به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۶۲۳۵
ساخت قطار هایپرلوپ برای‌حمل نقل بین شهری

پیشرفته‌ترین ابزارهای‌الکترونیکی سال‌2013

گروه فناوری: در آخرین روزهای سال 2013 ، پیشرفته ترین ابزارهای الکترونیک ارایه شده در این سال معرفی شدند.
این ابزارهای الکترونیکی (گجت‌ها) شامل لباس نامرئی برای خودروها، تولید اسلحه فلزی با استفاده از پرینترهای سه بعدی، بازوی تایتان، قطار هایپرلوپ، پهپادهای آمازون و حرکت خودرو با فکر است.

لباس نامریی برای خودروها
این فناوری مبتنی بر تشک ال ای دی ساخته شده است و تصویر پس زمینه اطراف خودرو را بازتولید می‌کند. با نصب دوربین در جهت مخالف خودرو، تصویر ضبط شده به پنل ال ای دی منتقل می‌شود و در همین حالت خودرو نیز به حرکت خود ادامه می‌دهد.

پرینترهای سه بعدی و اسلحه فلزی
این اسلحه دستی به طور کامل از بخش‌های داخلی با چاپ سه بعدی تولید شده است. این اسلحه فلزی و قادر به شلیک گلوله است. قطعات این اسلحه به طور کامل از فناوری چاپ سه بعدی بهره برده است .

ساخت بازوی روباتیک تایتان
این بازوی روباتیک موسوم به تایتان آرم (Titan Arm) تا ۲۰ کیلوگرم بر توان بلند کردن اشیا توسط افراد می‌افزاید. این بازو برای کاهش خستگی هنگام کار طراحی و ساخته شده است. این پروژه برنده جایزه 30 هزار پوندی طراحی در سال 2013 شد.

قطار هایپرلوپ

سیستم مافوق سرعت هایپرلوپ برای حمل و نقل بین شهری طراحی شده است. لوله هایپرلوپ حرکت جلو و عقب را تا 800 مایل بر ساعت با پالس‌های الکتریکی سرعت می‌دهد. کاهش اصطکاک از طریق قرار دادن غلاف‌های مخصوص در سطح پایینی لوله‌ها با یاتاقان‌های هوا امکان‌پذیر می‌شود.

ساخت پهپاد آمازون

این پرنده بدون سرنشین Amazon Prime Air نام دارد و شرکت آمازون از آن برای جابه جایی بسته‌های ارسالی استفاده خواهد کرد.

حرکت خودرو با فکر

ایده حرکت خودرو با فکر از سال 2011 میلادی شکل گرفته است اما در سال جاری آلجو برنال فارغ التحصیل آکادمی طراحی در آیندهوون آلمان خودروی را طراحی کرده است که با فکر انسان حرکت می‌کند. این خودرو برای معلولانی که نمی‌توانند حرکت کنند، ساخته شده است .کاربر برای حرکت دادن آن باید لباس خاصی را به تن کند که دستورات مغزی را دریافت کند و بعد از تبدیل به سیگنال، به کنترل گر داخل خودرو ارسال می‌کند.
مرجع : ایرنا

یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۲:۰۳
به امید روزی که جوانان ما هم بتوانند استعدادهایشان را به رخ جهانیان بکشند (193272)
تایماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ۱۳:۵۱
خوب بود عکساشو هم میذاشتید. (193359)