به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۲۵۶۷۱
بی‌اطلاعی وزارت نفت از بازپرداخت بدهي بابک زنجانی!

زنجانی باید 17 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بازگرداند

گروه اقتصادي: بابک زنجانی، بدهی‌اش به وزارت نفت را پرداخت کرده يا نكرده است؟
زنجانی باید 17 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بازگرداند
مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با مهر، عنوان کرد و ادامه داد: طبق گفته برخی مسئولان بانک مرکزی بابک زنجانی بدهی 2 میلیارد و 60 میلیون یورویی خود را به یکی از حساب‌های وزارت نفت واریز کرده و این خبر از سوی مسئولان بانک مرکزی نیز تایید شده است. این سخنان در حالی است که با گذشت چندین ساعت از اعلام این خبر، اظهارنظرهای ضدونقیضی در این باره مطرح شده است. خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام آگاه در بانک مرکزی اعلام کرده که هنوز هیچ پولی از طرف بابک زنجانی به هیچ کدام از حساب‌های بانک مرکزی پرداخت نشده است.

از سوی دیگر «اکبر نعمت‌اللهی»، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در گفتگو با «تدبیر» گفت:« بابک زنجانی مبلغ 2میلیارد و 60میلیون یورو بابت فروش نفت به وزارتخانه بدهی داشت که آن را پرداخت نموده است و اعداد و ارقامی که اعلام شده همین است.» او در پاسخ به اینکه آیا واقعا این پول پرداخت شده است، گفت:« موضوع پرداخت بدهی از سوی بابک زنجانی به بانک مرکزی به ما ربطی ندارد، بانک مرکزی در این خصوص فعال است و پول‌ها باید به آنها پرداخت شود. از آنها بپرسید.»

نعمت‌اللهی همچنین افزود:« ما درباره اینکه آیا پول‌ها به بانک مرکزی پرداخت شده از بانک مرکزی سوالی نکردیم و دنبال این قضیه هم نیستیم. ما فروش نفت را انجام می‌دهیم و اخذ هزینه‌ها را بانک مرکزی دنبال می‌کند.» مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در مورد نحوه پرداخت پرداخت بدهی بابک زنجانی تصریح کرد:« بابک زنجانی قطعا طبق روشی که بانک مرکزی انجام می‌دهد باید این پول را پرداخت کند.»

بابک زنجانی باید 17 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بازگرداند

در همين حال سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت که با توجه به عدم قرارداد منعقد شده بابک زنجانی با تامین اجتماعی، 17 هزار میلیارد تومانی که به عنوان چک تضمین و پشتیبان به تامین اجتماعی داده شده است باید برگردانده شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از اینکه بابک زنجانی بدهی‌های خود به وزارت نفت به دلیل فروش فرآورده‌های نفتی را بازگرداند تنها پرونده موجود از او در کمیسیون اصل 90 پرونده مربوط به تأمین اجتماعی است. بعد از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی موضوع چک بابک زنجانی به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به این کمیسیون برای بررسی ارجاع شد.

وی افزود: آقای بابک زنجانی چک تضمینی برای انجام قراردادی به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی گرفته است که با توجه به اجرایی و عملیاتی نشدن این قرارداد باید این میزان به تامین اجتماعی بازگرداند میزانی که مبلغ نفت نبوده و چک تضمینی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: با توجه به اینکه قرارداد منعقد شده اجرایی و عملیاتی شده است و حتی یک ریال نیز پرداخت نشده است بنابراین هیچ تفاهم‌نامه‌ای عملیاتی نشده است پس باید آقای بابک زنجانی آن 17 هزار میلیارد تومانی را که به عنوان پشتیبانی گرفته است را به تأمین اجتماعی بازگرداند.

۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۰۶:۴۸
مدیر مالی و خزانه دار مملکت یه کم واسه ما خرجی بده لطفا..........التماست می کنیم (191226)
مممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۵۰
برگردونه ؟؟؟؟؟؟؟
فقط همین؟؟؟؟ (191659)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۰۹:۵۵
هم مرور زمان و هم اعلام های مختلف می تواند سرپوشی برای رد گم کنی باشد . (191244)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۲۲
کاش یکی بود و می گفت این آقا از کجا وتوسط چه کسی همایت میشه دستهای پشت پرده (191256)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۰۴
برای روشن شدن این موضوع

از مقامات قضایی ترکیه باید کمک بگیریم!!! (191674)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۵۰
بهار، برا خبرهای مهمترازاین ارسال نظرنمیگذاری،چطوربرا این گذاشتی؟آخه... (191270)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۲:۲۱
واقعا به نظر شما این خبر جزء خبرهای مهم دسته بندی نمیشه؟!! (191346)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۱:۴۰
بایدهمه دستندرکاران وکسانیکه در این همه ظلمی که به ملت شده بودنداعدام شوند حتی اگه وزیر هم باشن (191314)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۸:۱۰
فکر کنم حدود 100 میلیارد دلار از حدود 1000 میلیارد دلار مفقود شده در این 8 سال، دست آقای زنجانی است. خوب حالا باید دنبال 900 میلیارد بقیش باشیم
کیه کیه کی کی کیه
بگم بگم (191555)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۴۸
فکر کنم 100 تاشم تو ترکیه دست اردوغان و ضراب باشه...!
بقیشو نمیدونم...!؟؟؟ (191635)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۱۴
آقایون (مخصوصا مجلس و قوه قضاییه) تا این زنجانی هم نرفته وردل آقای خاوری به اتهاماتش رسیدگی کنید وگرنه مردم این بار ساکت نخواهند نشست (191588)
دریاچه ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۴۹
عزیزم مردم ما همیشه قراره ساکت باشن بقیشو خودت حدس بزن (191690)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۴۶
فروش نفت به چه قیمت ؟مگر نه این استکه حفظ وصیانت از منابع را برای نسل های آینده گوشزد می کنید سهم من چه می شود بابک و امثال ان کیستند؟ (191657)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۵۴
ارشه ویولون بر روی سیمها میلغزد و پولشویی و بی عدالتی را نوازش میدهد؟ (191692)