به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۲۵۱۶۹
مردم طیف پایداری را کنار زده‌اند

غرويان: شجونی شان لباسش را حفظ کند

گروه سياسي: استاد پیشین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی می‌گوید اگر دولت بودجه‌ای را که سال‌هاست به موسسات تحت فرمان جبهه پایداری داده می‌شود را پرداخت کند باز هم جبهه پایداری دست از رویارویی با دولت بر نخواهد داشت زیرا جبهه پایداری و این دولت اختلافات فکری زیادی با هم دارند.
غرويان: شجونی شان لباسش را حفظ کند
به گزارش سلام نو، آيت الله محسن غرویان با اشاره به وجود ردیف بودجه برای موسسات پژوهشی گفت: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) همانند بسیاری از موسسات دیگر، در بودجه سالیانه کشور برای خود ردیف دارد. البته در پرداخت مبالغ به این دست موسسات باید عدالت رعایت شود و همه موسسات مشابه باید بودجهٔ منصفانه‌ای داشته باشند. در غیر اینصورت هم اصلا به هیچ موسسه‌ای بودجه‌ای پرداخت نشود.

استاد پیشین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: حتی اگر دولت بودجه‌ای را که سال‌هاست به موسسات تحت فرمان جبهه پایداری داده می‌شود را پرداخت کند هم جبهه پایداری دست از رویارویی با دولت حجت‌الاسلام روحانی بر نخواهد داشت زیرا جبهه پایداری و این دولت اختلافات فکری زیادی با هم دارند.

این پژوهشگر ديني گفت: طیف آقای مصباح و جبههٔ پایداری با یک شکست سیاسی روبرو شده‌اند، ملت این جریان را کنار زده است. وی در پاسخ به این سوال که عامل این شکست را چه می‌دانید، گفت: علت اصلی شکست این طیف، جزم اندیشی و تعصبات افراطی نسبت اندیشه‌هایشان است. محسن غرویان در خصوص فعالیت‌های فعلی جبهه پایداری گفت: نمی‌توان به طور قطعی گفت که آن‌ها اکنون مشغول چه کاری هستند. اما به نظر من آن‌ها در شرایط فعلی به دنبال بازسازی خود و تخریب دولت هستند. آن‌ها همچنین برای انتخابات مجلس آینده برنامه ریزی می‌کنند تا نیروهای متناسب با افکار خود را وارد مجلس کنند.

شاگرد پیشین آیت‌الله مصباح یزدی درباره علت جدایی‌اش از این جریان توضیح داد: علت اصلی جدا شدن من از مجموعه آقای مصباح آن بود که این طیف تصمیم داشتند تا افکار و نظراتشان را به من تحمیل کنند. آن‌ها می‌خواستند با دستور، امر و نهی و تهدید جلوی فکر و اندیشه من را بگیرند. بنده نیز نتوانستم این موضوع را تحمل کنم و استعفای خود را به آن‌ها تحویل دادم. در حقیقت فضای فکری‌ای که در آنجا حاکم شده به گونه‌ای است که توقع دارند همه بی‌چون و چرا از آن‌ها اطاعت کنند.

آیت‌الله غرویان همچنین با اشاره به برخی از فعالین دیگر این طیف همچون شیخ جعفر شجونی نیز گفت: سن و سال آقای شجونی از بنده بیشتر است و سن بنده به او نمی‌رسد. اما پیشنهاد من به وی آن است که اخلاق و ادبیات را مراعات کند. ایشان لباس روحانیت بر تن دارند و متاسفانه با رفتارشان در مردم نسبت به روحانیت دید منفی ایجاد می‌کنند. تقاضای بنده از ایشان آن است که اخلاق را رعایت کنند و شان لباسی که بر تن کرده‌اند را حفظ کنند.

عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۰:۰۳
خدا این بزرگوار و سایر علمای دلسوز و صبور و اندیشمند راحفظ کند حرف ایشان تسکین دهنده دل من بخاطر توهینهای بی حدو مرز آقای شجونی بود (189371)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۴۳
امیدواریم با دفاع روحانیون عزیزی مثل شما از اخلاق جوانان با دین و انقلاب و مسوولین آشتی کنند. (189472)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۵۳
گفت: برخی از مدعیان اصلاحات یک جوری درباره آمریکا حرف می‌زنند که انگار نه انگار همین آمریکا این همه جنایت و آدم‌کشی و غارتگری علیه مردم مظلوم ایران مرتکب شده است.
گفتم: بدجوری هم ذوق‌زده می‌شوند و آب از لب و لوچه‌شان سرازیر می‌شود.
گفت: تعجب می‌کنم که با این بینش و منش چطوری در نظام اسلامی ایران مسئولیت هم گرفته‌اند؟ در حالی که انگار غیر از قربون صدقه رفتن آمریکا هیچ وظیفه‌ای ندارند.
گفتم: چه عرض کنم؟! معلمی از دانش‌آموزش پرسید؛ بزرگ شدی می‌خواهی چه‌کار کنی؟ گفت؛ عروسی می‌کنم. معلم پرسید؛ منظورم این است که چه می‌شوی؟ گفت؛ داماد. پرسید؛ منظورم این است که چه به دست می‌آوری؟ گفت؛ همسر! پرسید؛ منظورم این است که برای جامعه چه می‌کنی؟ گفت؛ عروسی می‌گیرم. معلم که عصبانی شده بود گفت؛ فلان‌فلان‌شده، برای پدر و مادرت چه خواهی آورد؟ گفت؛ نوه! (189484)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۰:۱۷
منم اگر از بیت المال سهم دارم حتی یک ریال هم حلال نمیکنم اگر به اینها بودجه بخوان بدن (189379)
ممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۰:۴۶
شجونی اگر دلسوز مردم هست باید از اختلاسها انتقاد کند محض رضای خدا انصاف و وجدان داشته باشید آقای شجونی (189394)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۵۲
گفتی انصاف و وجدان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (189449)
اله یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۰۰
از اسمش پبداست که شر می جوید شرجویی است حداقل عوضش کند/ از قصه تلخ اختلاس های دوستان ورفیقانش باید انتقاد کند اگر تعلق خاطر انقلابی دارد. (189424)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۰۱
شما از همین نظرات مثبت و منفی میتونید تشخیص بدین که اکثریت بسیار بسیار بسیار بالای این مردم طرفدار کدوم جریان هستند.
فکر میکنید برای چی فارس از این گزینه های مثبت منفی نمیذاره؟چون طرفداری نداره.نظرات را کاملا سلیقه ای انتخاب و نشر میکنند .آقایون شجونی بذرپاش رسایی و .. مردم با شما نیستندو اینو تو انتخابات مجلس نشون خواهند داد. (189426)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۱۷
حاج اقا غرویان بر شما و دیگر دلسوزان روحانیت اصیل است که نابخردان و سوء استفاده کنندگان از لباس روحانیت را رسوا کنید بطوری که دیگر حاضر به پوشیدن این لباس مقدس نشوند . (189431)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۳۸
یه نگاهی به چهره اقای غرویان و شجونی بیندازید تا به راحتی ببینید انسانهای خداترس و مردم دار دارای چهره گشاده و روشن هستند و انسانهای متعصب و کوتاه بین چهره تیره و درهمی دارند کاش میشد چهره خوارج زمان امام علی (ع) را میدیدیم مطمئن باشید از شباهت انها با بعضی از افراد این زمان تعجب می کردید (189441)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۴۵
واقعا فاجعه است که موسسه مصباح یزدی میلیاردها تومان از بودجه دولت را می بلعد که افکار افراطی را ترویج کند. من رقم های بودجه رو میخوندم واقعا متاسف شدم برای خودم و اکثریت ملت که پولشون باید بجای اینکه صرف ساختن کشور و ترویج افکار متعالی بشه در اختیار چنین قشر ضد دولتی قرار میگیره
آقای روحانی این باج دادن نیست؟؟؟ (189443)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۵۶
لعنت خدا بر کسانی که دزدی بیت المال رو میبینند و کاری نمیکنن
بعد میان میگن ما شیعه هستیم
شیعه الگوش علی بود
کدوم علی؟همون علی که وقتی یکی از زن های کشته شدگان سپاهش بهش فحش میداد که منو بیوه کرد و بچه هامو یتیم سرشو تو تنور برد و گفت ذق یا علی
بچش ای علی که این تاوان توئه
همون علی که وقتی برادرش دستشو دراز کرد تا از بیت المال بهش بده تو دستش آتش گذاشت
همون علی که عدالتش باعث شد علی بشه
کجای کارای شما علی واره؟
این ظلم به علی نیست که اسمتون رو گذاشتید مسلمان و دنبال دلیلیت رشوه ای که از بیت المال گرفتید رو توجیه کنید؟
به خدای احد و واحد قسم من از حقم نمیگذرم (189450)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۰۷
مردم دیگر پایدارها رانمیخواهند (189453)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۱۴
گویا وظیفه و تکلیف شرعی آقای شجونی فقط فحاشی و هتاکی به آیت الله هاشمی رفسنجانی است، گرچه تا کنون آقای هاشمی با بزرگواری تمام برخورد کرده و هیچگاه پاسخی به مطالب ایشان نداده است. در این زمینه مطلب زیر خواندنی است:
«خنده هاشمی از حرفهای شجونی!» http://varsee.persianblog.ir/post/38 (189456)
لبیک یا شجونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۱۸
خدا در آستانه اربعین به اصلاح طلبان کمی بینش عطا بفرما (189457)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۲۸
درد و بلات بخوره تو سر هر چی افراطی ـه آقای غروی...


یه مصاحبه روشنگرانه همین اواخر درباره بازداشتگاه موسسه امام خمینی داشتی با نسیم بیداری...
از اون موقع بیشتر باهات حال کردم... (189462)
مهدی 1313
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۳۰
بعضی وقتها به این فکرمیکنم که آقای شجونی اصلا به قیامت وآخرت ایمانی دارن که اینجوری بخاطرحفظ قدرت ازهیچ عملی دریغ نداره؟خدا عاقبت به خیرت کنه شجونی (189464)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۳۱
بعضی آدمها اگه در موردشون چیزی بگیم حالا فرقی نمیکنه خوب یا بد باشه بیخودی بزرگ میشن . آقای شجونی از این دسته آدمها هستن پس لطفا در مورد این افراد چیزی نگید تا احساس بزرگی نکنند. (189465)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۳۳
آقای شجونی فقط دنبال جلب توجهه. کسی که با بذله گویی می خواد خودشو مطرح کنه. . . (189466)
احد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۳۸
باسلام درودبراقای شجونی (189469)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۳:۴۶
ادبیات به اصطلاح یک راهنما و مرشد جامعه؛ یعنی آقای شجوني: «اگر امام‌بود دهان‌هاشمی‌ را خرد‌می‌کرد!» (189475)