به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۲۵۰۴۵

۶ پیشنهاد برای‌طرفداران لپ تاپFull HD

گروه علمی وفناوری: در این مطلب ما شما را با 6 لپ تاپ قدرتمند آشنا می‌سازیم که بهترین گزینه برای کسانی است که قصد خریدن لپ تاپ‌های Full HD را دارند.
لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر Full HD در زمینه کاربردهای تصویری مانند گیم و مالتی‌مدیا طرفداران زیادی دارند و معمولا در سایز‌ ۱۵ اینچ یا بیشتر تولید می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند جزییات کامل تصاویر با وضوح ۱۰۸۰*۱۹۲۰ را نمایش دهند و مهمترین مشکل این گروه قیمت بالای آنها است.
Acer Aspire R7-571G





ایسر اسپایر R7 یکی از جذاب‌ترین مدل‌های Full HD در بازار است که در طراحی آن از روش‌های جدیدی استفاده شده است. پنل در این مدل از طریق یک پایه به بدنه متصل می‌شود و زاویه نمایش آن قابل تغییر است. به همین دلیل لپ‌تاپ R7 در فرم هیبریدی به شکل تبلت هم کاربرد دارد. نمایشگر IPS لمسی با تصاویر درخشان از ویژگی‌های این مدل هستند. در R7 از پردازنده Core i7 با تراشه قدرتمند GT 750M استفاده شده است و دارای ۸ گیگابایت رم و هارد دیسک یک ترابایتی است.

ASUS N550JV
مدل‌های قدرتمندی در سری N‌ ایسوس حضور دارند و اغلب آنها در گروه لپ‌تاپ‌های گران قیمت بازار قرار می‌گیرند. مدل N550JV نیز یکی از مدل‌های جدید ایسوس است که از پردازنده‌های نسل چهارم استفاده می‌کند و مجهز به نمایشگر Full HD است. امکانات صوتی تصویری مانند فناوری سونیک‌مستر و تراشه گرافیکی GT750 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی در این لپ‌تاپ توانایی زیادی در زمینه کاربردهای مالتی‌مدیا برای این محصول ایجاد کرده است. N550JV برای اجرای بازی‌های پیشرفته نیز قدرت کافی دارد و از ۸ گیگابایت رم و هارد یک ترابایتی استفاده می‌کند.





MSI GE60
لپ‌تاپ MSI GE60 یکی از مدل‌های متوسط در گروه گیمینگ MSI است و برخلاف مدل‌های حرفه‌ای این گروه که با قیمت بالای ۵ میلیون تومان عرضه می‌شوند این مدل قیمتی در حدود ۳٫۵ میلیون تومان دارد. MSI GE60 مجهز به نمایشگر ۱۵ اینچی با پوشش ضدبازتاب است و برای اجرای بازی‌ها از کارت گرافیکی GT650 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به پردازنده Core i7 نسل سوم اینتل، سرعت هارد ۷۲۰۰ دور در دقیقه، فناوری صوتی Audio Boost و البته نمایشگر Full HD اشاره کرد.





Sony VAIO Fit SVF152190X
مدل SVF152190X از رده E15 خانواده وایو فیت دارای نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ لمسی با کیفیت Full Hd است. این لپ‌تاپ مانند اغلب مدل‌های سونی قیمت بالایی دارد و از پردازنده‌های Core i7 نسل سوم استفاده می‌کند. این مدل برای قابلیت‌های مالتی‌مدیا توسعه پیدا کرده و در آن از یک تراشه گرافیکی جیفورس GT740 به همراه ۸ گیگابایت رم و هارد یک ترابایتی بکار رفته است. سونی در زمینه تجهیزات صوتی و تصویری همواره در میان برندهای برتر بازار بود و در میان لپ‌تاپ‌ها نیز می‌‌توان این رویکرد را مشاهده کرد.





Acer Aspire V3-571G
ایسر اسپایر V3-571G یکی از معدود مدل‌های ارزان قیمت با نمایشگر Full HD است و برای افرادی که مایل به هزینه بالا برای یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا نیستند می‌توان آن را توصیه کرد. سری V3 در لپ‌تاپ‌های ایسر روی کاربردهای عمومی تمرکز دارد و در این مدل‌ نیز از یک پردازنده Core i5 3230M و کارت گرافیکی جیفورس ۷۱۰Mاستفاد شده است. بنابراین از V3-571G در بازی‌ها کارایی زیادی ندارد اما برای مشاهده فیلم سایر محتواهای رسانه‌ای مناسب است. پنل این مدل مجهز فناوری IPS است که زاویه دید تصویر را توسعه می‌دهد و باعث افزایش درخشندگی رنگ‌ها می‌شود.





HP ENVY dv6-7308tx
HP مدل‌های قدرتمندی برای کاربردهای مالتی‌مدیا دارد و از نظر کیفیت و کارایی نیز در سطح مناسبی است. مهمترین مشکل این لپ‌تاپ‌ها در ایران نبود متولی و پشتیبان است ولی اگر دستگاهی با گارانتی معتبر پیدا کردید می‌توان آن را توصیه کرد. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Core i7 با ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت هارددیسک است. در این لپ‌تاپ از تراشه گرافیکی GT635 استفاده شده و قدرت مناسبی برای اجرای محتواهای تصویری دارد با این حال نسبت به مدل‌هایی با تراشه GT740 کمی قدیمی است.



مرجع : باشگاه خبرنگاران