به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۵۱۷۸
تصاوير، كامنت‌ها و يك كاريكاتور جالب!

بحث‌ بر سر «سبيل‌» خواننده‌معروف‌ در اينترنت!

گروه هنري: تراشيدن سبيل خواننده معروف ايراني مقيم خارج، در فضاي مجازي بازتاب گسترده‌اي پيدا كرده است كه در نوع خود جالب توجه به نظر مي‌رسد!
معين تا ماه قبل بالغ بر 40 سال سبيل داشت و ...!
معين تا ماه قبل بالغ بر 40 سال سبيل داشت و ...!
به گزارش گروه هنري بهارنيوز، رضا معين اصفهاني (معين) يكي از خوانندگان باسابقه قبل و پس از انقلاب كه سابقه فعاليت هنري بالغ بر 40 ساله دارد، اخيرا آلبوم جديد خود به نام «تركم نكن» را در حالي روانه بازار كرده كه سبيل خود را پس از حدود 40 سال تراشيده و با شمايلي جديد ترانه‌هاي خود را خوانده است! گفتني اينكه، دو سال قبل و در پي بازگشت حبيب (محبيان) يكي ديگر از خوانندگان معروف مقيم خارج به ايران، شايعاتي مبني بر بازگشت دائم يا موقت معين به ايران هم در رسانه‌هاي داخلي منتشر شد كه البته رنگ واقعيت به خود نگرفت و خود او بعدا گفت به دليل برخي مسائل، سفرش به ايران منتفي شده است. در دو عكس زير شمايل بي سبيل اين خواننده معروف را كه بين كاربران فضاي مجازي بازتاب گسترده يافته را ملاحظه مي‌كنيد:




شمايل جديد او كه بحث‌برانگيز شده است!


همانطوريكه اشاره كرديم اين مسئله بسيار حساس! و بغرنج! در فضاي مجازي بازتاب وسيعي پيدا كرده به گونه‌اي كه فقط در پیج معین در فیسبوک چندين هزار کامنت پای عکسهاي بي‌سبيل! او خورده كه عمدتا به دنبال سبیل او گشته‌اند و كاربران اصولا از ترانه‌هاي جديد او بي خيال شده و فقط به سبيل نداشته او پرداخته‌اند! بعضی کامنت‌ها را در دو تصوير زير ملاحظه مي‌كنيد كه برای مزاح بد نیست ...! ضمنا اگر فیس‌بوکی هستید می‌توانید به پیج معین رفته و کامنت‌های بي‌شمار درباره‌ی سبیل تراشيده او را بخوانید و ....!


از سوي ديگر حسين كاظم، كاريكاتوريست ايراني كه بسياري از طرح‌هايش در سايت ها و روزنامه‌هاي كشور منتشر مي‌شود با ارسال كاريكاتور زير به بهارنيوز، اين سوژه كه اتفاقا با استعاره از چند بيت از شعر همين ترانه جديد او (تركم نكن) كه با بي سبيلي اين خواننده توام شده را مايه طنز قرار داده است كه مشاهده‌ مي‌كنيد:

محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۱:۰۱
من هم تعجب كردم. همين ترانه جديدشو تركم نكن را شنيده بودم (خيلي قشنگ خونده، مثل هميشه) اما نمي دونستم بي سبيل شده! ضمنا واقعا خواننده محشريه، چه بي سبل چه با سبيل! (189491)
موسیقی دان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۲:۰۵
موسیقی هیچ چیزی جز تباهی و بیغیرتی واسه جوامع و انسانها به بار نمیاره

موسیقی باعث تخریب ذهن میشه و عقل گرایی رو از انسان میگیره و قوه ترحم و احساسات رو در تصمیمها دخیل میکنه
علاقه مندان به موسیقی باید صداها رو از دل طبیعت بیرون بکشن مثل شرشر آب یا باد یا ...
وگرنه ساز و دقل به هیچ دردی نمیخوره
حتی مداحی و موسیقی مذهبی هم شامل این قاعده ثابت شده میشه (189502)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۳:۱۱
کسی مجبورت نکرده .شما گوش نده (189505)
موسیقیدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۵
ما وظیفه تذکر رو داریم گفتیم شما آگاه بشی البته اکثر شما نمیدانید (189840)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۳۹
بهار جان اگر چه از طرفداران آقای معین هستم ولی گذاشتان صفحه فیس بوک اونهم تو سایتی که اینقدر مراجعه کننده داره به نظرم کار درستی نیست،یعنی شاید اونهایی که اظهار نظر کردن نمیخواستند اسمشون بیاد تو سایت شما (189914)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۵
خجالتو خودت بکش که از قافله عقبی
به تاریخ تولدت نگاه کن تو آینه به خودت نگاه کن بعد بیا حرف بزن
تو احتمالاً باید در دوران اسپارتاکوس میبودی مثل معجزه هزاره سوم اشتباهی هستی
بعدشم شما هیچ وظیفه ای درقبال ما نداریم
ما میخوایم معین گوش بدیم بریم جهنم به تو چه؟مگه وکیل خدایی؟ (189991)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۱۸
آقا شاید مجبورش کردن! شما از کجا میدونی؟
شاید یکی خواسته به راه راست هدایتش کنه. آقا یا خانم موسیقی دان عزیز، شما که میگی موسقی بده، پس برو گوشتو کیپ کن، چون خلقت خدا همش موسیقیه زیبای خفته. (190057)
N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۳:۱۴
این مطلب رو گذاشتم که در برداشتت از موسیقی تجدید نظر کنی موسیقیدان
حقیقات بسیاری برای کشف فواید مختلف گوش دادن و نواختن موسیقی انجام گرفته است. مشاهده ی شواهد بسیاری که همه نشاندهنده ی تاثیرات مثبت موسیقی بوده اند، از خاصیت تسکین بخش آن بر اوضاع روانی انسانها گرفته تا تسریع رشد جنین در شکم مادر، باعث شده انسانها پی به قدرت شگرف موسیقی ببرند.


فواید احساسی

یک آهنگ به جا و مناسب قادر است فرد را از درگیری های زندگی رها کرده و حال و هوای خوبی به او بدهد. همه ی ما گاهی از نظر عصبی به هم می ریزیم، و بیشتر مردم برای بیرون آمدن از این حالت به موسیقی پناه می برند. مهمترین دلیل آن این است که موسیقی نسبت به سایر ابزار و وسایل، توانایی و قدرت بیشتری برای بیان احساسات ما دارد. به علاوه، ما در موقعیت های مختلف نوع متفاوتی از موسیقی را انتخاب می کنیم که با حال و هوای ما سازگار باشد.


برای افزایش رابطه ی احساسات خود با موسیقی سعی کنید بین آهنگ های مختلف و روحیه های مختلف رابطه برقرار کنید. با اینکار، وقتی حال و هوای خاصی داشتید، دقیقاً می دانید که کدام آهنگ یا کدام نوار موسیقی با روحیه ی شما سازگار است.


موسیقی و ورزش

تا به حال دقت کرده اید که چطور آهنگ های بخصوص کارایی شما را هنگام ورزش کردن در باشگاه بالاتر می برند؟ همین امروز قبل از رفتن به باشگاه دستگاه MP3 خود را با آهنگ هایی از AC/DC و Nana Mouskouri پر کنید و ببینید که چقدر با اشتیاق تر و چابک تر ورزش خواهید کرد. تحقیقات نشان داده است که آهنگ های پرجنب و جوش و مهیج، تنش و کشش عضلات را افزایش می دهند در حالیکه آهنگ های آرام و ملایم این تنش و فشار را کاهش می دهند.

محققین همچنین دریافته اند که موسیقی می تواند مهارت های حرکتی را تقویت کند. بنا بر تحقیقی که بر تعدادی دانش آموز دوران دبستان انجام گرفته است، گفته میشود که کودکانی که حین گوش دادن به موسیقی مهارت های حرکتی اولیه مثل پرتاب کردن، پریدن، و گرفتن را یاد می گیرند بسیار بهتر از آندسته کودکانی آموزش می گیرند که بدون گوش دادن به موسیقی این فعالیت ها را یاد می گیرند.

مُسَکِن درد

موسیقی توانایی تسکین درد را نیز دارد. طبق تحقیقات انجام شده موسیقی میتواند تا %21 دردهای شدید و مزمن را کاهش دهد. این تحقیق بر روی 60 بیمار که به دو گروه با موسیقی و بدون موسیقی اقسیم شده اند، انجام گرفته است.


نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داده است که افرادی که هر روز از هفته به مدت یک ساعت به موسیقی گوش داده اند، نسبت به آنها که به موسیقی گوش نداده اند، علائم بهبودی بخش روانی و جسمی بیشتری از خود نشان داده اند.


همانطور که قبلاً هم گفته شد، موسیقی قادر است حال و هوای شما را عوض کند و روحیه ی شما را بهتر کند. به همین خاطر قادر است که زمان بهبودی بیماران را تسریع کند، همانطور که بیماران مثبت اندیش بسیار سریعتر از بیماران منفی گرا معالجه و درمان می شوند. البته موسیقی را نباید به عنوان اصلی ترین وسیله ی درمانی برای درد در نظر گرفت، بلکه باید همراه با راه اصلی درمان به گوش بیمار برسد تا به بهبودی او کمک کرده و آن را تسریع بخشد.


بالا بردن نمره های دانش آموزان

طبق تحقیقات انجام شده موسیقی به هیچ عنوان باعث منحرف کردن حواس نمیشود. در واقع برای فکر کردن بسیار هم مفید است. محققان دریافته اند که گوش دادن به موسیقی ظرفیت یادگیری دانش آموزان را بالا می برد و باعث می شود نمره های بهتری بگیرند.

البته هنوز سبک و استیل مناسب برای چنین موقعیت هایی به درستی کشف نشده است، و کسی نمی داند که سبک های مختلف در این مسئله تاثیرگذار است یا خیر. تنها چیزی که می دانیم این است که گوش دادن و خلق موسیقی باعث تقویت یادگیری زبان، مهارت های ریاضی و مهارت های اجتماعی می شود.


رابطه ی پیشرفته با مغز

برخی تحقیقات نشان داده است که افرادی که موسیقی می نوازند، رابطه ی پیشرفته تری بین سمت راست و چپ مغزشان وجود دارد.


متخصیت ادعا می کنند که موسیقی برای انتقال سیگنال ها در سر انسان مثل ورزش عمل می کند. این سیگنال ها برای فعال سازی سایر وظایف مغز مورد استفاده قرار می گیرند.


در تحقیق انجام شده نشان داده شد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک، به ویژه به سوناتا پیانو موتزارت، باعث شده که افراد بتوانند تست IQ را با موفقیت بهتری انجام دهند.


زبان جهانی

یک گروه گمنام موسیقی در استرالیا به نام The Cat Empire گفته است که: "موسیقی زبان همه ی ماست..." همین مسئله باعث می شود که وقتی یک امریکایی و آرژانتینی که خیلی خوب زبان هم را نمی فهمند با هم گفتگو می کنند، بحثشان فقط درمورد لِد زِپلین، متالیکا، اریک کلَپتون، رولنگ استون، و پِرل جَم باشد.


حقیقت این است که موسیقی در بسیاری از جنبه های حیات انسان تاثیر مثبت دارد. دنیای موسیقی بی انتهاست و تاثیر آن بر انسان نیز به همین میزان چند برابر میشود. همین چندگانگی هارمونی، نظم و فرکانس است که انجام تحقیق در این زمینه را برای محققان مشکل کرده است.


قطعه ی آخر !


چه واقعیت باشد چه تصور، قدرت بیکران موسیقی غیر قابل انکار است. از تقویت قدرت یادگیری گرفته تا برطرف کننده ی دردها، به نظر می رسد که موسیقی تاثیری مثبت بر کلیه ی جنبه های زندگی انسانی دارد که قادر به شنیدن هارمونی است. (189506)
موسیقیدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۶
اینها همه نظرات کسانی بوده که موسیقی گوش میدن و قابل اعتماد نیست
مرسی بابت نظرتت (189844)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۳۱
جگر جان
به اصطلاح موسیقیدان که احتمالاً تخصصتون تفسیر آواها و نواهایی است که از پیت حلبی برمی خیزد و حرفه ای ترین صدایی که شنیده ای صدای نمکی و نان خشکی عبوری از محلتون بوده !!!
شما بهتره بری یه کم مشق املا کنی تا تو کامنت اولت ساز و دهل رو ساز و دقل ننویسی.
تو این کامنت هم نظرت رو نظرتت نوشتی!!!
باقی عرایض شما رو مطالعه نکردم که بیشتر از این نشه.
می شه بگی کلاس چندمی جگر جان؟!
به اصطلاح موسیقیدان؟! (189906)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۰۲
با سلام
یک مورد را جا گذاشتید .شنیدن موسیقی ارام در حین غذا خوردن لذت غذا خوردن را بیشتر احساس می کنید . (190076)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۷:۳۲
با این طرز تفکر عقب موندت معلومه هیچی از موسیقی نمیدونی آقای موسیقی ندان!!!! درز ضمن ساز و دهل نه ساز و دقل! املاتم که صفره!!!! (189514)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۲۹
پس چرا موسیقی دان شدی؟ (189524)
ایران پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۶
جناب موسیقی دان شما بخاطر خودتون خانوادتون و مردم بدبخت ایران و بلکم جهان حتما برو روانپزشک و همین ها رو بهش بگو اون خودش نوع بیماریتونو تشخیص میده (189537)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۸
عجب موسیقی دانی هستی تو
چشم میگم همه خواننده ها رو جمع کنن وسط ورزشگاه آزادی تا پدرپدرپدرسوختشونو دربیارن عبرتی بشه تا دیگران جامعه رو به انحطاط نکشن
چشم (189539)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۱۱
نسل دایناسورا هم این نظر رو ندارن که شما دارین !!! ماله کدوم قرنی دادا؟
شما برو صدا شر شر آب رو گوش بده :)) خدایا به این گونه از موجودات یکم قوه ی تفکر و تعقل عطا بفرما ... الهی آمین ! (189552)
ارسطو
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۱۲
تفکر ارسطویی!!
اتفاقا زمانی که تفکر ارسطویی رو کنار گذاشت بیشتر پیشرفت کرد!! (189554)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۰
متحجــــــــــــــــــــــــــــــــــــر. ببخشید پس این مردم افسرده ی ایران چ جوری این دلشونو شاد کنن؟ با مداحی ها؟ (189557)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۳۶
خدا شفات بده (189573)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۳۸
خب تو گوش نده (189577)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۴۳
جدا باید تو همه چیز اظهار نظر بکنیم و خودمون رو صاحب نظر نشون بدیم؟خب آخه به ما چه که یکنفر چطور تیپ میزنه و زندگی میکنه
بعد اکثرا که حرف میزنیم ميگيم ایرانی ها بی فرهنگی،عزیز من از خودت شروع کن نه از جامعه (189580)
بابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۵
موسيقي غذاي روحه برو خودتو پس بده با اين نظر ...... (189598)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۴
احيانا شما حالتون خوبه؟؟؟اين شعرا چيه كه گفتي؟؟؟موسقي غذاي روحه و روح ادم جدا از عقلشه..اين دو بر هم موثر اند ولي به هم ربطي ندارند عقل كار خودشو ميكنه روح هم كار خودشو...البته اگه به روح اعتقاد داري. (189608)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۴۴
پرفسور ؛ ميگم كه؛ اين اصل ثابت رو خودت تنهايي كشف ، كه نه ، اختراع كردي !!!! ما نگرانتيم ، و از مسئولين مجدانه ميخواهيم كه از شما بخوبي مراقبت كنند تا خدايي نكرده دچار فرار مغزها نشيد!!!! اگر تز يا كشف و اختراع جديدي كردي ، خواهشاً روو نكن و يكجاي امن چالش كن تا خدايي نكرده ندزدنت !!!! مرسي از همكاريت !!!!! (189635)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۲
یعنی الان شما که موسیقی گوش نمیدی عاقلی ؟! بابا عاقل بابا مصمم
انسان به احساساتش زنده است اگه احساس نباشه نه هنری هست و نه انسانیتی . این که انسان باشیم را عقل حکم نمیکنه احساسات حکم میکنه (189637)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۸
اولا دقل نیست دهل بعدهم شما برو تو غار به ارزوت میرسی. (189643)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۹
پاسخ شما و امثال شما رو جناب سعدی دادن. پس به همین یک بیت شعر کفایت میکنم.

اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب گر ذوق نیست تو را کژطبع جانوری (189644)
فری
Europe
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۰۲
موسیقیدان عزیز شما نه فقط از موسیقی هیچ چیز نمیدانید بلکه فکر میکنم در حالی که همه میتوانند با باد صدایی را بیرون بکشند در دید شما همه با این توانایی باید هنرمند باشند در ضمن جناب موسیقی دان دقل نداریم بلکه ان دهل است! (189646)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۲۵
موسیقی دان!!!!!!!!!! (189661)
ملا عمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۹
بنده همین جا کم آوردم و به نظر من شما به سرپرستی این گروه بسیار سزاوار تر هستی

سریعا خود رو به واحد طالبان عربستان عراق یا سوریه و پاکستان با افغانستان معرفی کن مراحل انتقال قدرت انجام بشه
با تشکر
سرباز در رکاب شما
ملا عمر (189853)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۱
من نگران موسیقی دان نیستم
نگران اونهایی هستم که + دادن به این نظر (189854)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۵۱
دوست عزیز و بزرگوار
موسیقی جزیی لاینفک از وجود هر انسان سالمه. بستگی به طبع آدما داره. مولانا درباره موسیقی میفرماید:
بانگ گردشهای چرخ است اینکه خلق میرسانندش به طنبور و به حلق
ماهمه اجزای آدم بوده ایم در بهشت این لحن ها بشنوده ایم
هرچند خود بنده طرفدار موسیقی سنتی هستم. حالا بعضی افراد موسیقی های دیگه دوس دارن. مهم اینه به سلیقه هر انسان احترام بذاربم (189999)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۹:۱۵
موسیقی خوب نیست!
واقعا شما موسیقی دانید؟
بعید میدونم اصلا موسیقی رو بشناسی ولی اسمتو گذاشتی موسیقی دان
البته من میدونم بیشتر دوس داشتی یه چیزی بگی همه زیرش جوابتو بدن بعد بشینی حال کنی که چقد واسه کامنتت جواب گذاشتن
اما اگه واقعا موسیقی رو مخرب میدونی بهتر بری پیش روان پزشک (190013)
احمد تنبک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۹:۲۶
شما از تکفیری ها شعبه موسیقی نیستین؟
تکفیرتوالموسیقی (190017)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۲۵
چه شاعرانه گفتی بی غیرت (190061)
جزیرتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۱۸
موسیقی غذای روحه.کدوم فیلسوف گفته یادم نیس فک کنم ارسطو بود یاشایدم افلاطون (190120)
زنده باد اعدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۱:۰۶
عاشقتر از من چه کسیست؟؟؟؟؟؟؟؟ (190199)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۴۹
بهار سطحت همینه به خواننده های لس انجلسی بپردازی برات متاسفم البته اگه نشر بدی (189962)
مهدی شانس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۱:۰۴
کفترکاکل به سروای وای
سیبیل منو نبروای وای
بگوبه یارم که دوسش دارم
بگوبرگرده سیبیل میزارم (189493)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۲۹
سیبیلو ولش کن از صداش لذت ببر. (189665)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۱:۰۸
خیلی بیکاری بهار جون... ولی انصافا صداش آدمو مسحور می کنه. (189494)
دامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۱
این به هر ضمیری یک "جان" اضافه کن ها همان کسانی هستند که در فیسبوک مسی کامنت گذاشتند؟ (189587)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۳۶
1. یعنی الان بهار ضمیره؟؟؟؟ شما کلاس چندی؟
2. از انگ زدن به دیگران چی به دست میاری دامان "جون"؟؟؟؟ (189726)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۲:۰۳
خواننده فوق العاده ای هستند استاد معین و چند نسل با ایشان خاطره دارند (189501)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۵:۳۰
بابا به سيبيلش چيكار دارين،!؟ از صداش لذت ببرين،!! اين يه مسئله شخصيه،!! آخه بابا تو اين مملكت آدم اختياره سيبيلشم نداره،!!!!!؟؟؟ فرهنگ،فرهنگ،فرهنگ،!!! خراب شه اين فرهنگ ،به همه چي كاردارن،!!!!!!!! (189510)
nh,n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۱۷
من شنیده بودم که




من شنیده بودم آخر و عاقبت موسقی دیوانگیه (189519)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۱
وقتي اساتيد بزرگي مثل معين از كشور طرد شوند آن وقت ميدان خالي مي شود و (به اصطلاح) خوانندگان بي هنري كه الفباي موسيقي را هم نمي دانند در كشور جولان مي دهند و الگوي نوجوانان ما ميشود ساسي ما.. و كچلو و ...
افسوس (189527)
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۲
صدایی که همیشه ارامش به من میده.زنده باشی معین عزیز (189528)
mehdi
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۵۴
بهار نیوز یه انتقاد به شما دارم:شما در مورد اتفاق های بسیار بسیار بدی که در مورد مسی،بعد قرعه کشی افتاد مقاله ای نوشتین تحت عنوان جماعت بی فرهنگ(با این مضمون).خیلی خیلی خوشحال شدم نسبت به نوع نگاه شما!که خواستین یه نوع فرهنگ سازی انجام بدین که ما ایرانی ها به خاطر هر چیز کوچیکی حمله نکنیم به طرف و نابودیش کنیم(این حمله ی ما چه از روی طنز باشه یا از روی کینه و بغض).ولی متاسفانه شما در مورد استاد معین بر خلاف مسی،نگاهی همسو با اون جماعت بد فرهنگ(تاکید می کنم بد فرهنگ و نه بی فرهنگ)دارین!!خواهشا همون رویکردیو که نسبت به مسی اختیارکردین،در مورد معین هم به عمل ببندین..ممنون.حمله نکنین حتی از نگاه طنز امیز!! (189545)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۰۸
معین و خوانندگان هم نسل او در خاطرات ایرانیها و فرهنگ و موسیقی ایران

ماندنی است و تکرار نخواهد شد با ادامه این اوضاع بخصوص با نگاه خاص و علایق جوانان امروز ایرانی (189551)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۹
بهار یه خبر هم از همسر و مادر پیمان عارفی میزاشتی بد نبودا (189570)
مملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۲
منم معینو دوست دارم اینا بیشتر بر میگرده به بیکاری جوانان ما وگرنه واسه یه سبیل اینقدر گیر سه پیج نمیدن (189603)
karim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۷
به امید روزی که استاد معین و استاد قمیشی را در ایران ببینیم (189611)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۳۱
رضا معین اصفهانی دیگه کیه؟
اسم و فامیل دقیق ایشون نصرالله معین نجف آبادی می باشد
یه جستجو تو گوگل کنید صحت این موضوع براتون محرز می شه (189621)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۳۴
یعنی چی ؟خب سبیلاشو زده که زده الکی بزرگش میکنین مگه این کیه ؟ ....... (189623)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۱
امیدوارم یه روز استاد معین به ایران برگرده و ما بتونیم از نزدیک شاهد هنرنمایی این ستاره بی مانند موسیقی ایران باشیم. ان شاء الله (189636)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۸
چه با سیبیل چه بی سبیل معین واقعا زیبا میخونه (189642)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۰۸
بهار جان به آقای معین بگین یه وقت از شوخ طبعی مردم ناراحت نشه! (189652)
دیگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۱۵
البته اسم استاد نصرالله معینه نه رضا! (189655)
ص ل ح ط ل ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۱۸
خدایش اگر یه روزی بیاد ایران کنسرت بزاره چهل پنجاه میلیون میرن
برنامشو ببینن (189656)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۲۷
واقعا خیلی با شخصیته درود (189719)
به ما چه. به شما چه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۳۳
چرا انقدر خود نکمدان پندار شدیم ماها. اصلا به ماچه که یکی سبیل داره یا نه؟
همین میشه سر شوخی رو باز میکنیم هرچی میخوایم میگیم دیگه...... (189725)
بهاري
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۹
شما هم فيزبووك دارين خونتون؟! (189737)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۵
استاد معین یکی از برترین خواننده های تاریخ موزیک ایرانه (189795)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۹
از سایت بهار تشکر میکنم که به استاد آواز ایرانی عنوان ضد انقلاب و معاند نداد
معین برای ما افتخاره (189810)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۱۳
خدا حفظش کنه (189816)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۰۳
نصرالله معین (189934)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۱۶
حالا كه استاد مشايخي برا دلجويي ميرن پيش مسي يه سر هم به فرناندا و معين هم بزنن سر راه ..
هم فال و هم تماشا .. (189943)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۲۰
ما ايرانيها در همه زمينه ايي افراط ميكنيم اون از فوتبال!!!حالا نوبت اين بنده خدا معينه!!!حالا دوست داشته سبيلشو بزنه يا نزنه يك كار شخصيه!!شما حق ندارين به هيچ كسي توهين كنيدو حرفهاي بدجور بنوبسين..چقدر دررابطه با قضيه فيسبوك مسي و فرناندا خجالت كشيديم.....ياد بگيريد نظر هركس براي خودش محترمه تا زماني كه توهيني درش نباشه (189948)
احسان
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۲۵
به امید ازاد شن رفت و امد همه یه خوانندگان ایرانی مثل ابی داریوش و... (189974)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۱۱
بابا این بنده خدا اسمش نصرالله معین اصفهانی نه رضا (190114)
ل .س.پ.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۰۴
صدای شما ماندگار ترین صداهاست فرقی نمیکنه با چه قیافه ای باشید اما یه سوال دارم که چرا همیشه عینک می گذارید (190150)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۲۵
در مورد سبیلش گفته: ترکم مکن!!! (190164)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۰۵:۲۳
ای کاش صداشو بطور زنده میشنیدیم چه باسبیل چه بی سبیل (190202)