به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۲۶۳۵۲

کاهش سن ابتلا به موادمخدر به زیر 29‌سال

گروه جامعه: مدرس دانشگاه گیلان بر آشنا ساختن خانواده‌ها با اثرات سوء مصرف موادمخدر در جامعه تاکید کرد.
کاهش سن ابتلا به موادمخدر به زیر 29‌سال
دکتر مؤیدی استاد دانشگاه ابتدا با بیان اینکه سن ابتلا به موادمخدر در جامعه ما کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال 85 تا 84 میانگین سنی 45 تا 30 سال بود اما الان این میانگین به زیر 29 سال رسیده و این یک مشکل جدی است. اعتیاد فرد، جنس و پولدار یا فقیر نمی‌شناسد. همه در معرض خطر هستیم. همه باید به فرزندان و خانواده خود توجه ویژه داشته باشیم تا مبادا گرفتار موادمخدر شویم. فرزندان همه ما با وجود شرایطی که در جامعه است در معرض خطر و ابتلا به آسیب‌های اجتماعی هستند و این می‌طلبد تا همه با جدیت و مراقبت همه جانبه، خانواده را از آسیب مصون نگه داریم.

مویدی بیان کرد: ما باید مهارت‌های زندگی را هم یاد بگیریم هم به فرزندانمان یاد دهیم. چون فراگیری مهارت‌ها مورد نیاز برای رشد و تقویت ابعاد گوناگون شخصیتی و آماده‌سازی در عرصه جامعه امروزی ضروری و اجتناب ناپذیر است و می‌تواند زمینه‌های رفتار مناسب را برای انسان به ارمغان بیاورد.وی ادامه‌داد: یک نوجوان یا جوان اگر مهارت‌هایی چون تصمیم‌گیری، حل مشکل ارتباطات مؤثر، مهارت نه گفتن در مقابل دیگران را یاد گرفته باشد، می‌تواند در بسیاری از جهات تصمیمات مثبت‌تر و مفیدتری بگیرد و تسلیم گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نشود و این از وظایف عمده هر پدر و مادر، اولیاء مدرسه و مسئولان جامعه است تا آمادگی های لازم برای کسب این مهارت‌ها فراهم سازند.

این مدرس دانشگاه به تشریح عواملی زمینه ساز یا همان عوامل خطر پرداخت و گفت: اینکه آسیب‌ها زیاد شده‌اند نتیجه آسیب‌هایی است که قبل از آن دامن خانواده‌ها را فرا گرفته است، مثل بالا رفتن آمار طلاق، بد اخلاقی‌ها در خانواده، مشغله کاری فراوان پدر و مادر که اینها همه باعث سوق دادن نوجوان و جوان به سوء مصرف انواع موادمخدر یا انواع بزهکاری‌ها است.وی تاکید کرد: افراد جامعه باید دست به دست هم دهند، مخصوصا اولیای خانه و مدرسه را با انواع آسیب‌ها آشنا سازیم تا از این طریق از در دام افتادن جوانان به آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر جلوگیری کنیم.

دوره آموزشی موادمخدر و پیامدهای سوء آن به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با حضور جمعی از کارکنان ستادی اداره کل در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت شهر رشت تشکیل شد.
مرجع : ایسنا