به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۲۴۹۱۴

اتحادیه‌اروپا: تحریم‌های‌ایران برداشته‌می‌شوند

گروه سياسي: وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های این اتحادیه که در "برنامه اقدام مشترک" آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران با آژانس برداشته می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در بیانیه‌ای درباره نشست روز دوشنبه شورای وزیران اتحادیه اروپا برای بررسی مساله ایران اعلام کرد: این شورا از موفقیت اخیر دست یافته در مذاکرات گروه 3+3 به ریاست رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برنامه اقدام مشترک در ژنو استقبال می‌کند. این توافق نشانه‌ای مبنی بر تعهد تمامی طرف‌ها برای اعتمادسازی، کاهش تنش‌ها و ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در جهت دستیابی به یک راه‌حل جامع برای برطرف کردن نگرانی‌های بزرگ درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران باید تعهدات خود را با حسن‌نیت اجرا کند و شورا نیز متعهد می‌شود که گام‌های لازم را برداشته و آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که در برنامه اقدام مشترک آمده است بعد از اجرای تعهدات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بر اساس توصیه کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا برداشته شوند.

عارف روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۱۹:۴۸
اینا هم شورشو درآوردن
بابا قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروس رو

اگر میخوای برنداری یه دفعه بگو تکلیفمون مشخص بشه (188379)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۰:۴۷
انشالله که دیگه تحریمی نباشیم...
اشالله که با کشورای پیشرفته دنیا قهر نباشیم و بگیم اونا راه خودشونو برن ماهم....
انشالله با همه ی دنیا دوست باشم،
اگه اینطوری بشه یه مشت دزد و سوء استفاده گر دستشون از بهره ی تحریما کوتاه میشه، دارو تو داروخونه ها پیدا میشه و ایرانی ایرانی میشه... (188447)
بندری راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۰۶
ان شاءالله تحریمها برداشته بشه و کشور عزیزمون با تمام کشورهای دنیا رابطه
خوبی داشته باشه (188464)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۰۸
تا ایران اقدام عملی و ملموس انجام ندهد اینها تحریمها را کاهش نمی دهند.خودشان هم دارند می گویند: بعد از اجرای تعهدات ایران با آژانس .حتی یک بچه هم گول لبخندها را نمی خورد،آمریکا و اتحادیه اروپا که دیگر جای خود دارند. (188470)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۳:۵۳
ایران داره بصورت عملی نشون میده. نمونش بازرسی کارشناسان آژانس از اراک (188679)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۱:۱۷
ما که خودکفاییم ؛ تازه این قدر وضعمون خوبه که میمون های خانگی را برای تفریح به آسمان می فرستیم، خود مون هم به کهکشان راه شیری میریم!!! (188483)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۵
دوره توپ وتانک وتحریم وتهدید وافراط و ممه لولو برد وما اسرائیل را نابود میکنیم تموم شده است (188555)
۱۳۹۲/۰۹/۲۵ ۲۲:۰۸
شکستن وویران کردن ساختمان تحریم ظالمانه هم حق مسلم ماست رفع حصر عزیزانمان هم حق مسلم ماست دیپلماسی فعال وپویا وتعامل سازنده با جهان هم حق مسلم ماست آزادی بیان وبرداشتن نگاه امنیتی به دانشگاهها هم حق مسلم ماست انزوای افراطیون هم حق مسلم ماست (188559)