به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۴۷۰۲

لغو پرواز ایرفرانس به دلیل احتمال‌بمب‌گذاری

گروه بین الملل: وزارت کشور ونزوئلا اعلام کرد: یک فروند هواپیما متعلق به خطوط هوایی ایر فرانس فرانسه را به دلیل احتمال بمب گذاری لغو و زمین گیر کرد.
لغو پرواز ایرفرانس به دلیل احتمال‌بمب‌گذاری
دولت ونزوئلا  به دنبال دریافت اطلاعاتی ازسوی مقامات فرانسوی مبنی براینکه یک گروه تروریستی احتمالا قصد انفجار یک شی انفجاری درهنگام پرواز یکی ازخطوط هوایی ایرفرانس بین کاراکاس- پاریس را دارند این پرواز را لغو و متوقف کردند. بنابراین گزارش، مسافران پرواز شماره 385 ایرفرانس که یک ایرباس مدل A340-300 است، قرار بود عصر روزگذشته (شنبه) کاراکاس را به مقصد پاریس ترک کند که پس از کسب اطلاعات مقامات فرانسوی از یک منبع موثق مبنی بر اینکه یک گروه تروریستی قصد دارد در یکی ازخطوط هوایی ایرفرانس بین کاراکاس و پاریس بمب‌گذاری کند از سوار شدن به هواپیما منع شدند.

میگوئل رودریگز تورس وزیر کشور ونزوئلا دراین باره به تلویزیون دولتی این کشور گفت یک تیم 60 نفره کارآزموده خنثی سازی بمب جستجو در این هواپیما را آغاز کرده که انتظار می‌رود تا پیش از آماده شدن دوباره این پرواز، این جستجو ساعت‌ها به طول انجامد. وزیر کشور ونزوئلا افزود: این اطلاعات به طور مستقیم از طرف سرویس اطلاعاتی فرانسه رسیده است و مشخص نیست که هدف کدام مسیر پروازی ایرفرانس، کاراکاس به پاریس و یا برعکس بوده است. بنابراین گزارش، مقامات اطلاعات ونزوئلا از هرگونه اظهار نظری دراین زمینه سرباز زده و گفته‌اند که مجاز به گفت وگو دراین قضیه نیستند. هنوز مشخص نیست مقامات ونزوئلایی چه زمانی نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند.
مرجع : ایرنا