به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۴۹۹۳
داوود صلاح‌الدین: شايد در آينده او را در مسقط ببينيم!

ماجراي راز آلود مفقود شدن رابرت لوینسون در كيش

گروه سياسي: داوود صلاح الدین که در امریکا دیوید بلفیلد نام داشت مي‌گويد: شايد رابرت لوینسون در آينده در جایی مثل مسقط خیلی تمیز، با ریش ها تیغ زده، کت و شلوار جدید، یک چفت کفش گوچی حاضر شود و این پایان داستان خواهد بود!
ماجراي راز آلود مفقود شدن رابرت لوینسون در كيش
داوود صلاح‌الدین٬ که در اوايل انقلاب اسلامي، یکی از مخالفان جمهوری اسلامی را در آمریکا کشته بود و اکنون در ایران (كرج) به سر می‌برد می‌گوید رابرت لوینسون شش سال پیش توسط ماموران ايراني در کیش دستگیر شد و او آخرین کسی است که لوینسون را دیده است. تنها اثري كه از شهروند آمريكايي پيدا شده، فيلمي كوتاه ويديويي از او بود كه دو سال پيش او را با لباس زنداني و زنجير به دست و گردن، به نمايش گذاشته بود. در آن فيلم، او كاغذي را به دوربين نشان مي‌داد كه روي آن نوشته شده بود: آيا شما مي دانيد گوانتانامو كجاست؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ صلاح‌الدین در گفت‌و‌گو با مجله‌ «کریستین ساینس مانیتور» گفته است که رابرت لوینسون٬ کارمند پیشین اف‌بی‌آی که به تازگی اعلام شده است در زمان مفقود شدنش در ایران برای سازمان سیا کار می‌کرده٬ سال ۱۳۸۵ در جزیره کیش توسط ماموران جمهوری اسلامی بازداشت شده است. صلاح‌الدین می‌گوید لوینسون در جریان دیدار با او٬ بازداشت شده است.

به گفته صلاح‌الدین٬ لوینسون در این دیدار قصد داشته او را به عنوان خبر‌رسان استخدام کند که ماموران از راه رسیده‌اند. او می‌افزاید: «آن‌ها من را بردند. ما طبقه پایین هتل در لابی بودیم و زمانی که آن‌جا را ترک می‌کردم٬ لوینسون توسط چهار پلیس ایرانی احاطه شده بود.» مقام‌های آمریکایی مدت‌ها تاکید داشتند که لوینسون تنها به منظور فعالیت تجاری به ایران سفر کرده بود٬ اما اخیرا برخی رسانه‌های آمریکا در گزارش‌هایی آوردند که لوینسون در واقع در ماموریتی تایید نشده و مخفی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا٬ سیا٬ اطلاعات جمع می‌کرده است.

داوود صلاح‌الدین که پیش از گرویدن به اسلام نامش «دیوید تئودور بلفیلد» بود٬ سال ۱۹۸۰ علی‌اکبر طباطبایی٬ از مقام‌های نزدیک به شاه و مخالفان جمهوری اسلامی را به ضرب گلوله در آمریکا به قتل رساند و بعدا مدعي شد با حکم آیت‌‌الله خمینی طباطبایی را «ترور» کرده است. او که پس از این قتل از آمریکا فرار کرد بنا بر گزارش‌ها بیش از ۳۰ سال است که در ایران زندگی می‌کند. صلاح‌الدین به «کریستین ساینس مانیتور» گفته است که رابرت لوینسون ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ توسط ماموران ایرانی در «هتل مریم» کیش بازداشت شده است.

جمهوری اسلامی ايران در این مدت همواره تاکید کرده است که نقشی در ناپدید شدن لوینسون نداشته و از محل نگهداری او نیز اطلاعی ندارد. در همین زمینه محمد جواد ظریف٬ وزیر خارجه ایران نیز ديروز گفت که هیچ اطلاعی در این مورد ندارد و با تاکید بر این که سرنوشت لوینسون یک «راز» است تاکید کرد که او توسط مقام‌های ایران زندانی نشده است. داوود صلاح‌الدین که پیشتر در فیلم سفر قندهار محسن مخملباف ایفای نقش کرده نظر دیگری دارد. او می‌گوید شواهد اخیری که از همکاری آقای لوینسون با سازمان سیا حکایت دارد٬ امکان دارد به ایران این امکان را بدهد که آقای لوینسون را آزاد کنند.

او گفته است: «این شواهد به ایرانیان اجازه می‌دهد تا برای تمامی حرف‌هایی که در طول این سال‌ها درباره لوینسون گفته‌اند٬ توجیهی داشته باشند٬ این توجیه که دستگیری لوینسون در قالب یک عملیات اطلاعاتی بوده که کاملا قانونی است.» صلاح‌الدین افزوده است که اگر در روزهای آینده رابرت لوینسون با کت و شلوار و جلیقه٬ ریش تراشیده و کفش‌های کاملا نو٬ به ناگهان از «مسقط» (پایتخت عمان) سر در بیاورد٬ اصلا تعجب نخواهد کرد.

کاخ سفید ایالات متحده می‌گوید که لوینسون در زمان مفقود شدنش کارمند دولت آمریکا نبوده است٬ اگرچه مستقیما همکاری او با سازمان سیا را نیز رد نمی‌کند. در عین حال جان مک‌کين، سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمريکا سازمان سيا را به «گمراه» کردن کنگره آمريکا درباره رابرت لوينسون متهم کرده است.