به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۵۴۹۵
يك نماینده اصولگراي مجلس:

تا آزادي «وي چت» از «كوكو» استفاده كنيد!

گروه سياسي: روز ۵شنبه 28 آذرماه نرم افزار «ویچت» فیلتر شد. از این به بعد هیچ ایرانی از داخل ایران نمی تواند بدون استفاده از فیلتر شکن یا وی پی ان از این اپلیکشن استفاده کند. اما این امکان هم همچون بسیاری از امکانات جهان تکنولوژیک امروز به صورت قانونی غیر قابل استفاده شد.
تا آزادي «وي چت» از «كوكو» استفاده كنيد!
به گزارش سايت تدبير، ویچت بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان به سمت خود کشانده است و برای انواع سیستم عامل اندروید ، ویندوز فون و اپل نسخه‌هاي مختلفش عرضه کرده است. با این مسنجر مي‌توانید به آسانی به چت پرداخت. امکان چت به صورت صوتی ، تصویری و متنی در این نرم افزار قدرتمند قرار داده شده است که از جمله مسنجرهای متفاوت بوده و امکانات فراوانی را در خود نهفته است. نشانه‌هاي شروع موج جدید فیلترینگ برخی اظهارات برخی مسولان بود، که"پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی چت» صهیونیست است که از این شبکه‌هاي مخرب حمایت مي‌کند."

لاله افتخاری نماینده اصولگرای مجلس در گفت وگوبا فارس درباره فیلتر نرم افزار تلفن‌هاي همراه بیان کرده بود که" ابزار هایی که به نظام ضربه مي‌زند باید فیلتر شود و ابزار هایی از این قبیل به غیر از مسائل جاسوسی ، مسائل اخلاقی نیز ایجاد مي‌کند و در کمیسیون مدتی است بحث فیلترینگ آنها مطرح است فقط منتظر هستیم به یک نظر جمعی برسیم و برای قطعی کردن فیلترینگ این برنامه‌هاي تلفن همراه اقدام کنیم و در آینده نزدیک حتما اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد."

فیلترینگ وی‌چت واکنش وزیر ارتباطلات را نیز به دنبال داشت.محمود واعظی در نشست خبری ای که درست یک روز پس از فیلتر شدن وی چت برگزار کرد گفت "امیدوارم در داخل کشور چنین سرویس‌هایی که مردم بتوانند به خوبی استفاده کنند در اختیار مردم قرار گیرد. موضوعی است فقط کمیته مصادیق به بخشی از استفاده کاربری وی چت مشکل داشته است و با بخش‌هایی که شبکه‌های دیگر هم داشته‌اند مشکلی نداشته‌اند، امیدواریم در آینده بتواند نرم‌افزاری استفاده شود که هوشمند این کار را انجام دهد و اگر شبکه‌ای مثل وی‌چت فعالیت‌های مثبتی هم دارد مردم استفاده کنند واگر بخشی از آن مشکل دارد برطرف شود و فقط همان بخش فیلتر شود.»

حال یک نماینده مجلس درباره این فیلترینگ به سایت تدبیر مي‌گوید که 5 نفری که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هستند نمیتوانند برای مردم تصمیم بگیرند و حق استفاده از تکنولوژی را از آنها بگیرند. حامد قادر مرزی در گفت وگو با "تدبیر" درباره فیلتر «وی چت» نرم افزار گوشی‌هاي هوشمند، گفت: من خودم از این برنامه استفاده مي‌کردم و متاسفم که با تکلونوژی روز دنیا به بهانه جاسوسی در کشور اینگونه برخورد مي‌شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل مي‌توانند با ارسال ماهواره از تک تک خانه‌هاي مردم کشور جاسوسی کنند، ادامه داد: فیلتر وی چت توهین به مردم است و نباید 5، 6 نفر برای مردم تصمیم بگیرند و بی حرمتی کنند. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: ترس به بهانه اقدام جاسوسی بسیار برای مردم خطرناک تر و دلهره آور تر از خود جاسوسی است و مصلحت نیست که به بهانه خطر مردم را از تکنولوژی روز دنیا محروم کرد. کما اینکه محروم هم نخواهند شد چرا که هر روز علم پیشرفت مي‌کند.

وی تاکید کرد: وی چت فیلتر شد، اما نرم افزارهایی دیگری چون وایبر، واتس آپ و تانگو نیز کارکردی مانند وی چت دارند. از زمانی هم که وی چت فیلتر شد نرم افزار کوکو« coco» جایگزین آن شده و مردم این نرم افزار را دانلود کرده اند.من خودم همین امروز کو کو را دانلود کردم و به مردم هم توصیه مي‌کنم تا رفع فیلترینگ وی چت از کو کو استفاده کنند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه به کارکرد وی چت اشاره و بیان کرد: از این نرم افزار به طور دائم استفاده مي‌کردم و20 پست و مطالب آموزنده منتشر و با افتخار عکس پرچم کشورمان را نیز را به اشتراک گذاشته بودم. وی با بیان اینکه من روزی سی دقیقه وقت خود را در وی چت میگذارندم، افزود: حتی این نرم افزار پل ارتباطی من با موکلینم شده بود. آنها صدای خود را ضبط ، سوال و درخواست خود را مطرح مي‌کردند ومن هم پاسخ آنها را یا از طریق پیغام صوتی با نوشتاری مي‌دادم. این ارتباط با موکلینم کاملا رایگان بود و هزینه ای به آنها تحمیل نمی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خطاب به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و فیلترینگ یادآور شد: مقام‌هاي مسئول بدانند وی چت مانند ایمیل و اینترنت است.آیا شما مي‌توانید دسترستی مردم به اینترنت را مادام العمر ممنوع کنید. قادرمرزی گفت: با وجود اینکه بسیاری از نماینده عضو وی چت بودند اما به دلیل محافظه کاری اعتراضی به فیلتر شدند وی چت نشان نمی دهند و حتی عضویت در آن را نیز در روز روشن انکار مي‌کنند. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه این برخورد در شان مردم نیست، اضافه کرد: مردم این ادبیات را نمی پسندندو بهتر است در این مورد زمینه سازی شود تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۳:۳۰
تو رو خدا تبلیغش نکنین فردا اینم فیلتر میکنن (190740)
ایران-پلاک 12
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۳:۳۳
از کوکو نام بردید که ان همی فیلتر شود؟ (190743)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۳:۵۵
من به احترام جناب قادر مرزی کلاه را از سر برمیدارم...به سخنان ایشان توجه کنید..5 نفری که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هستند نمیتوانند برای مردم تصمیم بگیرند و حق استفاده از تکنولوژی را از آنها بگیرند....فیلتر وی چت توهین به مردم است و نباید 5، 6 نفر برای مردم تصمیم بگیرند و بی حرمتی کنند. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: ترس به بهانه اقدام جاسوسی بسیار برای مردم خطرناک تر و دلهره آور تر از خود جاسوسی است و مصلحت نیست که به بهانه خطر مردم را از تکنولوژی روز دنیا محروم کرد. کما اینکه محروم هم نخواهند شد چرا که هر روز علم پیشرفت مي‌کند....ممنویم نماینده مردمی حرف دل مارو زدی... (190755)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۰۹
فیلتر تاکی هرچی به دستشون میرسه فیلتر میکنن (190764)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۴۵
آخه مسئول محترم طراح وی چت چینی یه، اسرائیل کجا بود؟! (190789)
امیر-مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۵۴
خدا سایه وی پی ان از سر اینترنت ما کم نکنه......... (190803)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۵:۲۳
عجب نماینده ی updateی (190825)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۵:۴۶
گوشی اپل که دست مسئولین آمریکایی منع شده استفاده اش دست نماینده های مجلس ایران مخرب نیست
اما هر نوع شبکه اجتماعی برای مردم ممنوعه (190842)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۵:۴۹
به اين ميگن نماينده!!! دمش گرم بخاطر صداقت و شجاعتش! (190847)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۶:۲۲
خدايي از بس دنيا ما رو تحريم كرده عادت كرديم خودمون هم خودمون رو تحريم كنيم (190866)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۷:۰۵
یاد روزهایی می افتم که میلیاردها تومن هزینه میکردند تا با گشت ها و بازرسی ها و ... جلوی ویدئو را بگیرند. نوار کاست ممنوع بود. از خارج که میومدی یک عده حقوق میگرفتند تا توی فرودگاه ویدئوهای خانوادگی همراه شما را ببینند نکنه توش موزیک پخش شده باشه. همونها حالا در راس کارند و تصمیم گیرنده. (190883)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۸:۱۴
فیلتر وی چت توهین به مردم است و نباید 5، 6 نفر برای مردم تصمیم بگیرند و بی حرمتی کنند. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: ترس به بهانه اقدام جاسوسی بسیار برای مردم خطرناک تر و دلهره آور تر از خود جاسوسی است و مصلحت نیست که به بهانه خطر مردم را از تکنولوژی روز دنیا محروم کرد. کما اینکه محروم هم نخواهند شد چرا که هر روز علم پیشرفت مي‌کند.
واقعا این سخنان یک نماینده مجلس هست؟
ایکاش همه نماینده های مجلس بخوبی ایشان فکر میکردند با دلیل ومنطق. (190906)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۹:۴۴
همه میدونن که ایرانی فقط از فضای مجازی برای کارای غیر اخلاقی استفاده میکنند این و من نمیگم اربابتون آمریکا میگه (190975)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۲۲:۱۷
تو ميگي : ايراني فقط از فضای مجازی برای کارای غیر اخلاقی استفاده میکنند!! پس يعني داري ميگي که خودت هم فقط براي کاراي غير اخلاقي استفاده ميکني!!؟؟ (191045)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۲۱:۴۱
بابا اصل قضیه درآمد مخابراته که با وی چت درامدشون اومد پایین اینم مثل ماشینه دوتاشرکت خر مردمو گرفتن نمیزارن نفس بکشن چرا ازاد نمیکنن ماشین خارجیو خوب چون جیبشون خالی میشه اینم مخابرات دید ملت ازش استفاده میکنن جیبشون داره خالی میشه تصمیم گرفتن فیلتر کنن (191032)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۲۲:۰۰
به امید فیلتر شدن کوکو (191040)