؟ (187602)