به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۲۵۸۰۷
هابرترك: زنجاني بخشي از سرمايه‌اش را به نام اين زن منتقل كرد

پاسخ بابک زنجانی به نمایندگان: من يك قهرمانم نه جرثومه فساد

گروه اقتصادي: يك روزنامه تركيه در تازه‌ترين اخبارش راجع به فساد گسترده مالي، مسائل تازه‌اي درباره بابك زنجاني شريك رضا ضراب (تاجر جوان و از بازداشت شدگان در تركيه) گزارش كرده است.
پاسخ بابک زنجانی به نمایندگان: من يك قهرمانم نه جرثومه فساد
روزنامه هابرترك مدعي شده كه در تازه‌ترين تحقيقات و اسناد به دست آمده از فساد مالي كشف شده، بابك زنجاني كه رييس ضراب به شمار مي‌رود، عمده سرمايه مالي در گردش خود در تركيه را براي فرار از تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه اروپا، به افراد ديگري منتقل كرده بود. به ادعاي اين روزنامه براي مثال بخشي از سهام يكي از شركت‌هاي ضراب و زنجاني در تركيه به ارزش 6 ميليون ليرترك (معادل رقمي حدود يك ميليارد تومان) به نام يك زن اهل تركيه‌ (تصوير بالا) منتقل شده است. اين روزنامه با اين زن گفتگويي را نيز منتشر كرده و نوشته است كه اين خانم كه در يكي از محلات فقيرنشين استانبول و در آپارتماني قديمي (تصوير زير) زندگي مي‌كند، عملا پايش به پرونده فساد مالي باز شده است.
نام بابک زنجانی پس از برملا شدن فساد گسترده مالی در ترکیه بار دیگر سر زبان‌ها افتاده و رسانه‌هاي ترکیه مي‌گویند رضا ضراب، در بازجویی از بابک زنجانی به عنوان "رییس" خود نام برده است.

روزنامه "هابرترک" قبلا در گزارش ديگری در رابطه با رابطه زنجانی و ضراب نوشته بود که بابک زنجانی بسیار خوش شانس بوده که در جریان بازداشت‌های اخیر دستگیر نشده است زيرا مکاتبات رایانه‌ای بین زنجانی و ضراب نشان مي‌دهد که زنجانی قصد آن را داشته تا برای دیدار با ضراب به ترکیه سفر کند. موضوع 2 میلیارد دلاری بدهي بابک زنجانی به وزارت نفت نيز مبهم است. زنجانی مدتی میلیون‌ها بشکه نفت ایران را فروخته بود اما پول آن را به حساب وزارت نفت واریز نکرده بود. زنجانی تحریم‌ها را دلیل این مساله اعلام مي‌کرد. روز دوشنبه اعلام شد که این پول به حساب وزارت نفت واریز شده هر چند این خبر از سوی مسئولان نفتی کشور تکذیب شد.

در همين حال، بابک زنجانی در صفحه‌شخصي‌اش در فيسبوك به نامه 12 نماینده اصولگرا در این نامه زنجاني به «افساد» متهم شده و از سران قوا درخواست کردند این «جرثومه فساد» را مورد تعقیب قرار دهند، واکنش نشان داد. زنجانی بلافاصله و پس از انتشار این نامه در صفحه خود در فیس بوک اينگونه به نامه 12 نماینده اصولگراي مجلس نشان داد.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

«حسين نجابت، احمد توكلي، غلامرضا مصباحي مقدم، اسماعيل كوثري، محمدرضا آشتياني، احمد اميرآبادي، حسين ذوالانوار، الياس نادران، محمد دهقان، مفيد كيايي نژاد، احمد سالك علیرضا سلیمی»

از اينكه زحمتهاي كشيده شده من در شرايط سخت كشور در عرض سه سال نزد شما به جورثومه فساد تبديل شده و من را انقدر مفسد ميدانيد كه همه با هم دست به دست داده ايد تا اين فساد ايجاد شده را تميز دهيد بايد بگويم واقعا شرمنده خودم و شما برادرانم.

شرمنده خودم كه تمام زندگي و ابرو و زحماتم را براي ابادي كشورم و خط ولايتم بكار بردم و امروز جورثومه فسادم و شرمنده شما كه باعث شدم با قصاص قبل از جنايت اخرتتآن را به دنيايتان بفروشيد.
من هيچ حرفي براي جرم‌هايي كه زديد ندارم چون سابقه شما برادران آنقدر زياد و مقدس است كه اجازه هيچ پاسخي را به خود نخواهم داد حتما تجربه شما و علم غيب شما از هر محكمه‌اي بالاتر است.

در زمان جنگ كه من و امثال من در پناهگاها استراحت مي‌كرديم شما عزيزان شجاعانه در برابر ظلم و ستم و تجاوز بيگانگان از جانتان گذشتيد و ايستاديد آيا واقعا تمام كارهاي شما عزيزان بدون اشتباه بوده؟ آيا در زمان مشكل كسي بود به شما جرثومه فساد خطاب كند؟ و دست به دامان قواي سه گانه شود؟ خير نبود، چون نتيجه راه من و شما در انتها به خط ولايت رسيدن است و فقط تفاوت من با شما يك كاتاليزور است آن كه شما با يك گروه و حزب به نتيجه نهايي ولايت مي‌رسيد ولي من بدون حزب و گروه به ولايتم اعتقاد دارم و زندگيم را فدا مي‌كنم.

امروز تلاش‌هاي من آزاردهنده شده ولي چون يكبار من را نديده‌ايد وحتي نمي‌دانيد چه كرده‌ام قضاوت سالمي نكرديد. با عرض معذرت حتي شما نمي‌دانيد من بابت اين زحماتي كه كشيده‌ام آيا پرونده قضايي دارم يا خير و دست به دامان دستگا‌ها شده‌ايد در صورتي كه اگر يكبار از خودم مي‌خواستيد با كمال ميل و افتخار با مدرك و دليل نشان مي‌دادم جورثومه نيستم و يك قهرمان بودم.

آنقدر دستگاه‌هاي نظارتي در كشور فعالند كه بعيد است كسي در اين حجم كاري فساد كند و همه نگاه كنند محض اطلاع در خصوص موضوع نفت پرونده در شعبه شش ماه هاست در حال بررسي است. در خصوص ثروتم همان شعبه در حال بررسي پولشويي است و در خصوص تامين اجتماعي شعبه ١٥ مشغول تحقيق است. در خصوص ريزش ملك ايران زمين دادسراي ناحيه ٢ به سرعت در حال بررسي است. همزمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات و دستگاههاي نظارتي هم بدون هيچ توقفي تا كنون صد‌ها برگه و مدرك دريافت كرده‌اند. تنها قوه‌اي كه از ما چيزي و تفحصي نكرده قوه شما ١٢ نماينده محترم است كه آنرا هم هر زمان صلاح بدانيد خدمتگزاري خواهم كرد.

در هر صورت من كار كرده‌ام شايد اشتباهي در كار من ديده شود ولي حتما خطا نكرده‌ام و كسي با اين حجم كار احتمال اشتباهش هست ولي يادآور مي‌شوم من هم مثل شما از جان و مالم گذشته‌ام و براي خدمت به كشور كار كرده‌ام و چيزي براي از دست دادن ندارم.
در هر صورت سرباز كوچك جسور ولايتم نه جرثومه فساد.