به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۶۲۶۵

برگزاری همایش سالانه هکرها در آلمان

گروه علمي وفناوري: همایش سالانه هکرهای یک گروه سرشناس با محوریت سوءاستفاده سازمان‌های امنیتی از اینترنت در هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.
برگزاری همایش سالانه هکرها در آلمان
این همایش که سی‌امین همایش سالانه هکرهای وابسته به باشگاه کامپیوتری هرج‌ و مرج است در هامبورگ برگزار می‌شود و یکی از موضوعات محوری این همایش چهار روزه که هزاران هکر در آن شرکت می‌کنند، سوءاستفاده سازمان‌های امنیتی از اینترنت است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن در خصوص کنترل اینترنت و شنود تلفن‌های همراه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا باعث شد که بسیاری از کاربران و کارشناسان اینترنتی بیش از پیش به امنیت و حفظ حریم شخصی در اینترنت بیاندیشند و ابعاد فاجعه به حدی گسترده است که حتی هکرها نیز که بخشی از فعالیتشان تجاوز به حریم شخصی دیگران است، خواهان وضع قوانینی شده‌اند که جلوی فعالیت هکرهای وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی را بگیرد. در این همایش که دوشنبه به پایان می‌رسد، هزاران هکر و کارشناس امنیت اینترنتی از کشورهای گوناگون شرکت می‌کنند و بیش از 130 مقاله و سخنرانی ارائه می‌شود.

جیکوب اپل‌باوم، یکی از سخنرانان برجسته همایش که پس از افشاگر‌ی‌های اسنودن به آلمان آمده و در برلین زندگی می‌کند خواهان امنیت بیشتر در اینترنت شده و گفت: چرا ما باید رفتارمان را تغییر بدهیم، چرا نباید از حق شهروندی خود در زمینه امنیت حریم شخصی و تبادل آزاد و بی‌سانسور اطلاعات بهره ببریم؟ ما نباید خودمان را به شرایطی که اکنون به‌وجود آمده وفق دهیم، بلکه باید دولت کنترل‌کننده را از بین ببریم. به گزارش دویچه وله، وی ضمن بیان اینکه او و گلن گرین‌والد - روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی - به طور جدی نسبت به اقدامات آمریکا نگران هستند و به همین دلیل از آمریکا گریخته‌اند، اظهار کرد: ما می‌دانیم که با چه کشوری سروکار داریم به همین دلیل بدون تضمین جانی به کشورمان بازنخواهیم گشت. وی تصریح کرد: دولت آمریکا همچنان اقدامات گسترده‌ای برای کنترل اینترنت و تلفن‌های دستی انجام می‌دهد. اقدامات دولت آمریکا، از کنترل حریم شخصی افراد گرفته تا سو‌ءاستفاده از اطللاعات اینتترنتی برای برنامه‌ریزی کشتار توسط هواپیماهای بی‌سرنشین، غیرقانونی هستند.
مرجع : ايسنا