به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۵۷۴۹
مشاور بين‌الملل رهبر انقلاب: از مذاکره‌کنندگان پشتیبانی می‌کنیم

ولایتی: مذاکرات هسته‌یی باید ادامه یابد

گروه سياسي:‌ دكتر علي اكبر ولایتی با اشاره به توافق ژنو گفت: گام‌های اولیه برای توافق برداشته شده است و مذاکره‌کنندگان از این روند مراقبت دارند چرا که حریف ما ممکن است خلاف توافق ژنو که مورد تفاهم قرار گرفته است عمل کند.
ولایتی: مذاکرات هسته‌یی باید ادامه یابد
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید رییس سازمان انرژی اتمی از مرکز پزشکی هسته‌یی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: همکاران و دوستان ما در مذاکرات ژنو تلاش‌های زیادی کردند و گام‌های اولیه برداشته شده است. او گفت: البته باید مراقبت کنند چرا که حریف ما با برخی از اقداماتش ممکن است به توافق ژنو عمل نکند. با توجه به سابقه‌ای که ما از دوستان مذاکره‌کنندگان‌مان داریم امیدواریم در گام‌های بعدی هم موفق باشند و از حقوق مسلم هسته‌یی ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی دفاع کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ایجاد تفاهم با دنیا جزو کارهایی است که آقایان دنبال می‌کنند ضمن آن که ذره‌ای از حقوق هسته‌یی که داریم عقب‌نشینی نخواهند کرد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هم‌چنین با اشاره به بازدید رییس سازمان انرژی اتمی از مرکز پزشکی هسته‌یی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: انرژی هسته‌یی بخش مهمی از زندگی امروز بشر است و نیازمندی‌های روزافزون ما به آن انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: ما در حوزه تشخیص دقیق بیماری‌های سرطانی، قلبی و مغزی نیاز به دستگاهی به نام پِت‌ سی‌تی داریم که امکان تشخیص این بیماری‌ها را فراهم می‌کند. بیمارستان مسیح دانشوری اقدام به تهیه یک دستگاه تصویربرداری پِت‌ سی‌تی کرده است. در گذشته که ما این دستگاه را نداشتیم بیماران برای تشخیص بیماری به دوبی، ابوظبی یا ترکیه می‌رفتند که هزینه‌های بسیار زیاد در بر داشت و از سویی تشخیص‌های درست هم بعضا داده نمی‌شد.

ولایتی گفت: ضرورت دارد تا در کشور از این نوع دستگاه‌ها به تعداد قابل توجه تهیه شود تا بیماران برای تشخیص بیماری‌ها به ویژه سرطان‌ها مجبور به سفر به کشورهای دیگر نباشند، این دستگاه‌ها ذرات کوچک متاستاز را تشخیص می‌دهند و با توجه به تعداد قابل توجه بیماران سرطانی در کشور ما به این دستگاه نیاز داریم. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: داشتن این امکانات که حق مردم ماست و اتصال این بخش از پزشکی هسته‌یی با تکنولوژی و فن‌آوری هسته‌یی غیرقابل انکار است. از این رو سازمان انرژی اتمی می‌تواند کمک قابل توجهی را به این بخش داشته باشد تا در این زمینه هم محتاج بیگانه نباشیم. همان‌طور که در قسمت‌های دیگر هسته‌یی با گذشت زمان توانستیم به خودکفایی برسیم.

رییس دانشگاه مسیح دانشوری با اشاره به بازدید علی‌اکبر صالحی از مرکز پزشکی هسته‌یی، گفت: قرار است با یکدیگر بنشینیم و بررسی کنیم که چه بخش‌هایی از دستگاه پِت‌ سی‌تی و تجهیزات جانبی‌اش را می‌توانیم با توانمندی داخلی بسازیم. او گفت: انرژی هسته‌یی و سازمان انرژی اتمی می‌تواند با به‌کار گرفتن امکاناتش حدود 500 رشته را درگیر کند به عنوان مثال در زمینه تامین آب آشامیدنی بسیاری از شهرهای ما با کمبود آب مواجهند که سازمان انرژی اتمی می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن که با تکنولوژی هسته‌یی کار می‌کنند آب آشامیدنی بخش‌های مختلفی از کشور را تامین کنند.

ولایتی ادامه داد: برخی‌ها برای این که اجازه ندهند ما در زمینه هسته‌یی کار کنیم اتهاماتی را به ما وارد کرده‌اند و با وجود تمام گزارش‌هایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران داده است که نشان می‌دهد هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌یی ایران از مسیر صلح‌آمیز خارج نشده است اما باز هم بهانه‌گیری می‌کنند. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: با فتوای مقام معظم رهبری و دقت همکاران ما و این که تمام فعالیت‌های هسته‌یی ما تحت نظارت آژانس است اتهامات بی‌اساس درباره ایران بهانه‌گیری است.

ولایتی ادامه داد: مردم کشور مطمئن باشند ما توان و تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌یی را که به دست آورده‌ایم از دست نخواهیم داد ولو این که آمریکایی‌ها و دیگران فشار بیاورند. ضمن این که طالب مذاکره هستیم و حتما مذاکرات باید ادامه پیدا کند اما در چارچوب حقوق مسلم هسته‌یی ایران با رعایت قواعد بین‌المللی؛ و امیدواریم مذاکره‌کنندگان‌مان با این پشتیبانی که دارند بتوانند در قدم‌های بعدی در مذاکرات ژنو یا هر جای دیگر که صورت می‌گیرد با موفقیت این مشکل را حل کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۷:۱۶
قابل توجه افراطی های محترم : همان هایی که سخنان و دست نوشته رهبر را به زعم خود تعبیر و تفسیر می کنند!
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل می فرمایند:
"مذاکرات هسته‌یی باید ادامه یابد"
نکته اول " ایشان راست سنتی هستند نه اصلاح طلب یا حتی اعتدال گرا!
نکته دوم: ایشان مشاور رهبر هستند!!! می تونید تا آخرش را بفهمید یا اینکه باید ریز قضایا براتون توضیح داده بشه؟ (191528)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۲۳
کلید بقای افراطیون در صحنه سیاست ایجاد تنش و سنگ اندازی است... (191622)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۰۶
من از دوران نوجوانی همیشه این سوال تو ذهنم بود
پزشک اطفال چیکارش به سیاست؟؟ (191582)
مممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۱۱
ذهنت رو خسته نکن متخصص اطفال بهتر از دیپلم منوچهر متکیه (دیپلم متکی رو توی گوگل جستجو کن پیداش میکنی) (191650)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۳۹
نمیدونی بدون که ایشون علاوه بر اینکه فوق تخصص اطفال از بهترین دانشگاه پزشکی دنیا(جان هاپکینز) است، نظریه پرداز تاریخ هم هست و از شناخته شده ترین دیپلمات های بین المللی است...یعنی به سه تا علم مسلطه.دانشمند کامل.ایشون سیاستمدار نباشه میشه بگی کی سیاست مداره؟؟؟ (191719)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۵۴
درود بر ولایتی مشاور رهبری . ولی دکتر جون یه فکری به حال کیهان و مدیرش بکنید بدجوری داره بر ای درگیری با دانشجویان و جوانان بد زبانی و فحاشی می کنه از یک مدیر مسول روزنامه بعیده اینجوری در سخنرانی و رونزامه کیهان فحاشی کنه ! در گیر ی با دانشجویان و کسانی که 18 میلیون را ی را در عرض 48 ساعت به سمت صندوق های رای انتخابات 24 خرداد92 هدایت نمودند یک ناشکری است زیرا حماسه سیاسی را انان ایجاد کرده اند حالا اگه کاندیدای مورد نظر شریعتمداری و طیف فکری ایشان انتخاب نشده بر می گردد به رفتاری که در این 8 سال داشته اند و اکنون دارند ! لذا برای اثبات حرف های خود با فحاشی کردن به جوانان دانشجو انان را به مبارزه جویی می طلبد تا نظریه خود را به اثبات برساند و دولت را در مخمصه قراردهد لذا فحاشی از یک مدیر موسسه فرهنگی بعید است، شاید هم مشکل روحی روانی پیدا کرده و عصبانی است ، ولی این دلیل نمی شود با امکانات وپول همان 18 میلیون 24 خرداد 92 به خودشان فحاشی کند حداقل دست توجیبت مبارک هم قطار های خود ش بکند ! مرتضوی که نمرده وضعش هم که خوبه ! (191613)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۰۸
علی اکبر ولایتی اصولگرای انعطاف پذیری است (191618)
ممدرضا
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۵۴
مشکلی بین اصلاح طلب ، اصولگرا و اعتدالگرا وجود نداره اگه افراط تو کار نباشه ... هر چند اختلاف نظر طبیعیه (191669)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۰۳
منافع عده ای با ادامه مذاکرات به خطر می افتد به همین دلیل خودشان را با اسراییل هم صدا کردند و از رهبری هم مایه می گذارند (191695)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۲۵
با اصالت ترین جریان اعتدال هست
آقای ناطق و هاشمی و روحانی و نوبخت و ترکان از اعتدالگرایان با سابقه هستند


افراطی ها اصولگرا نیستند.. البته اصلاح طلبام افراطی دارند...

اصولگرای اصیل و قدیمی یعنی : ولایتی و حداد و قالیباف و لاریجانی و ....

امثال رسایی و جبهه پایداری و مشایی و احمدی نژاد تازه اصولگرا شده افراطی هستند


اصلاح طلب اصیل هم : خاتمی و دعایی و عارف و موسوی لاری و ... هست

تندروهای اصلاحات الان یا بیرون مرزها هستند یا در حصر... (191712)