به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۴۳
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۲۵۹۱۹
یک نام ديگر به فهرست جانشینان او اضافه شد

5ماه‌ ديگر دوره دوم ضرغامي به آخر مي‌رسد

گروه سياسي: یک گزینه جدید به جانشینان عزت‌الله ضرغامی اضافه شد و معاون برون مرزی سازمان صداوسیما که مدیریت شبکه خبری "پرس تی وی" را برعهده دارد، گزینه جدید ریاست ساختمان شیشه‌ای جام جم است که ارتباطات موثری نیز با برخی از نهادها دارد.
5ماه‌ ديگر دوره دوم ضرغامي به آخر مي‌رسد
به گزارش تدبیر؛ کمتر از 5 ماه دیگر دوره دوم پنج ساله عزت الله ضرغامی بر سازمان صداو سیما به اتمام خواهد رسید و گمانه زنی رسانه‌اي از جانشینان احتمالی وی بر ساختمان شیشه‌اي جام جم همچنان ادامه دارد. دوران ضرغامی با فراز و نشیب‌هاي بسیاری همراه بود. از یک سو رسانه تحت مدیریت ضرغامی در مقابل برنامه‌هاي شبکه‌هاي ماهواره‌اي برای جذب مخاطب منفعلانه عمل کرد و از سوی دیگر به خاطر برخی سیاست گذاری‌ها در انتخابات 88 و نحوه پوشش وقایع پس از این انتخابات انتقادات بسیاری به سمت او روانه شد.

بنظر مي‌رسد میراث به جا مانده از عزت الله ضرغامی کار را برای رییس بعدی رسانه ملی دشوار کرده است. از این رو گزینه‌هاي احتمالی برای تصدی ریاست سازمان صداو سیما علاوه بر مدیریت قوی باید شناخت کامل و به روزی از رسانه داشته باشد و البته از ارتباط‌هاي ویژه‌اي هم برخوردار باشد. این ارتباطات ویژه را معاون فعلی برون مرزی صدا و سیما دارد.

غلامعلی حداد عادل یکی از گزینه‌هاي احتمالی ریاست صداوسیما است که علاوه بر ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، ریاست فرهنگستان ادب و زمان فارسی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور فرهنگی مقام رهبری است.

محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که سابقه صدارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم را هم دارد، گزینه دیگری است که نامش مطرح شده است. از وی که به عنوان اصلی ترین گزینه ریاست سازمان صداوسیما یاد مي‌شد، به نظر مي‌رسد به خاطر روی کار آمدن دولت روحانی شانس کمتری برای راه یافتن به جام جم داشته باشد.

محمدباقر قالیباف نیز که نتوانست به پاستور راه یابد و بازگشت او به بهشت با اما و اگرهایی همراه بود، در گمانه زنی‌هاي رسانه‌اي شانس حضور در ساختمان شیشه‌اي را پیدا کرد اما انتخاب مجدد او به عنوان شهردار تهران، قالیباف را هم از جام جم دورکرد.

با وجود اینکه انتقادات بسیاری به شیوه مدیریت عزت الله ضرغامی و نگاه حاکم در سازمان صدا و سیما مطرح است، گزینه جدید و جدی جانشینی وی از معاونان او و اعضای این سازمان است که نسبت به سایر گزینه‌ها از شانس بیشتری برخوردار بوده و برخی منابع در صداوسیما تکیه زدن وی بر صندلی ریاست این سازمان ملی را محتمل تر مي‌دانند. محمد سرافراز ، معاون برون مرزی سازمان صداوسیما که ریاست شبکه پرس تی وی را برعهده دارد، از اعضای شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبری است.