به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۵۰۸۰

کمک مصر به لیبی برای مقابله با القاعده

گروه بین الملل: سخنگوی نخست وزیری مصر اعلام کرد: به منظور مقابله با فعالیت‌های سازمان تروریستی القاعده دو کشور مصر و لیبی همکاری تنگاتنگی خواهند داشت.
کمک مصر به لیبی برای مقابله با القاعده
هانی صلاح گفت: گروههای تروریستی و تکفیری پس از تحولات در مصر و لیبی همواره مشکلاتی را برای منطقه به وجود آورده‌اند که باید با هماهنگی امنیتی فعالیت آنان را تضعیف کنیم. گروههای وابسته به القاعده در سینای مصر و همچنین در بنغازی لیبی هر از چندگاهی عملیات خرابکارانه وتروریستی انجام می‌دهند که قربانیان بی‌شماری نیز به همراه دارد. القاعده بزرگترین پایگاه تروریستی خود را در شمال آفریقا پس از سقوط قذافی در بنغازی لیبی در نزدیکی مرز مصر احداث کرده است. هانی صلاح افزود که دولت مصر همواره بر حاکمیت و ثبات لیبی تاکید کرده است وبا هرگونه عملیاتی که بر امنیت این کشور تاثیر بگذارد بشدت مقابله خواهد کرد.

به گفته وی، دولت مصر آمادگی دارد در زمینه برقراری امنیت و ثبات در لیبی با دولت موقت این کشور همکاری تنگاتنگی داشته باشد. صحنه سیاسی لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی شاهد بحران و ناامنی بی‌سابقه است. وجود نیروهای شبه نظامی مسلح در مناطق مختلف این کشور سبب شده است تا عملیات تروریستی بیشتری در آن صورت گیرد. سخنگوی نخست وزیری مصر گفت: به منظور همکاری بیشتر با دولت انقلابی لیبی تا کنون چندین تبعه لیبیایی که مظنون به انجام عملیات تروریستی بودند به مقامات قضایی این کشور تحویل داده شده‌اند.

عبدالرزاق الشباهی سخنگوی وزارت دفاع لیبی پیشتر اعلام کرده بود که مقامات مصری تشکیل گارد مشترک مرزی با لیبی برای حفاظت از مرزهای مشترک میان دو کشور پیشنهاد کرده‌اند. وی ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از مرزهای مشترک با کشورهای همسایه لیبی در زمان کنونی افزود: تنها گروه های وابسته به القاعده نیستند که سعی دارند امنیت لیبی و کشورهای همجوار را به خطر اندازند و آشوب و ناامنی ایجاد کنند بلکه گروه‌های تندروی دیگر و وابسته به جریان‌های مختلف نیز هستند.
مرجع : ایرنا