کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

يك نماينده اصولگراي مجلس:

جرم دكتر فرجي‌دانا «اصلاح‌طلب‌بودنش» است

همه مسائل را به اتفاقات سال 88 ارتباط می‌دهند

9 دی 1392 ساعت 8:29

گروه سياسي: کمال‌الدین پیرمؤذن عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با انتقاد از نحوه مواجهه نمایندگان با وزیر علوم می‌گوید: «دست فرجی دانا را می بندند چون اصلاح‌طلب است» ديروز مجلس برای فرجی دانا دست به جیب شد و پس از وزير اقتصاد با 149 رأی کارت زرد خود را به دومين وزیر دولت روحاني آن هم پس از 2 ماه از شروع مسئوليت، نشان داد! گفتگوي سايت تدبير با پورموذن را بخوانيد:


دلیل حساسیت ویژه مجلس درباره  وزیر علوم چیست؟

امروز جلسه فراکسیون رهروان ولایت با حضور وزیر علوم و شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شد و عزیزان در این جلسه بیش تر بر خردورزی و دانش‌پژوهی تاکید داشتند و بعضی هم به انتصابات دکتر فرجی دانا انتقاد داشتند.

 به کدام انتصابات انتقاد داشتند؟

استنباط من این است که  به انتصاب آقای میلی منفرد و توفیقی و حضور افراد مخالف نظر برخی نمایندگان در گروه‌هایی که وزیر برای تحقیق درباره وضعیت دانشگاه تشکیل داده است. این ترکیب از دیدگاه برخی افراطی  بود.

 با روی کار آمدن دولت روحانی مردم این انتظار را دارند که نگاه‌ها در بخش‌های مختلف عوض شود ولی به نظر شما این انتقادات عرصه را برای تصمیم‌گیری‌ها و اختیارات وزیر تنگ نمی‌کند؟

این را بایستی تمام مجلسیان بدانند که آقای روحانی رأی آوردند و صدای مردمی که به این مبانی فکری رای دادند باید از مجلس شنیده شود. به هر حال اختلاف سلیقه‌هایی هست اما نباید با استفاده از جایگاه نمایندگی  سلیقه خود را حاکم کرد.مردم به آقای روحانی رای دادند و طبیعی است که ایشان و تیمشان از نیروهای اعتدال گرا و اصلاح طلب استفاده کنند. اصولگرایان هم نباید دنبال این باشند که رای نیاوردنشان در انتخابات ریاست جمهوری را از جایگاه مجلس جبران کنند.

 امروز تمام توجه ها به سمت انتصابات بود؟ بحثی درباره دانشجوهای ستاره دارد مطرح نشد؟

فقط انتصابات بود و دانشجویان ستاره دارد مطرح نشد. اما همه ایرانیان بایستی از نعمت تحصیل برخوردار باشند و این یکی اصل‌های قانون اساسی است.

 با این وجود مجلس موافق بازگرداندن دانشجویان ستاره دار است؟

من نمی‌دانم. رای من این است که دانشجویان ستاره دار به دانشگاه برگردند  ولی رای امروز مجلس  و کارت زردی که به وزیر داد نشان نمی‌دهد که بیشتر نمایندگان موافق بازگشت دانشجویان ستاره دار باشند.

 نظر شما در مورد این انتصابات چیست؟

من موافق استفاده از آقای توفیقی و میلی منفرد هستم. این‌ها همه سرمایه‌های  نفیس علمی جامعه هستند.

 چه گروهی در مجلس مخالف این انتصابات هستند؟

149 نفر رای به دادن کارت زرد به وزیر برای توقف این انتصابات دادند. من متاسفانه یا خوشبختانه بیرون بودم. نباید دست آقای وزیر علوم را بست چون مثل اصولگرایان فکر نمی‌کند. طبیعی است آقای فرجی دانا که اصلاح‌طلب است به اصلاح طلبی گرایش داشته باشد و انتصابات و رفتارش هم اصلاح طلبانه باشد. دست فرجی دانا را می‌بندند چون اصلاح طلب است و همه مسائل را به اتفاقات سال 88 ارتباط می‌دهند که این کار پسندیده ای نیست. تا کی باید این کار را کرد؟


کد مطلب: 26370

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/26370/جرم-دكتر-فرجي-دانا-اصلاح-طلب-بودنش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir