به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : ۲۵۱۸۰
مرور بخشی از نشست و مذاکرات محرمانه‌ جلیلی

محرمانه‌هاي سعید جلیلی کی افشا مي‌شود؟

گروه سياسي: اخیرا با روی کار آمدن دولت روحانی، افراطیون تاکید مي‌کنند که تمام نشست، مذاکره و گفتگوهای دیپلماتیک بدون قید و شرط باید رسانه‌اي و علنی باشد و گفتگوی محرمانه معنی ندارد! مرور تنها بخشی از نشست‌ها و نامه‌هاي محرمانه‌ي دوره‌ي دبیری سعید جلیلی بر شورای عالی امنیت ملی، تناقض این خواسته‌ها را نشان مي‌دهد؛ از جمله تناقضی که سرمقاله‌ي شریعتمداری در روزنامه‌ي کیهان با نوع مواجهه‌ي او نسبت به محرمانه‌هاي سعید جلیلی داشته است.
محرمانه‌هاي سعید جلیلی کی افشا مي‌شود؟
به گزارش انصاف نیوز، علی رغم مذاکرات و گفتگوهای محرمانه‌ي دوران دولت 8 ساله‌ي اصولگرای احمدی نژاد، رسانه‌هاي این جریان هیچ گاه بر افشای آنها تاکیدی نداشته اند و بخشی از این رفتار طبیعی و عرف است، اما تناقض همین رسانه‌ها در شفافیت گفتگوها در سطح رسانه‌ها در دوره‌ي جدید، نشان از نگاه جناحی افراطیون به موضوعات ملی دارد.

ضمن یادآوری اینکه ماجرای گفتگوی محرمانه‌ي جواد لاریجانی با نیک براون انگلیسی در میانه‌ي دهه‌ي هفتاد، به عنوان یکی از مورد سوال ترین مذاکراتی است که تئوریسین اصولگرایان با یک مقام خارجی داشته است و نیز با یادآوری ملاقات چندی پیش حمید رسایی، عضو جبهه‌ي پایداری با سفیر آلمان که جزییاتی از آنچه گفت و شنیده شده در رسانه‌ها انعکاسی نیافت؛ در زیر، به تعدادی از محرمانه‌هاي سعید جلیلی اشاره مي‌شود تا پاسخ این پرسش سرمقاله‌ي امروز کیهان مشخص شود که: «علت محرمانه بودن مذاکره‌ای که برای دشمنان تابلودار مردم و نظام محرمانه نیست، چیست؟!»

آذر ماه 86، دیدار محرمانه جلیلی با پوتین

ایرنا گزارش داد: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در «نوو آگاریود» اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در حومه مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و مذاکرات محرمانه هسته یی را پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به انجام رساند.

مهرماه 88، مذاکره خصوصی جلیلی با معاون هیلاری کلینتون

دیپلماسی ایرانی نوشت: پس از یک ساعت و نیم بحث و مذاکره، در وقت استراحت بیست دقیقه ای، نمایندگان آمریکایی حاضر در جلسه با سه همتای ایرانی خود به مذاکرات تک به تک پرداختند. گفتگوهای تک به تک ایرانیها و آمریکاییها باعث تلطیف جو حاکم و همچنین حیرت دیگر نمایندگان کشورهای 1+5 قرار گرفت. در زمان صرف ناهار هم گفتگوهای دو طرف ایرانی و آمریکایی در حالی جلب توجه مي‌نمود که نحوه چیدمان میز ناهار، گروه آمریکایی و گروه ایرانی را در کنار یکدیگر قرار داده بود. هنوز از محتوای مباحث ردو بدل شده بین مقامات ایرانی و آمریکایی در مذاکرات تک به تک اطلاعی در دست نیست، اما آنچه مشخص است، این که آنها با خیال راحت و با اشتیاق چه در جریان مذاکرات و چه در موقع صرف نهار از فرصتها برای گفتگوهای دوجانبه استقبال مي‌کردند.

این در حالی است که شب گذشته مقام‌هاي آمریکایی گفته بودند احتمال نشست دو جانبه مقام‌هاي واشینگتن و تهران در گفتگوهای امروز گروه پنج بعلاوه یک در ژنو سوئیس، دور از ذهن نخواهد بود و اگر موقعیت پیش آید، ویلیام برنز، رئیس هیات آمریکایی در مذاکرات، دیدار رو در رو با سعید جلیلی، رئیس هیات ایرانی را رد نخواهد کرد.

شهریور 90، نامه محرمانه جلیلی به اشتون

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق یک نسخه از نامه‌اي محرمانه از یک مقام عالیرتبه ایرانی، یک پیشنهاد جدید از جانب ایران برای دیدار با قدرتهای جهان ولی این بار بدون پیش شرط هایی از سوی این کشور مطرح شده است. این گزارش افزود: نامه محرمانه‌اي که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است، جزئیات آنچه را که ایران برای گفت‌وگو درباره آن با آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان آمادگی دارد، مطرح نکرده است.

اما ظاهرا این بار با پیشنهادات پیشین برای گفت‌وگو با غرب تفاوت دارد و از درخواست هایی را که ۶ کشور بی درنگ آن‌ها را رد مي‌کنند، عنوان نکرده است. بنا بر این گزارش، در نامه‌اي که ظاهرا سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است، آمده: ایران آمادگی همکاری در زمینه‌های منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و همکاری‌هاي هسته‌ای صلح آمیز را دارد.

تیر 91، نشست محرمانه نیمه شب استانبول

فرارو نوشت: گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور حاکی از آن است که دیپلمات‌هاي حاضر در نشست مسکو، نیمه شب در حالی سالن نشست محرمانه استانبول را ترک کردند که برای نشستی در آینده بین معاونان سیاسی مذاکره کنندگان عالی دو طرف به اجماع دست یافتند.

مرداد 91، مذاکرات محرمانه باقری و اشمید در استانبول

پرس تی.وی نوشت: روز سه‌شنبه سوم مرداد ۱۳۹۱ مذاکرات هسته‌ای میان علی باقری، معاون سعید جلیلی و هگا اشمید، معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول ترکیه به پایان رسید. هر دو طرف مایل نبودند جزئیات مذاکرات و توافق‌های احتمالی در رسانه‌ها انعکاس یابد؛ به همین دلیل، حتی محل برگزاری نشست نیز از دید خبرنگاران پنهان ماند.

شهریور 91، نشست محرمانه جلیلی و اشتون

ایسنا نوشت: کاترین اشتون و سعید جلیلی روز سه‌شنبه برای اولین بار پس از سه ماه در تلاش برای احیای گفت‌وگوهای درباره برنامه هسته‌یی ایران در استانبول دیدار کردند. روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به این خبر افزود: نشست میان کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به طور محرمانه در استانبول برگزار شد و این نشست به عنوان مذاکراتی رسمی در نظر گرفته نمی‌شود.

خرداد 92، اشاره به ناآگاهی از محرمانه‌هاي جلیلی

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مسئول امور استان‌های ستاد جلیلی، چند روز قبل از انتخابات در جمع حامیان جلیلی در تبریز یادآور شد: در موضوعی همچون تحریم ها، نقش دبیرخانه در کنترل اثرات تحریم‌ها غیرقابل انکار است، یا در مسائل مختلفی همچون پرونده‌ي هسته‌اي و موضوعات امنیتی مدیریت دکتر جلیلی قطعا تعیین کننده بوده اما به دلیل محرمانه بودن بسیاری از این فعالیت ها، کسی مطلع نمی شود که چه کسانی در حال فعالیت بوده اند، بنابراین سابقه اجرایی دکتر جلیلی، در سطحی بسیار بالاتر از وزارتخانه‌ها قابل تصور است.

خرداد 92، اشاره به بخشی از جزییات به خاطر جلب رای

در مناظره سوم کاندیداهای ریاست جمهوری، پس از اشاره‌ي دکتر ولایتی به جزییاتی از مذاکرات آلماتی، جلیلی اعلام مي‌کند که جزییات آن مذاکرات در اختیار رهبری قرار داده شده است، اما نمی گوید که چرا آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی داده است. بخشی از این مناظره در این باره در پی مي‌آید:

ولایتی: در آخرین صحبتی که آقای جلیلی در آلماتی داشتند، پیشنهاداتی کردند که براساس آن می‌شد جلو برویم و آن پیشنهادات را ایشان نپذیرفتند. 1+5 گفتند که شما اگر غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کنید و حرکت فوردو را قدری کند کنید، ما این سه تحریم را از روی شما برمی‌داریم. معلوم است که هرکاری قرار است انجام بشود، قدم به قدم است. در پاسخ آنها گفته شد ما فلان کار را می‌کنیم شما کل تحریم‌ها را بردارید. اینکه می‌گویم به شهادت معاون وزارت امور خارجه در جلسه است. مثل این است که شما بخواهید لیوانی بخرید که طرف بگوید 100 تومان است. شما بگویید دو تومن می‌دهید؟ او می‌گوید اگر نمی‌خواهی معامله کنی، چرا وقت ما را گرفتی.

وقتی طرف حاضر است سه قدم بردارد بعد شما می‌خواهید یک قدم بردارید، معلوم است نمی‌خواهید کار را پیش ببرید. دیپلماسی این نیست که در داخل کشور خودمان طوری وانمود کنیم که ما اصولگرا هستیم اما اصولگرایی این نیست که انسان انعطاف‌ناپذیر باشد. در رابطه با مصالح ملی باید بتوانیم از دیپلماسی به نحو احسن استفاده کنیم. دیپلماسی فقط خشونت نشان دادن و سرسختی نشان دادن نیست، بلکه یک معامله و تعامل است. ما باید با همه دنیا تعامل کنیم. قضیه بده و بستان است. نمی‌شود هرچه ما از آنها می‌خواهیم آنها به ما بدهند و متقابلا حاضر نباشیم کاری بکنیم. هنر دیپلماسی بیانیه صادر کردن و خواندن بیانیه پشت میز مذاکره نیست، حتما راه فعلی مذاکرات هسته‌یی اشکال دارد و اگر اینطور نبود، وضع ما به اینجا نمی‌رسید.

جلیلی: همین نکته‌ای که آخر اشاره کردید، خیلی خوب است. اگر اطلاعات دیگرتان هم مثل این اخبار باشد که واویلاست، چون کاملا غلط است. نوار گفت‌وگوهای آلماتی موجود است پیاده شده و خدمت آقا تقدیم شده است و اتفاقا همین گزارشی که شما براین مبنا نوشته‌اید را نوشتند از کجا می‌گوید و این خلاف است. برای مردم بگویم در آلماتی چه خبر بود. در آلماتی آنها گفتند 20 درصد را بدهید در ازای دو تحریمی که بعدا می‌خواهد انجام شود. بعد آنها وارد سه درصد شوند...

موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۷:۲۵
جلیلی به تاریخ پیوست
بای بای جلیلی
بزرگش نکنید (189513)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۵
اگه خیلی اهل اطلاع رسانی صحیح هستی چرا بقیه صحبتهای جلیلی رو پخش نکردی.
متأسفم برای مدعیان آزادی بیان و مخالفان سانسور که خود دقیقا همین کار را می کنند. (189705)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۷
کدوم؟
ظرفیت؟
راس میگه دیگه بهار،یکم از ظرفیتاش استفاده کن انقد بی ظرفیت نباش بذار دوستمون ظرفیتش بالا بره
واقعاً مردم ظرفیت ندارنا (189993)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۳۱
بقیه اش محرمانه بود در اختیار رسانه ها قرار نگرفت به کیهان بگو روش مانور کنه تا بلکه اونا هم شفاف سازی کنن (190066)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۳:۲۴
اگر کار محرمانه ای میخواست انجام دهد شما در بوق و کرنا می کردید. (189760)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۱۶
منظورم از " شما " اصلاح طلب ها بودن... (190055)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۰۲
این همه مذاکره و ماموریت و باد دادن بیت المال در سفرهای بی ثمر خارجی، بدون هیچ دستاوردی برای این ملت.
متاسفانه کار که به دست کاردان نباشه این میشه.
به امید شایسته سالاری در همه سطوح (189517)
یه ادم عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۶
فکرت کاملا اشتباهه.
این که ظریف بدون هیچ تفکری ! از هول حلیم خودشو تو دیگ میندازه ، واسه ملت ایران ابرو بریه.
وگر نه هر ادم عاقلی اینو می دونه تحریم ها بهانست.
اگه قبول بدون شرط خواسته های طرف غربی اسمش مذاکره ی با ثمره ! پس چرا بعد از موفقیت! ژنو باز هم تحریم شدیم؟ (189843)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۳۵
. . . نتیجه 8سال وقت تلف کردن روهم دیدیم تحریم بدبختی گرانی فساد در همه سطوح مدیریتی اختلاس دزدی و.................................همه اینهارو ندیدی (190173)
الف نباتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۰۴
با اين حرف ها آب رفته به جوي باز خواهد گشت؟! (189518)
رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۲۱
تندروی دیگر شکست خورده و اگر به دنبال جایگاه بالاییم باید با منطق و عقل و درایت عمل کرد با در نظر گرفتن مردم و اینکه هر کاری را به متخصصش سپرد نه اینکه حالا که همه سیاست زده شده اند و حتی بچه ی 6 ساله هم نظر سیاسی دارد. (189521)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۲
اره موافقم همه سیاست زده اند ، بدون این که بصیرت سیاسی داشته باشند!
اینو از like های بیش تر کامنت های این صفحه میشه فهمید! (189857)
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۳۳
درخواست های طرف غربی در مذاکرات ژنو پیش از این در مذاکرات آلماتی پیش روی جلیلی قرار گرفته بود و وی این درخواست را فقط در مقابل همه تحریم ها پذیرفته بود ولی در مقابل همین پیشنهاد ظریف حاضر به تعلیق غنی سازی 20درصد شد.!! (189908)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۲۲
هموطنان گرامی درست است که ایشان مشهدی هستند اما همه مشهدی ها را با ایشان مقایسه نکنید ، اکثریت با اعتدال است نه افراط (189522)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۴
نظر اکثریت اینه :
دکتر جلیلی افتخار ما مشهدی هاست . (189860)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۱
مرگ خوب انا برای همسایه
حکایت این عدالت محوران است
تا خودشان به ناحق اسب قدرت را سوار بودند تنها واژه ای که حفظ بودند
مصلحت بود
حالا اقایان مدافع سینه چاک اطلاع رسانی شده اند
واقعا" که (189531)
کاسب فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۱
مورچه چیه که کله پاچش باشه؟
مگه این آقا کلا در مذاکرات چه کاری کرده که بخواد محرمانه هم باشه؟ (189532)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۵۵
چند سال 5+1 را سر كار گذاشته تا در اين فرصت 19000 سانتريفو‍ژ درست كنيم و غني سازي 20% راه بندازيم تا اوباما بگه واقعيت هسته اي ايران رو نميشه انكار كرد و ظريف بتونه پوزشو بده... (189688)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۲۴
سرکار گذشتن آنها ، کار را بجایی رسانده که پول نفت فروخته شده به چند تا کشور که امریکا اجازه داده از ایران نفت بخرند ، را اجاره نمی دهند به کشور وارد شود (189716)
عدالت الهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۳:۱۶
عزیز دلم این مردم بودند که حماسه آفریدن و زیر فقرکمر خم کردند نه آقای جلیلی،ایشون در ناز ونعمت بودند وقتی من بدبخت اجاره نشین برای انرژی هسته ایی بها می دادم. (189757)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۳۵
خیلی از 50 درصدی که به روحانی رای ندادند و در خلق حماسه سیاسی شریک بودند، وضعشون از شما بدتر نباشه بهتر نیست... (189979)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۲۲
بله ، نظر کاملا شما درسته .
اما افسوس که بعضی از افرادی که بدون فهم سیاسی هم هستند ، این رو درک نمی کنن. (189897)
طوفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۰۷
سرکارگذاشتن، روگروه 5+1باتحریمهای فلج کننده جواب جلیلی ومحموداحمدی نژادرودادندنکنه توتاثیرتحریمها روتوزندگیت ندیدی اقای ظریف گندکاری چندین ساله جلیلی رودرست کردوبه موفقیت بزرگ دست یافت .. (189937)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۳:۲۶
ریش پرفسوری شما رو که کلا دارن بازیشون می دن ، (189762)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۵۱
آفرین به ادبت
بعد یکی میومد جلیلی رو از لحاظ جسمی مسخره میکرد من نمیدونم بهار باز منتشرش میکرد؟
من جلیلی رو از اساس قبولش ندارم اما چون جانبازه قدمش روی چشم من جا داره و دلیل نمیشه چون قبول ندارمش مسخرش کنم
اینارو میگم که بدونی مخالف های جلیلی مسخرش نمیکنن بهش انتقاد دارن
اتفاقاً همین ریش پروفسوری ما بود که جلوی تحریم های جدید نفت رو گرفت (189998)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۱۴
جانباز!!!؟ عزيزم نشنيدي جناب قاليباف راجع به ايشون و جانبازي ايشون چي گفت؟ (190084)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۱۲
خوب آقا میلاد ببین اینم نقد همفکر شما !!!!!!!! (190115)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۲۱
شما به جمله " مورچه چیه..." می گی نقد ؟ (190096)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۴
تحریمهای جدید که اعمال شدن و قطعنامه جدید هم تصویب شد پروفسور (190137)
نیوشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۲
دکتر جلیلی عزیز مردم ایران میدونند و درک میکنند که تلاشهای بی وقفه ی شما و تیم همراهتون بود که ایران رو به این سطح از قدرت هسته ای رسوند و باعث شد غرب رو پای میز مذاکره بکشونه و مهمتر از اون تلاش شما در پیشرفت هسته ای باعث شد مشت ما توی این مذاکرات پر باشه ... تا پزشو دیگران بدهند ! از این حرفها دلسرد نشوید مردم ایران قدردانند. امیدوارم تیم جدید هم قدردان باشند و این همه پیشرفت و عزت رو ارزون نفروشند! (189867)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۱۷
چه قدر خوب و قشنگ اسم خودشون رو هم گذاشتن : کاسب فتنه !!!!1
الحق که به همین القاب لایق هستین!!! (189896)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۸:۵۵
اصلاً شوخیشم قشنگ نیست بهار
مگه نمیدونستی جناب جلیلی پروفسور مذاکرس
بسته پیشنهادی 88 رو دیدید دیگه چقدر پر بار بود،انقد قوی نوشته شده بود که میشد در مراسماتی چون 22 بهمن،روز قدس،روز جهانی مبارزه با نژادپرستی و... هم ازش استفاده کرد (189546)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۲
دکتر ولایتی درمناظره سوم خیلی زیبا به جلیلی گفت مذاکره کردن خطابه خوندن نیست (189558)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۷
چاكر آقا سعيد عزيزم هستيم.....
به هر حال خود سعيد آقا هم گفتند ما حتي پيشنهاد پخش مستقيم مذاكرات رو هم داديم ولي طرف غربي نپذيرفت.. (189568)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۰۶
درسته ، حق با شماست .
ولی کو عقل سلیمی که اینارو بفهمه؟ (189885)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۴۸
اين مدعيان دروغين اصولگرايي، خشت وجودشان کج نهاده شده است، لذاست که تا ثريا ديوارشان کج خواهد رفت! اينها همان هايي هستند که در دوران انقلاب و جنگ، يا وجود نداشته اند يا ابتداي وجودشان بوده، الان آمده اند همه آنهايي را که آن دوران ها وجود داشته اند، با قلدري و زور و زر و تزوير کنار زده اند و خود، مدعي چيزي شده اند (انقلاب و جنگ) که هرگز در آن نقشي نداشته اند!!! انشاالله بزودي ... فسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون. (189584)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۹
ان شاء الله .
ظهور اقامون خیییییلی نزدیکه . مطمئن باش. (189864)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۴
دیپلمات یعنی ظریف چون رشته اش هست (189591)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۳۶
خصوصا اینکه رشتش فرنگیه...
راستی جلیلی رشتش غیرمرتبط بود؟!! (189980)
خشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۵
خوش تیپ با وقار عاشق ظریفم (189992)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۱
هر چند از مخالفان جدی جلیلی، پایداری و مصباح هستم و در رشته تحصیلی و شغل خودم هم صاحبنظر(البته خودشیفته نیستم)، اما معتقد به این موضوع هستم که کار را باید به کاردان سپرد.آقای ظریف یک دیپلمات کار کشته هستند و ما نباید اصرار بر فاش شدن گفتگوها قبل از نتیجه گیری نهایی باشیم چرا که با فاش شدن موضوع یک عده غیر متخصص(بخوانید رسایی و دار ودسته اش) مذاکرات را به نابودی می کشانند.
البته در دوره سیاه قبلی آقایان در 7آسمان و زمین کسی بهتر از جلیلی نداشتند که برای کلاس فلسفه بین المللی بفرستند!!! به همین دلیل آن ها هم به جلیلی اعتماد می کردند، چاره دیگری نداشتند!
و اما در مورد پایداری های مجلس! چون قصد تخریب روند مذاکرات را دارند می خواهند در جریان باشند، حق دارند آقایان!!! (189601)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۰۳
نظر شما کاملا غلطه . مجلسی ها همون افرادی هستند که خودتون انتخاب کردین و صلاح شما و مملکت تون رو بیش تر میدونند. وقتی روند مذاکرات درست نیست با چه عقلی باید اجاره ی این کار را دهند؟
ضمنا نتیجه ی نهایی مذاکرات اقای ظریف هم مشخص شد ! نیازی به فاش شدن گفتوگو ها نیست!!!!! (189880)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۳
رسانه آزاد باشه این میشه تا هی نگن مردم محرم نیستن هستن!درود به ظریف (189605)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۲۳
یاد گذشته افتادم دوران خاتمی اصولگرایان همیشه از معیشت مردم دم میزدند ولی هشت سال گذشته به مردم پیاز و اشکنه تجویز میکردند الان هم از شفافیت هسته ای رو به مردم توصیه میکنند همش چهار ماه پیش بود که مذاکره کنندگان خودشون بودن (189616)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۵۶
فعلا هم که دولت تدبیر و امید!!!!!! ( بنده خدا چه اعتماد به نفسی هم داره!!) ، گلی به سرتون نزده! ( شاید کلید جادوی شون گم شده!!!)
تو همین 4 ماهه که مذاکرات هسته ای ما شفاف نیست ، بقیه شون شکر خدا درسته. (189876)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۴۴
ولایتی درمناظره سوم تودهنی محکمی به سعید جلیلی زد
خداروشکر که جلیلی وقالیباف رای نیاوردند وگرنه الان دلار4000تومان بود (189633)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۹
شما مطمئنی که خودت مناظره ها رو دیدی؟
برو یه بار دیگه نگاهشون کن!
این دکتر جلیلی و اقای قالیباف بودند که ولایتی رو سر جاش نشوندن !
اقای ولایتی هم از حرفاشون خجالت کشیدند و دیگه چیزی نگفتند.
البنه اطلاعات نادرستی که اقای ولایتی توی رسانه ی عمومی بیان کردند، نتیجه ی واگذاری کاراشون به ادم های بدون صلاحیته. (189872)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۸
من هنوز تو کف گری های ولایتی ام. واقعا بهش چی گفته بودن که اونجوری گریه میکرد؟؟ (190145)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۷
حتما میخواد وارد مجلس بشه (189709)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۵۱
دکتر جلیلی رو توی پست های بهتری خواهید دید.ارزش ایشون بیش تر از این حرف هاست. (189874)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۸
خداروشکر که سرهنگ ها رفتند (189711)
جليلي
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۶
جليلي چه محرمانه ايي ميخواد داشته باشه؟صبح ساعت 9 با خانم اشتون ملاقات نمودم وبعد از سلام ،صبحانه صرف شد.عصر ساعت 5 بعدازظهر با خانم اشتون ملاقات داشتم و عصرانه ميل شد.كم كم به وقت نماز رسيديم و براي اقامه نماز عزيمت نموديم.فردا،فردا و ماههاي بعد نيز به همين گونه طي شد.تنها محرمانش اسم غداشونه كه بزودي حسين شريعتمداري تو كيهان اعلام ميكنه. (189734)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۹
واقعا،دمت گرم،چه خوب نوشتی. (189809)
عمو عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۷
چرا اینقدر فرد محورین جلیلی انسان بزرگی است عملکرد بدی هم نداشت کاملا قابل دفاع است نزدیکی فکری به یک جریان دلیل خوب یا بد بودن فرد نیست. منطقی باشیم . بعضی نکته ها خیلی احساسیه منطقی نیست. (189845)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۸
هر گز بر نخواهد گشت (189871)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۵۱
دوستان لطفا شما ادبیات قبلی ها را تکرار نکنید.آقای جلیلی جانباز محترمی است که اولا خود مسئول مذاکرات نشد اگر ایرادی هست که هست به مدیرانی است که او را نصب کردند.او زحمت خود را کشید وبراساس دانسته های خود که البته منهم با آنها مخالفم کارکرد.وصادقانه هم کار کرد.به او توهین نکنید لطفا. (189923)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۴۰
چرندیات که محرمانه و غیر محرمانه نداره.... (189981)
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۲۳
آقای ولایتی در مناظره آخر تأثیر کاملا سرنوشت سازی در نتیجه ی انتخابات داشتند. بعد از مناظرات بود که بسیار به ایشان ارادتمند شدم. (189990)
خشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۸:۴۷
بفکر انتخابات مجلس باشید،آقای جلیلی و داردسته اش تمام شدند (189994)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۰۴
اولاً - مستقل بودن بهار ! که اظهر من الشمس است !
دوماً - جوجه را آخرپائیز می شمارند , میبینیم آخر این گند کاری های تیم فعلی چه خواهد شد با این همه بی غیرتی عمل کردن ها و هر ذلتی را وقیهانه می پذیرند . امثال آقای جلیلی انسانهای وارسته و خودساخته ای هستند که اینگونه اراجیف بافتن ها در اراده پولادین آنها اثر ندارد و آنها به تکلیف عمل می کنند . (190044)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۳۲
به نظر من هم باید بیشتر یقه کسانی رو گرفت که کشور را دادند دست تیم جلیلی و جلیلی ها (190170)