به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۲۵۹۵۴

استوانه جادویی به نام Mac Pro +تصاویر

گروه فناوری: رایانه استوانه‌ای شکل اپل با نام Mac Pro 2013 پس از مدت‌ها انتظار تا پایان ماه دسامبر وارد بازار تکنولوژی می‌شود.
بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و اپل اعلام کرد تا پایان سال 2013 رایانه استوانه شکل Mac Pro 2013 را رسما وارد بازار تکنولوژی خواهد کرد. در ادامه می‌توانید بیشتر با ویژگی‌های این رایانه عجیب و غریب آشنا شوید.



اگر برای اولین بار به Mac Pro 2013 نگاه بیاندازید، آن را شبیه یک سطل زباله می‌بینید! اما عجله نکنید، این سطل یک رایانه فوق العاده هوشمند و سریع است که صد البته قیمت گرانی هم دارد. از نظر ابعاد باید بگوییم طول این استوانه 9.9 اینچ و قطر آن 6.6 اینچ می‌باشد. وزن Mac Pro 2013 در حدود 11 پوند یا معادل 5 کیلوگرم و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است.

بگذارید نگاهی دقیق‌تر به داخل این استوانه جادویی بیاندازیم. مهمترین ویژگی مک پرو که آن را از تمام رایانه‌های ساخته شده مشابه متمایز می‌کند بکارگیری سخت افزارهای قدرتمند در آن است.مدل پایه این رایانه دارای پردازشگر چهار هسته‌ای زنون با سرعت 3.7 گیگاهرتز است. این پردازنده دارای حافظه کش (Cache) سی مگابایتی می‌باشد. همچنین موتور گرافیکی این دستگاه توسط AMD ساخته شده و حافظه آن 4 گیگابایت اعلام شده است. رم (RAM) مک پرو 2013 در مدل پایه 12 گیگابایت ظرفیت دارد.



البته این پایان کار نیست. شما می‌توانید با هزینه 2000 دلار روی این رایانه پردازنده هشت هسته‌ای و با هزینه 3500 دلار روی آن پردازنده دوازده هسته‌ای نصب کنید.برای افزایش رم دستگاه نیز می‌توانید با پرداخت 100 دلار ظرفیت آن را به شانزده گیگابایت رسانده یا با پرداخت 500 دلار رم دستگاه به 32 گیگابایت ارتقا دهید و حتی می‌توانید ظرفیت رم مک پرو را تا 64 گیگابایت بالا ببرید، که البته برای این کار باید 1300 دلار هزینه کنید. حافظه اصلی این استوانه خارق العاده در مدل پایه 256 گیگابایت ظرفیت دارد و از نوع SSD یا همان حافظه‌های پر سرعت است. برای ارتقا ظرفیت این حافظه به یک ترابایت باید 800 دلار هزینه کنید.



در ادامه بررسی به موتور گرافیکی مک پرو می‌رسیم که یکی از مهمترین نقاط برتری آن به تمام مدل‌های مشابه و حتی پیشین خود می‌باشد. مدل پایه همانطور که گفته شد دارای کارت گرافیک FirePro D300 است که حافظه آن چهار گیگابایت ظرفیت دارد. این موتور گرافیکی را می‌توان با پرداخت 400 دلار به مدل FirePro D500 با حافظه شش گیگابایتی و یا با پرداخت 1000 دلار به مدل FirePro D700 با حافظه دوازده گیگابایتی ارتقا داد.

اما اگر از طرفداران همان مدل پایه هستید باید بگوییم که مدل پایه Mac Pro 2013 قیمتی در حدود 3000 دلار دارد و اگر می‌خواهید تمام بروزرسانی‌های آن را انجام دهید قیمت این رایانه به بیش از 10000 دلار می‌رسد.



در پایان بررسی به درگاه‌های ارتباطی Mac Pro 2013 می‌رسیم.این رایانه مجهز به چهار درگاه USB نسخه است و شش درگاه Thunderbolt 2 برای تبادل اطلاعات با سرعت بالا و اتصال به نمایشگرهای فوق اچ دی اپل روی آن نصب شده است.

همچنین یک درگاه HDMI نسخه 1.4 نیز روی بدنه این رایانه دیده می‌شود. دو درگاه اترنت (Ethernet) قرار گرفته روی مک پرو می‌توانند با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را جابجا کنند. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث نسخه چهار و اینترنت بی سیم پرسرعت Wi-Fi اشاره کرد.