به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۵۰۸۹

نحوه تصويب افزايش یک‌طبقه تراکم در تهران!

گروه اقتصادي: پهنه تراکم‌های دو تا چهار طبقه در نقشه‌های شهر تفصیلی تهران، علیرغم مخالفت کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری، یک طبقه تراکم اضافه گرفتند.
نحوه تصويب افزايش یک‌طبقه تراکم در تهران!
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت، اردیبهشت ماه طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران، مصوبه این شورا درباره اضافه کردن یک طبقه به تراکم شهر تهران را ابلاغ کرده است. اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در این نامه‌ که به امضای 11 نفر رسیده، اعلام کرده‌اند که با توجه به اهمیت موضوع و جبران‌ناپذیری بخشی از تبعات ناشی از هر گونه تصمیم‌گیری عجولانه موضوع برای بررسی و کارشناسی بیشتر به این کمیته ارجاع شود در حالی که روز بعد از طرح این موضوع، افزایش یک طبقه به تراکم تهران را در سومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کردند!

اکنون وزیر راه و شهرسازی با این موضوع مخالف است چرا که به اعتقاد وی امکانات و زیرساخت‌های افزایش تراکم و جمعیت در شهر تهران وجود ندارد و با توجه به مشکل حاد آلودگی هوا نباید زمینه افزایش جمعیت در شهر تهران فراهم شود لذا نباید تعداد طبقات ساختمان‌ها افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان این موضوع جای بسی تامل دارد. برای دیدن ابلاغ معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی وقت و معماری و نظر اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری به نشانیhttp://mrud.ir مراجعه کنید.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۳
فالیباف از الآن باید به فکر جمع آوری پول و البته خرید رای برای دور بعد باشه!!!!!!!!!!!!!!!! (189226)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۸
بجای فروش تراکم باید گفت فروش آرامش واسایش وامنیت شهروندان (189262)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۵۵
اقا نکنین این کارو کوچه ها و خیابون های تهران ظرفیت این افزایش رو ندارن!!! فک کنین یه کوچه که قبلا برای خونه های 3 طبقه با یک واحد ایجاد شده الان باید 5-6 طبقه اونم هر طبقه 2-3 واحد یعنی 5-6 برابر شدن خانوار ها به ازای هر ساختمون!!!!!! (189266)