کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیرارتباطات: با فیلتر«وی‌چت» مخالف بودیم

4 دی 1392 ساعت 18:34

گروه فناوري: وزیر ارتباطات با بیان اینکه فیلترینگ وی‌چت با این وزارتخانه ارتباط ندارد و نماینده وزارتخانه یک عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است، اظهار داشت:دولت با فیلتر وی‌چت مخالف بود و نظر ما اصلاح شبکه است.


محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص فیلتر «وی چت» در روزهای اخیر گفت: وی‌چت یک شبکه اجتماعی چینی است که در مقابل شبکه‌های اجتماعی غربی قد علم کرد و ۴۰۰ میلیون نفر نیز عضو دارد. واعظی افزود: در ایران یک درصد عضو وی‌چت هستند و تفاوت این شبکه با شبکه‌های دیگر داشتن بخشی تحت عنوان pople nyer است که می‌تواند اطرافیان کاربر را شناسایی کند.

وی ادامه داد: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه معتقد است که این شبکه وارد حریم خصوصی دیگران می‌شود و در جلسه‌ای که برای بررسی آن برگزار شد، ما از محتوای جلسه اطلاع نداشتیم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه فیلترینگ وی‌چت با این وزارتخانه ارتباط ندارد و نماینده وزارتخانه یک عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است، اظهار داشت: بعد از جلسه بررسی وی‌چت پیشنهادی برای رفع نگرانی کمیته ارائه کردیم.

واعظی گفت: نظر ما این است که اینطور نیست که از وی‌چت فقط افراد به طور نامناسب استفاده می‌کنند بلکه بسیاری از مردم از آن استفاده صحیح دارند و ما می‌توانیم با اصلاح شبکه، نگرانی کمیته را رفع کنیم. وی تصریح کرد: معتقدیم که در این روزگار و باه توجه به پیشرفت تکنولوژی راه‌حل برخورد با مسائل ایجاد محدودیت نیست و ما باید کار فرهنگی کنیم و شبکه‌ها را با اصول فنی توسعه دهیم تا مردم خودشان تصمیم بگیرند از کدام شبکه استفاده کنند.


کد مطلب: 25912

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/25912/وزیرارتباطات-فیلتر-وی-چت-مخالف-بودیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir