به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۴۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۵۰۴۰

سرپرست‌ دانشگاه‌ علم‌ و صنعت+سوابق

گروه سياسي: با حکم وزیر علوم، محمدعلی برخورداری رییس سابق دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت منصوب شد.
سرپرست‌ دانشگاه‌ علم‌ و صنعت+سوابق
به گزارش انصاف نیوز، در پی تصمیم وزیر علوم برای مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه ها در تغییرات دانشگاه، هیات سه نفره ای برای بررسی تغییر رییس دانشگاه علم و صنعت اعزام شد که با برخورد حراست دانشگاه و جلوگیری از ورود این گروه به دانشگاه تصمیم بر آن شد که با حضور اعضای هیات علمی این دانشگاه در خود وزارت علوم در این باره تصمیم گیری شود که پس از حضور تعدادی از اعضای هیات علمی و نمایندگان دانشجویان این دانشگاه در وزارت علوم و بررسی سه روزه، تصمیم بر تغییر و تعیین رییس جدید اتخاذ شد.

این تصمیم طی حکمی از سوی وزیر علوم به سعید جبل‌عاملی از ریاست این دانشگاه علم و صنعت ابلاغ شد. محمدعلی برخورداری از اساتید دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت و رییس سابق دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) بوده است. قرار است جلسه تودیع جبل‌عاملی و معارفه برخورداری ساعت 9 صبح چهارشنبه در این دانشگاه برگزار شود.

سعید جبل عاملی (ریيس قبلي دانشگاه علم و صنعت) رابطه ی نزدیکی با محمود احمدی نژاد داشت؛ احمدی نژاد دوران دانشجویی را در علم و صنعت بوده و استاد این دانشگاه هم هست. او در دوران ریاست جمهوری بخشی از نیروهای خود را از علم و صنعت انتخاب کرده بود. پس از اتمام دوره ی ریاست دولت نیز به این دانشگاه برگشت. جبل عاملی در سال 76 دکتری خود را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده و سال 85 به ریاست دانشگاه علم و صنعت منصوب شد.

او بر اساس اطلاعات صفحه ی شخصی اش در وب سایت دانشگاه علم و صنعت تاکنون هدایت 3 پایان نامه دکتری، 20 پایان نامه ی کارشناسی ارشد و 25 پروژه ی کارشناسی را برعهده داشته است و به ترتیب 3 کتاب تالیف، ترجمه و گرداوری کرده است و 16 مقاله در مجالات علمی داخلی و خارجی از او به چاپ رسیده، اما با این حجم پایین کارهای پژوهشی، حدود سه ماه پیش، استاد تمام شده و به اساتید زیادی مثل خود در این دوره پایه ی استادی اعطا شده است.

سوابق اجرایی دکتر برخورداری

دانشیار دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران از سال 1350 تا کنون
ریاست پژوهشکده سوانح طبیعیاز سال 1386 تا 1388
ریاست دانشگاه تربیت معلم تهران از سال 1381 تا 1385
ریاست دانشگاه زنجان از سال 1378 تا 1381
معاون اداری و مالی دانشکاه علم و صنعت ایران از سال 1377 تا 1378
ریاست دانشگاه یزد از سال 1374 تا 1377
معاون اموزشی دانشگاه یزد از سال 1373 تا 1374
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران از سال0 136 تا 1362