به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۹ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۲۶۳۶۹

جریمه آهوی کمیاب کمتر از قیمت گوسفند

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف لاشه چهار راس جبیر (آهو) در فرودگاه بین المللی بندر کنارک (چابهار) هنگام خروج از کشور خبر داد.
جریمه آهوی کمیاب کمتر از قیمت گوسفند
خسرو افسری افزود: یک قاچاقچی حیوان که قصد داشت این چهار لاشه آهو را به دبی قاچاق کند هنگام سوار شدن به هواپیما دستگیر شد. وی ابراز داشت: بر اساس اطلاعات رسیده از همیاران پلیس این قاچاقچی بعد از شکار غیر قانونی چهار راس جبیر این حیوانات کمیاب را ذبح و با بسته‌بندی مخصوص قصد انتقال لاشه آن‌ها را از فرودگاه کنارک به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بعد از اطلاع از این موضوع با همکاری پلیس فرودگاه کنارک این قاچاقچی را در حین سوار شدن به هواپیما دستگیر کرد و لاشه‌های چهار راس جبیر ضبط شد. افسری با بیان اینکه مجازات این اقدام در قانون فقط 80 میلیون ریال جریمه نقدی معین شده، گفت: می‌توان با سنگین‌تر کردن جرائم شکار غیر قانونی حیوانات به عنوان یک عامل بازدارنده از نابودی حیات جانوری به ویژه در طبیعت بکر سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد. جبیر جزو گونه‌های جانوری در معرض انقراض این استان است و از همه مردم و مسوولان انتظار داریم بیش از گذشته محیط‌بانان استان را در کار مهم حفاظت از گونه‌های جانوری به ویژه موارد نادر یاری کنند.
مرجع : ایرنا