کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

10‌میلیون جوان ایرانی مشکل اشتغال و ازدواج دارند

پيشنهادخاص به خانواده‌ها براي ازدواج​جوانان!

27 آذر 1392 ساعت 17:25

گروه جامعه:​ رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه بزرگترين دغدغه براي جواناني که ازدواج نکرده​اند مشکل مسکن است، پيشنهاد کرد والدين با اهداي مسکن خودشان به جوانان آنان را ترغيب به ازدواج کنند و خودشان اجاره‌نشين شوند!


گويي اين مقام دولتي نقش دولت، قواي سه​گانه و اين همه تشکيلات دولتي و عمومي را در اين قضيه فراموش کرده که تنها ابزار باقي مانده را براي ترغيب جوانان به ازدواج، خانه والدين آنها (که احتمالا 60- 70 متري والدين که حاصل عمري خون دل خوردن آنان است) مي​داند. در ضمن اين موضوع بماند که اين پدر و مادر سر پيري و احتمالا با چند فرزند ديگر در خانه چگونه بايد از پس اين اجاره​هاي کمرشکن برآيند؟ از سوي ديگر اين همه دستگاه عريض و طويل که به اسم جوانان بودجه و بيت المال را مي بلعند اين ميان چه نقشي دارند؟ نقش وزارت عريض و طويل ورزش و جوانان در اين ميان چه مي شود؟ و آيا واقعا با بذل و بخشش از جيب مردم به همين راحتي مشکل به اين بزرگي را حل مي​کنيد؟

آنطور که ايسنا گزارش داده اين مقام مسئول که در نشست تخصصی پژوهش و برنامه ریزی در حوزه جوانان، چالش‌ها و راهکارها که با حضور صاحبنظران و کارشناسان مسائل جوانان سراسر کشور برگزار شده، سخن مي‌گفت، با اشاره به موضوع بيکاري به عنوان يکي از چالش​هاي اصلي جوانان در رابطه با ازدواج است و اين موضوع که بيکاري از دلايل اصلي ازدواج نکردن جوانان است. احتمالا گروه صاحب​نظران به اين توافق خواهند رسيد که پدر و مادرها شغل و حرفه​شان را هم به فرزندان دم​بختشان بدهند تا آنان بتوانند ازدواج کنند و اين مشکل بزرگ کشور حل شود. حالا اين که اين پدر و مادر و افراد تحت تکفل آنها پس از اين واگذاري​هاي سخاوت​مندانه(!) چگونه بايد روزگار بگذرانند موضوعي است که چند سال بعد به آن پرداخته خواهد شد و جدا از تمام اين مسائل اگر شما با اين همه سمينار و نشست تخصصي و .... به اين تنيجه رسيديد که واگذاري خانه والدين به جوانان کليد حل مشکلات ازدواج است، پس باقي مشکلات عديده جوانان را چطور مي​خواهيد پاسخگو باشيد؟


کد مطلب: 25137

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/25137/پيشنهادخاص-خانواده-ها-براي-ازدواج-جوانان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir