به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۴۹۳۱

توافق‌ با ایران‌ اولویت انگلیس‌ در سال 2014

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه انگلیس در پیامی به مناسبت کریسمس و در آستانه سال نوی مسیحی تاکید کرد: رسیدن به یک توافق جامع درباره موضوع هسته‌ای ایران یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی انگلیس در سال 2014 خواهد بود.
توافق‌ با ایران‌ اولویت انگلیس‌ در سال 2014
ویلیام هیگ در این پیام ویدیویی گفت: مهم است که در سال 2014 ما همچنان برای چرخیدن چرخ‌های دیپلماسی برای پایان دادن به منازعه در سوریه و همچنین حصول یک توافق جامع و فراگیر درباره موضوع هسته‌ای ایران تلاش کنیم. وی افزود: سالی که گذشت (2013) ارزش و اهمیت دیپلماسی را از جمله در مورد بحران سوریه و موضوع هسته‌ای ایران به نمایش گذاشت و تلاش‌های دیپلماتیک ما در این عرصه‌های دشوار پیشرفت داشت.

وزیر خارجه انگلیس یکی دیگر از اولویت‌های سیاست خارجی کشورش در سال 2014 میلادی را پایان دادن به خشونت‌های جنسی در مناطق بحرانی جهان خواند و گفت: ما نباید از هیچ کوششی برای پایان دادن به اعمال وحشتناک خشونت جنسی در منازعات، دریغ کنیم. به همین دلیل ما سال آینده یک اجلاس جهانی منحصر بفرد را با هدف ارتقاء آگاهی‌ها و تهییج اقدامات عملی برای مقابله با خشونت‌های جنسی، در لندن برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود از برگزاری سران اجلاس گروه هشت کشور صنعتی جهان (جی 8) در انگلیس و حمایت از پیمان تجارت اسلحه به عنوان برخی دیگر از دستاوردهای این کشور در عرصه سیاست خارجی در سال 2013 یاد کرد. هیگ در ادامه از برگزاری اجلاس سران ناتو در ولز، میزبانی بازیهای ورزشی کشورهای مشترک المنافع در اسکاتلند، صدمین سالگرد جنگ جهانی اول و خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان به عنوان مهمترین رویدادهای سال آینده برای انگلیس نام برد.
مرجع : ایرنا

رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۲:۱۹
واقعا تندروی ها دودش فقط به چشم مردم میرود و انزوای بیشتر برایمان به دنبال دارد مثل حمله به سفارت انگلیس.آیا نمیشود مثلا حتی اگر اعتراضی هست بگذاریم توسط اهل فنش که دیپلماتهایمان هستند انجام شود و دیگران اینقدر برای منافع فردی مداخله نکنند. (188727)
هیراد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۲:۴۷
اگر آمریکاییها و البته تندروهای خود ما اجازه بدن، شدنیه. (188740)