کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امروز همه ديدارهاي هفته بيستم ليگ برتر؛

جدال‌هاي سرنوشت‌ساز سرخابي‌ها با گيلاني‌ها

3 دی 1392 ساعت 0:30

گروه ورزشی: هر 8 ديدار هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي امروز سه‌شنبه برگزار مي‌شود که تيم‌هاي شمالي ليگ با سرخ آبي‌ها ديدار مي کنند.


* ملوان – پرسپوليس
دو تيمي که اين روزها در اوج هستند در انزلي به مصاف يکديگر مي‌روند. تجربه ثابت کرده که زمين انزلي اين روزها شرايط خوبي ندارد و بازي زميني روي آن دشوار است و به التبع همين موضوع دو تيم بازي رو احتمالا در هوا دنبال کنند. ملوان مدت‌هاست که علاوه بر امتياز گيري بازي‌هاي خوبي را به نمايش مي‌گذارد. از طرف ديگر پرسپوليس هم اين روزها صدرنشين ليگ برتر است و براي حفظ اين جايگاه تنها به سه امتياز فکر مي‌کند. علي دايي براي اين ديدار حتما بر روي توانايي‌هاي هوايي سيدصالحي و حاتمي حساب مي‌کند. از نکات جالب تقابل‌هاي دو تيم در انزلي، شکست ناپذيري هفت ساله ملوان برابر سرخ‌پوشان پايتخت است و اگر اسکوچيچ در اين ديدار بازنده نباشد اين رکورد هشت ساله مي‌شود.

پرسپوليس آخرين بار در اسفند سال 84 ملوان را در انزلي شکست داده و پس از آن يا برابر اين تيم به تساوي دست يافته و يا شکست خورده است. از تقابل‌هاي خاص اين ديدار مي‌توان به حضور اميرحسين فشنگچي هافبک سال گذشته پرسپوليس و مازيار زارع در ملوان اشاره داشت. همچنين سيدجلال حسيني مدافع ملي‌پوش پرسپوليس نيز از کساني است که سابقه بازي در ملوان را دارند. ديدار رفت دو تيم با برتري يک بر صفر پرسپوليس به پايان رسيد.

* گسترش فولاد – صباي قم
رسول خطيبي بازهم هفته قبل ناکام ماند و نتوانست سه امتياز را از تيم انتهاي جدولي فجرسپاسي بگيرد. از آخرين پيروزي اين تيم تبريزي هشت هفته مي‌گذرد و آنها در اواسط مهرماه آخرين بار طعم پيروزي را چشيده‌اند. در طرف مقابل صبا هم شرايط خوبي ندارد و آنها در قامت يک مدعي سقوط بازي مي‌کنند. وضعيت آنها بحران زده هست و تغيير سرمربي اين تيم هنوز نتوانسته تاثير چنداني در روند نتايج آنها بگذارد. از آخرين پيروزي آنها 9 هفته مي‌گذرد و آخرين بار آنها در آخرين روزهاي شهريور موفق به کسب سه امتياز شده‌اند. در اين ديدار يک امتياز به درد هيچيک از طرفين نمي‌خورد و دو تيم تنها براي کسب سه امتياز به ميدان مي‌آيند. رسول خطيبي در اين ديدار يکي از موثرترين بازيکنانش يعني، مهرداد بايرامي به دليل محروميت به همراه ندارد. همچنين اميد نظامي‌پور غايب ديگر تيم خطيبي در اين ديدار است. با اين همه بايد ديد که ايا صبايي که تنها يکبار در خارج از خانه به پيروزي دست يافته مي‌تواند ششمين شکست خانگي را گسترش فولاد تحميل کند يا خير.
ديدار رفت دو تيم با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.

* سايپا – ذوب آهن
فيرات هفته گذشته قافيه را به پرسپوليس باخت و حالا آماده است تا در کرج برابر ذوب آهن بحران زده به سه امتياز برسد. تقوي سرمربي جديد ذوب آهن سال‌ها سرمربي نارنجي‌پوشان کرجي بود و شناخت کافي را از اين تيم دارد. اين ديدار شايد کم تماشاگرترين بازي اين هفته باشد. ذوب آهني‌ها اعتقاد دارند داوري‌ها در اين چند هفته اخير به ضرر تيمشان بوده و حتي آذري با نامه‌اي خطاب به تاج به اين مسئله اشاره داشته است. سايپا در نيم فصل دوم به هيچ وجه به روند خوب نيم فصل اولش ادامه نداده و بايد ديد اين ديدار که براي ذوب آهن شش امتيازي و براي سايپا بسيار حائز اهميت است در نهايت به سود کدام يک از طرفين به پايان مي‌رسد.
ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

* مس – تراکتورسازي
پرويز مظلومي زماني تا اطلاع ثانوي محروم شده که بايد برابر يکي از مدعيان اصلي قهرماني ليگ برتر تيمش را آماده کند. او که پس از ديدار با پرسپوليس با محروميت روبه رو شده و فعلا قادر بر نشستن روي نيمکت مس نيست کار دشواري برابر شاگردان جلالي دارد. آنها بعد از اينکه صدرنشيني را تجربه کردند، در دو ديدار اخيرشان نتوانستند امتيازات لازمه را بگيرند و اگر در اين ديدار هم نتيجه نگيرند کمي از کورس قهرماني عقب مي افتند.  خبر بد ديگر براي مظلومي، مصدوميت شديد گودرزي، يکي از موثرترين بازيکنانش تا پايان فصل است. مس و تراکتورسازي چهار بار در کرمان به مصاف يکديگر رفته اند که يک تساوي، دو پيروزي براي مس و يک پيروزي براي تراکتورسازي حاصل آن است. اين ديدار به نوعي تقابل برتري خط حمله ليگ برتر با ضعيف ترين خط حمله است. ترکاتورسازي با 28 گل خطرناک ترين خط حمله را در اختيار دارد و مس با تنها 14 گل ضعيف ترين خط حمله را در اختيار دارد.
در اين ديدار سعيد دقيقي از تراکتورسازي محروم است.
ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

* سپاهان - فجرسپاسي
شاگردان کرانچار بعد از چيزي بيشتر از دو ماه با شکست تراکتورسازي بار ديگر در قامت يک مدعي ظاهر شدند. آنها نشان دادند که چيزي از ساير مدعيان کمتر ندارند. سپاهان در اين فصل معمولا برابر تيم‌هاي پايين جدولي مشکل داشته و بايد ديد آنها مي توانند از سد فجر ته جدولي براحتي بگذرند يا نه. اروين بولکو و شجاع خليل زاده از سپاهان در اين ديدار محروم هستند و عليرضا جليلي و جلال الدين علي محمدي از فجر هم ديگر محرومان اين ديدار هستند.

سپاهان براي حضور مجدد در کورس قهرماني نياز به سه امتياز اين ديدار دارد و از آن طرف فجر هم براي رهايي از انتهاي جدول کارش با يک امتياز حل نخواهد شد و به همين دليل مي توان اميدوار بود بازي زيبايي را طرفين به نمايش بگذارند. سپاهان پنج فصل است که در اصفهان برابر فجرسپاسي شکست نخورده است و در سه فصل اخير موفق به پيروزي برابر اين تيم شده است. ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر يک فجرسپاسي به پايان رسيد.

* فولاد – راه آهن سورينت
فولاد بعد از يک دوره افت موفق شده با دو پيروزي متوالي بار ديگر به روزهاي خوبش بازگردد تا تنور صدر جدول داغ تر شود. از آن طرف راه آهن که بعد از شکست ملوان نشان داده بود جايش در انتهاي جدول نيست، هفته گذشته با شکست سنگيني برابر نفت تهران بازهم در انتهاي جدول باقي ماند. تقابل‌هاي ابراهيم زاده و فرکي از مصاف‌هاي هميشه ديدني ليگ بوده است. دو مربي خوش نام و فني ايران که سال گذشته هم براي سهميه آسيايي مي جنگيدند و در نهايت اين فولاد بود که سهميه آسيايي را در هفته نهايي از نفت تهران گرفت. فولاد براي باقي ماندن در کورس قهرماني به سه امتياز اين ديدار نياز دارد و راه آهن هم براي فاصله گرفتن از منطقه سقوط به حداقل يک امتياز نياز دارد و همين امر شايد در بازي تدافعي راه آهني ها موثر باشد. سامان آقازماني و حامد فلاح زاده محرومان راه آهن در اين ديدار هستند. از نکات جالب تقابل‌هاي دو تيم، طلسم چهارساله پيروزي راه آهن بر فولاد در اهواز است. ديدار رفت دو تيم با برتري يک بر صفر فولاد به پايان رسيد.

* نفت تهران – استقلال خوزستان
شاگردان يحيي گل محمدي تنها به دليل تفاضل گل فعلا صدر جدول را به پرسپوليس واگذار کرده اند. آنها در نيم فصل دوم بسيار خوب نتيجه گرفته اند و موجبات تحسين خودشان از سوي اهل فن را فراهم کرده اند. آنها براي صدرنشيني منتظر يک لغزش کوچک از پرسپوليس هستند و مجبورند با شکست شاگردان ويسي، چشم انتظار لغزش پرسپوليس باشند. در آن سوي ميدان شاگردان ويسي در حد خودشان خوب کار مي کنند و هفته گذشته بعد از چند هفته شکست نخوردن، هفته گذشته ملوان روند خوب آنها را پاره کرد. پرويز کريمي تنها محروم اين ديدار از استقلال خوزستان است.
ديدار رفت دو تيم با برتري چهار بر دو نفت تهران به پايان رسيد.

* استقلال - داماش
آخرين ديدار هفته بيستم را استقلال و داماش برگزار مي کنند. ديداري که برگزاري آن در هاله اي از ابهام است. بازيکنان داماش به دليل مشکلات مالي ترجيح مي دهند در اين ديدار حاضر نشوند و بايد ديد با فشارهاي سازمان ليگ آنها حاضر مي شوند در ورزشگاه آزادي به ميدان بروند يا خير. با همه اينها داماش بعد از مدتها بازي خوب و عملکرد خوب در نتيجه گيري، در بازي گذشته خود شکست خورد و در نهايت اين افشين ناظمي بود که دلخوريش را از هواداران داماش به صراحت اعلام کرد. در سوي مقابل استقلال بعد از کسب سه امتياز شيرين برابر صبا، در شرايط سخت مالي و روحي قرار دارد. منتظري و ساموئل در آستانه جدايي از اين تيم هستند و نکونام هم به دليل مصدوميت به اين ديدار نمي رسد. در اين ميان وضعيت نظري، جمشيديان و غلام نژاد هم براي اين ديدار در هاله اي از ابهام است و بايد ديد قلعه نويي براي اين ديدار با وجود همه کمبودهاي روبه رو چه ترکيبي را روانه ميدان مي کند. استقلال اين روزها زيبا بازي نمي کند و در عوض در نتيجه گيري بسيار موفق است. ديدار با داماش شايد سرآغاز نو براي شاگردان قلعه نويي باشد.
از نکات جالب تقابل‌هاي اين دو تيم اين است که آنها هيچگاه با يکديگر به تساوي نرسيده اند و داماش از پنج بازيش با استقلال در ورزشگاه آزادي، دو بار پيروز از ميدان خارج شده است. آنها هميشه رقيب سرسختي براي استقلال بوده اند و همين امر به جذابيت‌هاي اين ديدار اضافه مي کند.
ديدار رفت دو تيم با برتري دو بر يک استقلال به پايان رسيد.

سه‌شنبه 3 دي ماه 1392
ملوان انزلي- پرسپوليس (ورزشگاه تختي انزلي) ساعت 14:30
محمدرضا اکبريان – رضا سخندان – مهدي عاليقدر – اشکان خورشيدي – ناظر: جواد تقي پور

گسترش فولاد تبريز - صباي قم (ورزشگاه متعاقبا اعلام مي‌گردد) ساعت 14:30
غلامرضا جباري – رسول فروغي – رضا عبدوس – حميد حاج ملک – ناظر: محمدرضا فلاح

مس کرمان - تراکتورسازي تبريز (ورزشگاه امام علي کرمان) ساعت 15
سيدمهدي سيدعلي – مصطفي فراهاني – هادي طوسي – علي صفايي – ناظر: نادر جعفري

سپاهان - فجر سپاسي (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) ساعت 15
البرز حاجي پور – مجيد ويشگاهي – مهدي ناصحي – وحيد کاظمي – ناظر: عبداله باعزم

فولاد خوزستان - راه آهن (ورزشگاه تختي اهواز) ساعت 15
جمشيد دانش مهر – مهدي الوندي – بابک عباسقلي زاده – محمدحسين زاهدي فر – ناظر: سعيد بطحايي

سايپا - ذوب آهن (ورزشگاه انقلاب کرج) ساعت 14:30
تورج حق وردي – بهرام حسيني - محمدجواد مداح – هادي حاج عباسي – ناظر: خداداد افشاريان

نفت تهران - استقلال خوزستان (ورزشگاه دستگردي) ساعت 15
شاهين حاج بابايي – حسن يوسفي – تورج عيوض محمدي – رضا عادل – ناظر: ايرج نظري

استقلال - داماش گيلان (ورزشگاه آزادي) ساعت 16:25
عليرضا فغاني – حسن کامراني فر – عليرضا ايلدروم – موعود بنيادي فر – ناظر: حسين عسگري

ليگ برتر جام خليج فارس 
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز  
1 پرسپوليس تهران 19 11 4 4 22 8 14 36 (1-)
2 نفت تهران 19 10 6 3 27 16 11 36  
3 استقلال تهران 19 10 6 3 23 15 8 35 (1-)
4 فولاد خوزستان 19 10 5 4 26 20 6 35  
5 تراکتورسازي تبريز 19 9 7 3 28 18 10 33 (1-)
6 سپاهان اصفهان 19 7 9 3 19 12 7 30  
7 ملوان انزلي 19 8 4 7 23 19 4 27 (1-)
8 سايپا البرز 19 6 7 6 15 17 2- 25  
9 داماش گيلان 19 5 8 6 22 23 1- 22 (1-)
10 استقلال خوزستان 19 5 7 7 20 25 5- 22  
11 گسترش فولاد 19 4 8 7 19 21 2- 20  
12 راه‌آهن سورينت 19 4 5 10 16 23 7- 17  
13 صباي قم 19 4 4 11 21 28 7- 16  
14 ذوب آهن اصفهان 19 3 7 9 17 28 11- 16  
15 سپاسي شيراز 19 3 6 10 11 24 13- 15  
16 مس كرمان 19 1 11 7 14 26 12- 14


کد مطلب: 25657

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/25657/جدال-هاي-سرنوشت-ساز-سرخابي-ها-گيلاني-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir